Olen tässä muutaman viikon laitellut Jeeppiä kohilleen katsastusta varten, ja samalla pähkäillyt sitä vakio katsastusasemaa jossa olen autot tavannut käyttää.
Siellähän saa aika hyvää palvelua, ja yleensä jonkun neuvon siitä mitä seuraavaksi hajoaa, tai muuta vastaavaa. Mutta

Yks kerta tajusin että sillä yhdellä ukolla on aina samat jutut. " sulla on noi jarrulevyt menossa ohkaseksi, ja toi kolahdus etupäästä tule aiheesta....". Siis joka kerta, autosta riippumatta se kuulee auton edestä kolahduksen, ja kertoo asiantuntevasti mikä se ääni on. Miulla on 3 autoa, ja aina samat jutut!
Tajusin tuon ekan kerran kun se vaihdatti Jeeppiin koiranluun, josta en minä, eikä kukaan muukaan ole vielä löytänyt mitään vikaa, tai löysyyttä. Viimeeksi se rumppas oikeaa eturengasta ylös ja alas ja ihmetteli alapalloa, ja väitti että saattaa kohta tipahtaa pois paikoiltaan, vaikka minusta sen toiminta näytti kyllä ihan normilta. En kyllä uskaltanut vastaankaan jäpittää, kun se lupas hyvän hyvyyttään että ajele nyt, mutta vaihda mahdollisimman äkkiä.
Saattaapa olla etten minä tuonne enää hirviä viedä, kun on noita traumoja kultaiselta -80 luvulta, jollaoin autot ei kelvanneet millään opilla, vaikka ne silloin oli minullakin kohtuu uusiakin ja vähän ajettuja.
Niin, ja yleensä ne autot kyllä saa leiman, mutta vituttaa se "neuvonta", jolla ei ehkä ole niin mitään katetta. Se vain on opeteltua hyvää palvelua. Kait se kertoo kaverin lievästä leipääntymisestä? Mutta ahistaa se silti