Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.11.2013, 18:34
ankkinen ankkinen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.10.13
Sijainti: Nivala
Viestit: 18
Perusasetus

Hilux lähtee huonosti käyntiin kylmänä.


Eli mikä mahtaa olla vikana kun ensimmäisen kerran hehkuttaa nii hehkutus kestää n. 7-10 sek. Sen jälkeen ku yrittää hehkuttaa uudestaan nii kestää n.1sek. Lähtee kyllä käymään, mutta ei kaikilla pytyillä. Uudet 7v tulpat vaihdettu ja sama meno jatkuu. Onlo jälkihehkussa vika? Auttakaa polosta ku nuo pakkaset lähestyy..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.11.2013, 18:47
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Pistä ihmeessä lisäinfoa että minkä vuosimallin Hilux ja millä koneella.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.11.2013, 19:05
ankkinen ankkinen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.10.13
Sijainti: Nivala
Viestit: 18
Perusasetus

ln46 vm84 johon vaihdettu vanhanmallin 2l-t mylly. Hehkutuksen aikana antaa virtakiskoon 10v ja toista kertaa ei anna hehkuttaa kun sen 1sek, eli joku sielä vissiin haistelee hehkujen lämpöä tai jotain.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.11.2013, 20:19
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Ei se lämpöisessä kelissä toista kertaa pitkään hehkutakkaan.
Näissä lämmöissä lähtee yhdellä hehkulla käyntiin hyvin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.11.2013, 20:40
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Oikealla puolella startin lähettyvillä lämpöanturi josta johdot irrottamalla saat ns. täyden hehkuajan kun ei tiedä moottorin lämpöä.
Ennemmin lähtisin etsimään vikaa polttoainepuolelta, saisko ilmaa? polttoainesuodatin?


Taitaa olla tuon 2l-t ominaisuus lähteä kolmella pakkasella vaikka kaikki oliskin kunnossa.
Eti vaikka haulla lj70 käynnistyongelmista niin huomaat ettei ole ainoa.
Lappu lattiaa, kyllä se neljäskin sieltä herää..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.11.2013, 21:17
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Mennään tässäkin taas pahasti OT:n puolelle, mutta kuitenkin... Tossa viime talvena oli noita 20-asteen pakkasia ja firman vitossa oli melkein tunnin huutanut lisälämppäri niin, että lasit oli sulat ja kopissa oli mukavan lämmintä... Aina vaati sen kolme hehkutusta ennenkuin käyntiin lähti, vaikka määräaikaishuolto tehtiin keskellä talvea... Tiiä sitten mittasivatko hehkut... Mutta kolme hehkua ja lappulattiaan ja sitten luotetaan akkuun niin kyllä se sieltä herää... Toki edellinen L-200 heräs yhellä hehkutuksella henkiin samoista pakkasista ilman esileikkejä (tarkotin -lämmitystä).... Onko vaan pienennetty hehkujen watteja vai mikä ihme on???
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.11.2013, 06:05
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Noista suorasuihku moottoreista ei ole paljon kokemusta, moni moittinut ettei hyvin lähde käyntiin kylmästä.
Esikammiokoneita ollut itsellä ja firman käytössä, hyvin lähteneet tulille kaikki, tuohon 170 mallin Hiluksiin nyt vaihdettiin hehkut kun läks kanssa 3.lla käymään.
X-firmassa oli Hiacet eikä webastoja, ei lämmitystolppia ja talvella 2-3 hehkua ja käyntiin vaikka oli mitkä pakkaset.
Itsellä ollut HJ,Daihatsu, Hiace ja nyt toi Hilu eikä työn takia ole noita lämmitysmahdollisuuksia eikä aina muutenkaan, silti on pakkasessa saanut ne käyntiin ihan hyvin.
Nythän ei vielä pakkaset tee kiusaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.11.2013, 07:17
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Vaihappa ne hehkut jos on tarvikemallit itellä sattu samanlainen tapaus kun ykskaks rupes kylmänä ontumaan eikä mitään vikaa otin hehkut irti kaikki oli kunnossa vastukset samat eikä toimi pistin alkuperäiset paikalle ni siihen loppu viat enkä tänäkäänpäivänä tiedä mikä oli vika
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.11.2013, 10:37
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Noista suorasuihku moottoreista ei ole paljon kokemusta, moni moittinut ettei hyvin lähde käyntiin kylmästä.
Kyllähän nuo d4d koneet on startannu kertahehkutuksella jopa -30 asteesta ilman esilämmitystä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.11.2013, 10:58
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.586
Perusasetus

Alkuperäiseen aiheeseen, siellä on imusarjassa yksi hehkutulppa paskamaisessa paikassa alapuolella. Se kannattaa tarkastaa, rikkoontuneensa sotkee koko hehkusysteemin toiminnan.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.11.2013, 11:05
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.586
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Ei se lämpöisessä kelissä toista kertaa pitkään hehkutakkaan.
Näissä lämmöissä lähtee yhdellä hehkulla käyntiin hyvin.
Kyllä mulla LN46 ja LN65 Hiluxit molemmat hehkuttaa toisellakin kerralla lämpötilasta riippumatta. Kesälläkin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.11.2013, 11:43
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Alkuperäiseen aiheeseen, siellä on imusarjassa yksi hehkutulppa paskamaisessa paikassa alapuolella. Se kannattaa tarkastaa, rikkoontuneensa sotkee koko hehkusysteemin toiminnan.


Onko näin? Miten se vaikuttaa? Alkuperäinen on ~250€ ja tarviketta ei suomesta ainakaan löydy.

Mulla on pimeenä ja kyllä se käyntiin on lähtenyt, tosin kovasta pakkasesta kolmella ilman lämmitystä
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.11.2013, 11:57
ankkinen ankkinen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.10.13
Sijainti: Nivala
Viestit: 18
Perusasetus

Saattaapi se tosiaan ilmojaki vejellä. Käsipumppu ainaki holvaa löpöä ympäriinsä kun sillä pumppaa.. Kiitoksia vinkeistä, pitää ruveta tutkailemaan kuhan kerkiää
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 07.11.2013, 15:54
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.586
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Onko näin? Miten se vaikuttaa? Alkuperäinen on ~250€ ja tarviketta ei suomesta ainakaan löydy.

Mulla on pimeenä ja kyllä se käyntiin on lähtenyt, tosin kovasta pakkasesta kolmella ilman lämmitystä
Välillä hehkutti, välillä ei, joskus releet rallatti kilpaa. Ton imusarjassa olleen hehkun vaihtamalla alkoi toimimaan normaalisti.

Siitä on 8v aikaa kun tuon kanssa leikin joten muistikuvat ei oo parhaita mahdollisia. Tää voi mennä pahastikin metsään mutta jotenkin muistaisin että jälkihehkussa toi imusarjahehku kytkeytyisi normaalien hehkutulppien rinnalle.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 07.11.2013, 16:01
J-T J-T ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.09.05
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.294
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Mennään tässäkin taas pahasti OT:n puolelle, mutta kuitenkin... Tossa viime talvena oli noita 20-asteen pakkasia ja firman vitossa oli melkein tunnin huutanut lisälämppäri niin, että lasit oli sulat ja kopissa oli mukavan lämmintä... Aina vaati sen kolme hehkutusta ennenkuin käyntiin lähti, vaikka määräaikaishuolto tehtiin keskellä talvea... Tiiä sitten mittasivatko hehkut... Mutta kolme hehkua ja lappulattiaan ja sitten luotetaan akkuun niin kyllä se sieltä herää...
Omassa Audissa samaa vaivaa kun on ollu roikassa niin kauan, että lasit on sulat ja sisällä lämmintä, mutta ongelma poistuu kun käy muutamaa minuuttia ennen starttia nykäsemässä roikan irti.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 07.11.2013, 16:07
Mako Mako ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.12.06
Sijainti: Hamina, Kymenlaakso™
Viestit: 72
Perusasetus

2L-T kun on kyseessä, ekaksi venttiilien säätö jos hehkut on vasta laitettu.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 07.11.2013, 17:03
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.228
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J-T Näytä viesti
Omassa Audissa samaa vaivaa kun on ollu roikassa niin kauan, että lasit on sulat ja sisällä lämmintä, mutta ongelma poistuu kun käy muutamaa minuuttia ennen starttia nykäsemässä roikan irti.
Tuo taas todennäköisesti johtuu siitä että lämmitin "liian" lähellä (esim vesiletkulämmitin) moottorinohjauksen lämpötila-anturia ja kone on oikeesti paljon kylmempi kuin boxi luulee.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 07.11.2013, 17:14
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Kyllä mulla LN46 ja LN65 Hiluxit molemmat hehkuttaa toisellakin kerralla lämpötilasta riippumatta. Kesälläkin.
Kukaan ei ole väittänytkään etteikö hehkuta toista kertaa...
Se toinen hehkutus on lämpöisellä kelillä tosi lyhyt...
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 08.11.2013, 19:38
J-T J-T ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.09.05
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.294
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Tuo taas todennäköisesti johtuu siitä että lämmitin "liian" lähellä (esim vesiletkulämmitin) moottorinohjauksen lämpötila-anturia ja kone on oikeesti paljon kylmempi kuin boxi luulee.
Jep. Omissakin ajatuksissa oli kirjoittaa että lämmitin liian lähellä anturia mutta jäi pois. Vaivaiskohan samantyylinen "vika" lavanelikon työpaikan Vitoa
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 08.11.2013, 19:47
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J-T Näytä viesti
Jep. Omissakin ajatuksissa oli kirjoittaa että lämmitin liian lähellä anturia mutta jäi pois. Vaivaiskohan samantyylinen "vika" lavanelikon työpaikan Vitoa
Paha sanoa... Autot tulleet käytettynä ja joku polttoainetoiminen lisälämppäri on noissa pellin alla ollut... Hehkuaika kylmänä on ihan järkevän pitkä. Eli luulis ettei lisälämppäri hämää boxia mitenkään... No ihan sama... Käyntiin on lähtenyt ja se on pääasia...
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 09.11.2013, 20:53
ankkinen ankkinen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.10.13
Sijainti: Nivala
Viestit: 18
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Alkuperäiseen aiheeseen, siellä on imusarjassa yksi hehkutulppa paskamaisessa paikassa alapuolella. Se kannattaa tarkastaa, rikkoontuneensa sotkee koko hehkusysteemin toiminnan.
Mahtaako tuohon tulppaan tulla monta johtoa? itellä ois kaks eholla toiseen tulee virta niin kauan kun varsinaisiin hehkuihinki ja toiseen n.1minuutin ajan??
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 10.11.2013, 12:05
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.104
Perusasetus

Kaikki allaoleva LJ70 perusteella, Hilukseista en tiedä mitään :-)

--

Se on virallisesti jälkihehkun etuvastus eikä mikään imusarjahehku, vaikka tokihan se varmaan lämmittää ilmaakin kun virrat on sitä luokkaa kun ne ovat.

Siihen menee 2 piuhaa, toinen tulee jälkihehkun releeltä ja toinen menee hehkuille. Ja ne piuhat siellä vastuksessa _eivät_mene_samaan_paikkaan_ vaan siellä on eristeet välissä.

Ja noi sun mittaustulokset on kaikinpuolin järkevät, se mihin tulee virta hehkuttaessa tulee sieltä hehkuilta ja siinä on luonnollisesti sähkö koska sinne hehkuillekin menee sähkö (toista kautta sillä hetkellä). Tuo 1 min virta on se jälkihehkutusaika, ja se virta menee tuon vastuksen kautta hehkuille. Mahdollisuuksien rajoissa on toki se että tuo vastus olisi pimeänä -> ei mene virtaa jälkihehkutuksen aikana -> ei jälkihehkuta.

Ainakin omassa vehkeessäni väittäsin että huono kylmäkäynnistyneisyys johtuu nelosen vajaista puristuksista. Tuossa ei mun aikana ole ikinä ollut tuota jälkihehkua (piuha puuttuu) ja pari ekaa talvea meni hyvin, sitten vähän huonommin, ja on todettu että tossa on potentiaalinen venttiilivaurio ja siitä johtuva puristusten putoaminen. Kun kone oli aikanaan tikissä niin se tarttasi hyvin ilman tuota jälkihehkuakin.

Ja sitten mutua. Luulisin että jälkihehkun ehjyys mitataan nuolien osoittamista kohdista, sillä niihin ne piuhatkin tulevat. Jos ei ole yhteyttä, vastus poikki. Jos on yhteys niin vastus lienee kondiksessa.

__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 11.11.2013, 09:03
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.586
Perusasetus

Tossa postauksessa on hyvät liitteet LJ:n hehkun toiminnasta:

http://forums.offipalsta.com/showpos...8&postcount=26

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Kukaan ei ole väittänytkään etteikö hehkuta toista kertaa...
Se toinen hehkutus on lämpöisellä kelillä tosi lyhyt...
Varovaisesti rohkenen olla eri mieltä. Uudemmissa värkeissä näin varmaan on mutta noissa mulla olevissa vanhemmissa 46- ja -65- sarjalaisissa oma hatara muistikuva olisi että eka ja toka hehkutus on ihan saman mittainen, riippumatta ulkoilman lämpötilasta.

Testaan tämän kun käyn seuraavaksi auton luona, palaan asiaan.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 11.11.2013, 18:17
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Tossa postauksessa on hyvät liitteet LJ:n hehkun toiminnasta:

http://forums.offipalsta.com/showpos...8&postcount=26



Varovaisesti rohkenen olla eri mieltä. Uudemmissa värkeissä näin varmaan on mutta noissa mulla olevissa vanhemmissa 46- ja -65- sarjalaisissa oma hatara muistikuva olisi että eka ja toka hehkutus on ihan saman mittainen, riippumatta ulkoilman lämpötilasta.

Testaan tämän kun käyn seuraavaksi auton luona, palaan asiaan.
Ainakin 170 koppasessa se menee lämmön mukaan, samoin noissa haisuleissa on ollut
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 11.11.2013, 19:15
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.586
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Ainakin 170 koppasessa se menee lämmön mukaan, samoin noissa haisuleissa on ollut
Jep, niin menee, ja menee 110- koppasessakin. Niissä on eri systeemi kun noissa vanhoissa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
huonosti käyntiin kylmänä tapsa4x4 Tekniikka & Jutustelu 23 04.01.2009 21:55
Blazeri lähtee huonosti käyntiin?? Harzaa Tekniikka & Jutustelu 8 19.10.2008 14:07
2lt kone huonosti käyntiin missä vika? henteri Tekniikka & Jutustelu 22 15.04.2007 12:18
HJ lähtee käyntiin, mutta sammuu heti samid Tekniikka & Jutustelu 16 04.10.2006 15:15
Asiat huonosti? bono Bullshit 0 24.11.2002 15:51


Sivu luotu: 07:53 (GMT +2).