![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hammastanko hakusessaEtsinnässä on hammastanko-ohjaus (kaikkine hiluineen siis), mutta kun ei tiedä mistä autosta etsiä sopivaa. Ehdot: -tehostettu -luovuttajan omamassa 1550-1700kg -hammastanko akselin etupuolella Mistä vekottimesta tai vekottimista kannattaisi alkaa etsimään noilla ehdoilla? Erityisesti tuo vaatimus akselin etupuolella olemisesta rajaa ehdokkaita varsin tehokkaasti.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
W210 mersusta, tässä mäntsälä P ssä löytys irtaallaan jos haluat mittoilla ...
on kyllä aksilan takaa
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jossain Mazdan pikkusportissa lienee räkki akselin etupuolella. Miata, MX5??
Olikos jossain Penarissakin... (anteeksi kirosana)
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
__________________
www.classicjeepparts.com |
#5
|
|||
|
|||
![]()
MX-5 auttamattomasti liian kevyt luovuttajaksi.
Camaro menisi varmaankin painon puolesta, mutta onkohan sellainen tanko ihan tolkuttoman leveä? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei kai sillä ole niin väliä milläpuolella se hammastanko on alkujaan ollut. Ilmeisesti tässä kuitenkin tehdään kiinnikkeetkin tälle, eli tanko vaikka vähän kallelleen että saa rattiakselin mahdollisimman suoraan. Usenhan nämä on kiinni läpipulteilla tai pannoilla.
__________________
KYM#4 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Juu, lähes mahdoton ajaa koitettu on, mut lopetin ajoissa ennen kuin sattus mitään.
![]() Aikoinaan kun tein putkirunkoisen härvelin nurkista löytyvistä osista, niin kävi tuo kämmi. ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mut jos tykkää spede-ohjauksesta. Saattais kyl katsastusinssi olla ihmeissään. Varmaan joku jenkki 90-luvulta olis sopiva luovuttaja.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
... kaikkeen tottuu ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#11
|
||||
|
||||
![]()
totta ajatuskatko, vinkeetä kun kääntää oikeelle ja lähtee vasemmalle, mut bmw e36:sta ainakin löytyy etupuolelta leveydestä ei sit tietoo.
__________________
KYM#4 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Niin hiace 89-95 ainakin on etupuolella.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Ottaa sen hammastangon oikealta ohjattavasta autosta niin valikoima moninkertaistuu...
Suomesta purku postiautosta tai vaikka Englannin ebaystä.... |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Kelpaisko tollanen:
Ford Aerostar tilasukkulaan kuuluva uusi/tehdaskorjattu tehostettu hammastanko, akselin etupuolelta. Max leveys 1230mm (kapenee laikkakoneella huomattavasti!). Mukana paketissa uudet helat kiinnitys pultteihin, tulee kahdella isolla pultilla kiinni. Tohon varmaan löydetään käytettyinä osina varastoista tehostimen putkinatsat, rt-päät ja ohjausakselin nivel. Hinta: edullinen ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Volvo 240, 740, 940, 960, S90, V90. Omamassa ei tosin ole noissa sitä yli 1500 kiloa
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Kokonaisleveys ei ole se ongelma näissä, noita ulommaisia tankoja voi tosiaan muokkailla -mutta sisempien nivelien etäisyys toisistaan on hyvin olennainen mitta. Täytyy piirtää vähän kuvaa ja laittaa siihen mittoja joita haetaan...
Tota RHD:n tankoa mäkin vähän mietin.... voiko hammastangon vaan flipata ylösalaisin?? (ja silloinhan se pitäis ottaa akselin takapuolelta) Onko siellä voitelu- laakeri- tms. juttuja jotka eivät toimi "nurinpäin"? |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Sisempien nivelien väli saisi tangossa olla n. 600mm, ulompien nivelten keskeltä-keskelle n. 1220mm (tämähän on jo aika liki silloin samalla kokonaisleveys)
-eli foordsonin tanko olisi ainakin kokonaisleveyden puolesta TODELLA lähelle! ....mikäs siinä olis sisempien nivelien väli..? Viimeksi muokannut njp_racing : 30.11.2013 15:36 Perustelu: tarkennus |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Uudemmatkin hiacet sopisi tuohon etupuolisuuden vaatimukseen, mutta tankoja varmaan huonosti myynnissä.
Koita hommata pikkuisen kapeampi kuin mikä on tarve ja jatkokappaleella himmaat leveyden sopivaksi bumpsteeriä ajatellen. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Volvo 300 sarja tai pelkkä hammastanko | ¤Offi-Osku¤ | O/M/V Muut | 1 | 09.05.2013 02:01 |
Myydään Hammastanko | Micco | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 01.04.2012 20:11 |
Ohjaustehostimen pumpuista, simpukka vs. hammastanko | kope | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.10.2011 23:09 |
Ostettu Escort mkI/II hammastanko | Taisto | O/M/V Muut | 1 | 04.10.2011 07:13 |
Suzukiin tehosttu hammastanko ohjaus? | offipete | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 28.11.2005 21:52 |