![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Pakoputkien vieminenEli mitenkä olette putkia vedellyt noissa V moottoreissa ja muissakin (kuvia please) Mulla on runko niin kapea jakoaskin kohdalla että ei sovi menemään rungon sisäpuolella!! Ja ulkopuolella niiden vieminen on vähän epävarmaa kun jäävät sitten kiinni kaikkiin kiviin ja kantoihin kun helmat on runkolinjan yläpuolella. ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Sinulla näyttäisi kyllä mahtuvan tuosta rungon alareunasta ylös korin helmapalkkiin sellainen viisto pohjapanssari, jonka sisälle jäävään kolmion muotoiseen koteloon saisi aika helposti pakoputken äänenvaimentimineen. Ulostulo sitten takarenkaan edestä.
Tuollainen syö tietysti (marginaalisesti) maavaraa, mutta tarpeeksi tasaisena toteutettuna siitä ei kovinkaan helposti pitäisi jäädä kiinni kun sillä voi liukua/nojailla huomattavasti huolettomammin kuin sillä pelkällä pakoputkella. Panssari voisi esim. olla kiinteällä liitoksella (lähinnä pulteilla) kiinni rungossa, ja korin päässä joillain matalilla kumityynyillä, että osat saavat ristiriipunnassa ym. tilanteissa elää ja liikkua jonkun verran. Panssariinhan ei kohdistu juuri muita kuin autoa nostavia voimia, jotka kumit kestäisivät mainiosti, ja rungon puolen pultit kantaisivat kevyesti liukutilanteiden leikkausjännitykset. Omaan autoon on aika lailla tuollainen suunnitteilla. Rakentamaankin pääsisi kunhan koipi vähän toipuisi kivileikkurin puremasta. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Saakos putket tulla molemmille sivuille??
Jos vaikka suuntais alas päin?? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys!
Siis toi on kai Uakkeri, mutta mitä muuta pakettiin on kasattu? Missä tommoset etutukivarret on vakiona? Saisko niistä mitään iloa irti esim. Rankussa? Saako tukivarsia modifoida (lähinnä taittaa) niin että kasuri vielä laittaa leiman? TT Note! This message was posted anonymously! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kuvia: Rangessa noi putket vedetty tolleen. Voisko tuosta soveltaa käyttämällä tuota y-haaraa sun tapauksessa.
![]() Toi poikkipalkki suojaa tuon pakoputken poikittaisen osuuden, joka alittaa vaihdelaatikon. RR V8 -76 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hitsaa laipat runkoputkiin jos on umpinainen runko
![]() Ei syö maavaraa eikä vie tilaa. Itekin pähkäilly tuota pakoputkea,jos sen saisi mahtumaan runkopalkkien väliin. ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
No voi v... piti vain editoida tota ekaa replyä.
Rautaa pystyy taivutteleen mutta tää ei onnistu.... No ehkä asia käy selväks näinkin..... |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Komee on Uazzin moottori... ja muutenkin toimivan näköinen kehittymässä.
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Tohon linjaan ne nyt tulee.
Joudun nostaan koria 15-20mm niin sopii menemään aivan korin ja rungon välissä tosin tiukka väli. Mistäs jos tuon putken litistäis ovaaliksi sais lisää tilaa rungon ja putken väliin??? Ei ehkä virtauksen kannalta paras mutta ei tässä huippu tehoja haetakkaan putki kuitenkin on sen varran kookas että ei pitäis ahdistaa. ![]() |