![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() hojon kytkin luistaaKytkin tuntuu normaalilta, joten kun viimeksi pääsylinteri laski paineet takaisin, niin vika kai muualla. Luistaa aikaa reilusti ![]() Tiistaina hakemaan ilmeisesti uutta kytkinpakettia, vai voiko vika olla työsylinterissä? Vaihteet menee kuitenkin hyvin päälle, mutta luistaa. Mikä kytkinpaketti on oikea vm-83 5v hojoon, kun ainakin motonetistä tulee usein väärät osat ja onko esim.hj61:kytkin vahvempi ja käykö se 60:een? Ei tuo haku tuottanut tulosta vaikka varmasti aiheesta jo toinenkin ketju...
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Onkos se tuo?
http://www.euro4x4parts.com/parts/ek...termarket.html |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eipä näkyny kytkinpaketille olevan kyl hinnaneroja, vaik tilais Tamgearssiltakin. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
HJ-61:ssä on vähän jäykempi paineasetelma, mutta ei hajua sopiiko heittämällä paikalleen tohon vapariin.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kytkinpaketit on vaihtokelposia muuten, mutta painelaakerin keskiö vaihtuu jostain vuodesta. Molemmissa 60/61 malleissa. Ja painelaakerien kiinnityksessä kytkinkäpälään eroja eri ikäsissä...
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Sen verran auton alla kävin ja totesin, ettei työsylinteri liiku sormivoimin milliäkään. Nestevuotoa laatikkoon menevästä kartion-muotoisen stefan luota.
Auttaisko tämä vian ratkaisuun vielä yhtään? Huomenna ostoksille, kun vain tietäisi mitä ostaa. Rahat sen verran vähissä, ettei turhia viitsisi ostella. Totesin samalla, että löpöputket huonossa kunnossa. Saako ne valmiina jostain, vai onko itse modattava? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Työsylinterin pitäisi liikkua helposti sormin painamalla, eli pitäis pystyä painamaan se mäntä pohjaan asti ihan käsin. Tai ainaki mulla pystyy painamaa.
Senki vois kokeilla, että liikkuuko se mäntä, kun raottaa sitä ilmausruuvia. Jos ei liiku sillä, niin vois ruveta jo epäilemään työsylinterin jotai jumittumista? Jos taas lähtee ruuvia raottamalla mäntä liikkumaan, niin sitten vika on ylempänä. Joko polkimen/pääsylinterin säädöt tai sitten se kuminen letku kovan putken ja työsylinterin välillä. Tuolla oli jotain juttua laajemminkin ja mahollisimman monta eriävää mielipidettä asiasta http://forums.offipalsta.com/showthr...in+s%E4%E4t%F6
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mutta miten se vuoto sieltä kytkimen puolelta, siitä tiivisteen juuresta?
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Eli kytkimen haarukan suojakumin juuresta tihkuu öljyä vai? Töki jollain meisselillä se kytkinkotelon vedenpoisto auki. Jos sekin suoltaa tajuttomat määrät öljyä, niin voi olla, että kampiakselin stefa vuotaa kytkinkoteloon. Tai kytkinakselin stefa vaihteistosta. Jos siellä kotelossa on ihan älyttömästi öljyä, niin voi sekin jotain kautta päätyä kytkimen levylle. Sit vois kanssa ottaa sen kumin pois ja koittaa vähän taskulampulla kurkkia ja sormilla sörkkiä, et miltä se kytkinkotelon seinämä näyttää, että onko siellä kunnon öljyroiskeet.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Mulla luisteli ihan normaalitoiminen vanha kytkin ja pelkäsin jo vuosia sitten vaihtotyötä.
Pelastuksena oli kunnon savivellioffi joka varmaan pesi öljyt pois, enää ei luista ja uitan sitä spoorissa jatkossakin ![]() Joskus laitan varmaan jonkun milnerin halpispaketin kun kytkin saakin luistaa jos sitä kiusataan, öljyä sen ei pidä sietää.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. Viimeksi muokannut helmapelti : 10.01.2014 20:16 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Jos tosiaaan vaihtoehtona on kytkinremppa niin anna jossain sopivassa kohtaa luistaa sen niin että se hieman haiskahtaa. Se joko auttaa tai sitten ei.
Mitä tuohon vuotoon tulee niin hommaa siihen uusi työsylinteri. Ei maksa paljon enkä muista mistä sen Berttaan viimeksi tilasin. Joku paikallinen putka se jokatapauksessa oli.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#12
|
|||
|
|||
![]() Siis käsitinkö oikein:
Timoboy:n hj:n kytkinhaarukka (siis se, mikä menee työsylinterin tangon päästä kytkinkoppaan) ei liiku sormin ollenkaan tangon liikkeen suuntaan? JOS pääsylinterin ja siirtohaarukan välissä on jousi, niin tekee jäykän (yhdestä vm. 80/81 HJ-60 poistin k.o jousen...) Silloin on siirtosysteemissä vikaa, ensimmäisenä epäilisin, että tuo työsylinterin ja kytkinhaarukan välinen tanko olisi säädetty liian pitkälle (muistaakseni lukkopihdeillä ja 12 tai 14 mm listalla voi pyöritellä lyhyemmäksi, jos ei kauheen ruostunut....
Toki vikana voi olla jokin muukin, esim. liian pitkäksi säädetty kytkinpolkimen/pääsylinterin välinen tanko, mutta sen huomaa siitä, että ruikkaa pikkasen nestettä työsylinterin ilmaropusta, vaikka kytkimeen ei kosketa.... |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Joo, tosiaan. Työsylinteri ei liikkunut sormin minnee, eikä päässy sieltä säätelee, kun pultti ruosteessa. Nyt rasvailtu ja pitäs huomen tutkia lisää. Ei tosin oo luistanut kun sinä yhtenä päivänä.., en tosin oo kärriä uskaltanu vetää.
Pääsylinterin vaihdon jälkeen hieman epäilin, että säädettiin liian tiukaksi ja alkais kuluminen, mutten nyt tiiä sitte. Pääsylinterinkin sai vaihtaa kolmesti, kun päästeli paineet takaisin parin viikon käytön jälkeen. Oli silloin Tamgearssilla viallinen sarja, joka hoitui toisen valmistajan korjaussarjarjalla. Huomenna ois taas pakko paskata käsiä, kun hommaa taas hojossa vaikka kuinka. Mutta siis säädöt liian kireellä, jos ruikkii ilman käytöä? |
#14
|
|||
|
|||
![]() polkimen-pääsylinterin välinen tanko
Siis jos tuo tanko on säädetty liian pitkäksi, niin silloin pääsynlinterin "säiliötulo" ei pääse avautumaan jalka pois polkimelta; siis lämmöstä laajennut neste ei pääse takaisin säiliöön, järjestelmään jää paine: ja sen huomaa helpoimmin käyttämällä ilmapropun auki; jos sieltä ruiskasee sekunnin, sitten ehkä tippase,,,,,
toki ilmaaminen on normaalia vaikeampaa, jos olkimen tanko on liian pitkä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ:n kytkin luistaa vieläkin | puananen | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.10.2012 12:13 |
Volvo Valp lukkoperä luistaa | Coromandel | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 06.04.2012 09:22 |
prkle kincabin uusi kytkin luistaa | VonLeka | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 07.11.2010 17:00 |
mikä luistaa... | hande4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 04.02.2009 15:20 |
HJ61 kytkin luistaa | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 13.11.2004 15:38 |