![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() monttupyöristä?Onko palstalla harrastajia? Pojille hommattiin husqvarna cr125 vuosimallia 2004 joka kesti 2tuntia. Kiertokangen laakeri petti ja samalla sitä murua meni männän väliin ja petilaakereiden väliin. Eli ostoslistalla on mäntä, kiertokanki, petilaakerit ja tiivisteet. Hinta noille on jo reilu 500e. Sylinteri vielä epävarma.. sen hinnasta ei tietoa.. korjaamo väitti normaali toimenpiteeksi 50h välein? Eli jos laskee pelkästään noilla osilla nii kuluiksi tulee reilu kymppi tunnille plus bensat ja muut kuluvat osat..? Onko meillä nyt käsissä väärä merkki vai maksaako tuo harrastus todella noin paljon? Pitääkö todellakin kiertokanki hilppeineen vaihtaa noin usein? Alkaa jo osien hinnan takia käsi vapisemaan kasauksen takia.. vielä että kannattaako tuossa tilanteessa vaihtaa vielä jotain muuta helposti porsivaa? Toisaalta jos nuo tunnit pitää paikkansa, se kone on jo ensi viikolla taas auki....
__________________
puukko 2 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
No kyllähän se mäntä olis hyvä kaksitahtikoneeseen ainakin uusia ihan harrastekäytössäkin sillointällöin ihan varmuudenvuoksi, ettei tipu helmat ja hajota koko sylinteriä. Mutta toi kk laakeri ny mun kokemuksien ja käsityksien mukaan pitäis kyllä harrastekäytössä kestää enempi.
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td ![]() -Miekka ja nakki risa polkupyörä ![]() ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Hei,
Itsellä oli joskus Suzukin RM 250 suunnilleen samalla vuosimallilla. Ostin sen juuri kone remontti tehtynä ja parina ensimmäisenä kesänä tuli ajettua ainakin reilu 70 tuntia. En koskaan pitänyt mitään ajopäiväkirjaa eli tuon on noin luku. Itsellä ei ollut mitään ongelmia tuon kanssa. Tuon jälkeen tarkistettiin männät sekä kiertokanget ja todettiin että männän voisi vaihtaa sekä kiertokangen laakerit varmuuden vuoksi. En tuota vaihtoa tehnyt vaan yksi puolituttu osti tuon minulta puoliväkisin pois ja hän teki nuo männän/laakereiden vaihdot. Kaverin teetti RM500 koneremontin ja se kesti noin 1/2 tuntia ennenkuin kk- laakeri sekä mäntä räjähti käsiin eli suurin merkitys kestävyyteen on mielestäni se, että kuka tekee tuon remontin. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Itehän näitä on yritetty menestyksekkäästi laittaa.. nyt vain rupesi tuo osien hinta hiostuttamaa kämmeniä.. liekkö muihin merkkeihin noin kalliit osat? Mites nelitahdit? Onko niissä pidempi huoltoväli? Mitenkähän paljon uskaltaa venyttää harrastekäytössä tuota huoltoa?
__________________
puukko 2 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Itsekun ajelin jäärataa 250cc vm90 yamahalla niin käytännössä männänvaihto kerran vuodessa, poislukien kerrat jolloin särky jokin vesiletku yms, joka aihetutti moottoririkon. Mutta itse ainakin siinäuskossa että harrastekäyttöön pitää riittää männänvaihto kerranvuoteen.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä kaksi tahtisen pito tulee halvemmaksi kuitenkin pidemmän päälle, tahtoo varsinkin nuo pikku nelarit olla kalliita ylläpitää, koska niissä on kohtuu tiheä huoltoväli ja jos ja kun kuitenkin pamahtaa niin kansi+ syliteri ja kanki+mäntä maksaa helposti puolitoista tonnia.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Viimesin "rehellinen" monttuvehje oli YZ125 2001 mallia. Sillä ajeltin pari kesää ja talvea noin kaksi kertaa viikossa(kesällä enempi talvella vähempi).
Vajaan vuoden välein vaihoin männän hilppeineen ja varuiks kerran kaikki lakrut koneeseen, kytkirempan yhteydessä. Ikinä ollut mitään ongelmia... Mutta mitä enempi tehoa ja mitä pienemmät cc:t niin sitä pienempi vaihtoväli. Oo ilonen ettette hommannu 4t vekotinta. Uusimmissa kun vaihdetaan venttiileitä myöden kaikki tiettyjen tuntien jälkeen. Kaveri laski joskus 4t kisaenskansa hinnan käyttötuntia kohden käyttäen huoltokirjan suosituksia ja mukaanlukien rengas/ratas jne. menekin. En muista montako euroa sai käyttötuntia kohden, mutta samalla viikolla kävi vaihtamassa vuoden vanhan pyörän uuten 2t koneeseen... Kummatkin kotkia... Toisaalta, jostaisystä kaikesta kivasta joutuu aina maksamaan, tavalla tai toisella.... ![]() |