Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.08.2013, 18:48
tsephyr tsephyr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.05.11
Sijainti: suomi
Viestit: 123
Perusasetus

Passatti kenkkuilee


Mistä lie johtuu kun tommosessa tdi passatissa kuuluu imupuolelta semmonen matala lotkottava ääni? Tuntuis ku kävis kolmella mutta suutinten korjausarvot ol ainakii iha kohillaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.08.2013, 20:34
Kuljukka Kuljukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.09.09
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 323
Perusasetus

Nokka menossa?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.08.2013, 20:52
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

onko 1,9 vae 2,5?
imu venttiili jos vuotaa tai on väärällä ajotuksella niin kuuluu lopotusta imusarjasta.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.08.2013, 21:46
jannev jannev ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.06.12
Sijainti: puolanka
Viestit: 63
Perusasetus

Millä moottorilla on.

Kun puhuit korjausarvoista niin veikkaisin pumppusuutin konetta. Pumpparissa liian paljon pielessä oleva nokka estää moottorin käynnistymisen. Kun olet katsonut korjausarvot niin siinähän olisi nähnyt nokan ajoituksen (on tarkka siitä).
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.08.2013, 22:22
tsephyr tsephyr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.05.11
Sijainti: suomi
Viestit: 123
Perusasetus

vikoo


Kone on pumppusuutin 96kw. Nokka on kunnossa. Tässä kun funtsii niin se on viimeisen pari kolme viikkoa hieman nykinyt matalilla kierroksilla vedätettäessä ja sitä lopotusta on kuulunut muutamana päivänä kylmäkäynnistyksen jälkeen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.08.2013, 23:03
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Venttiilinvälyksen tasuri jumissa.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.08.2013, 20:01
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Itsellä oli samaa ongelmaa tuossa vanhemmassa padassa. Reilusti kun antoi runtua niin lotkotus loppui. Eli sullakin vika on todennäköisesti hydraulisessa venttiilinpainimessa ts. venttiilinvälyksen tasurissa. Mulla on myös ongelmia kylmänä jos vapaalla antaa reilusti kaasua niin häviää kolmesta sylinteristä puristukset. Lähtee kuitenkin sahaamalla käymään ja kuumana toimii ihan ok. Todennäköisesti EGR on tuottanut niin paljon paskaa imukanaviin jotta venttiilit jumii istukoissa. Tulppasin EGR:rrän ja puhdistin kanavat niin hyvin kun pystyi mutta jäihän sinne vielä karstaa. Ajetaan niin kauan kuin kestää
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.08.2013, 22:46
jannev jannev ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.06.12
Sijainti: puolanka
Viestit: 63
Perusasetus

Nostinvialta minustakin vaikuttaa.

Eivät ole kovin kalliita jos uudet vaihtaa, mutta on ihan kohtuullinen työmaa ja tulee sille hintaa kun KAIKKI pultit venttiilikopan alla on venyviä ja nokan ajoitus on todella tarkka. Nokkassa ja kampiakselilla ei ole ajoitusmerkkejä vaan ajoitus tehdään lukitsemalla. En suosittele todellakaan ajoituksen harjoittelukohteeksi, jos ei varsinkaan ole hyviä työvälineitä ja ohjeita. Nokan ajoitus tarkastetaan pumpparissa tietokoneella.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.08.2013, 06:44
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Voisko mulla oireilla 1,9 1y vm97 dieselkone samasta paikasta kun välillä kuulostaisi kiihdytyksessä rapistavan niinkuin olisi ajoitus pikkasen pielessä bensa koneessa.
Mielestäni ääni ilmestyi autoon soveltuvan eurol-öljyn vaihdon jälkeen, mutta kun ei osaa sanoa varmaksi
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.08.2013, 23:37
tsephyr tsephyr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.05.11
Sijainti: suomi
Viestit: 123
Perusasetus

kupit


Jeps eli niitähän tuo epäili korjaajakii ja uudet kupit hommattu. Samalla huomas että jakohihna vähän huonossa kunnossa vaikka kilometrejä vielä 20t jälellä eli saatto olla onni onnettomuudessa.. Pitääpä putsata imusarja ja tulpata egr!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.08.2013, 07:10
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tsephyr Näytä viesti
Samalla huomas että jakohihna vähän huonossa kunnossa vaikka kilometrejä vielä 20t jälellä eli saatto olla onni onnettomuudessa..

Minkäs matkan hihna passatissa sulla on?
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.08.2013, 10:20
tsephyr tsephyr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.05.11
Sijainti: suomi
Viestit: 123
Perusasetus

hihna


Tais olla 90tkm vaihtoväli. Olhan siellä nokkakin vaihtokunnossa. Marmoritiskillä hinta 850e.. Onneks tarvikkeena löyty vähä järkevämpään hintaan 165e. Sano korjaaja että näin käypi nykyää ku long-life vaihtoväleillä ajetaan.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.08.2013, 15:26
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tsephyr Näytä viesti
Tais olla 90tkm vaihtoväli. Olhan siellä nokkakin vaihtokunnossa. Marmoritiskillä hinta 850e.. Onneks tarvikkeena löyty vähä järkevämpään hintaan 165e. Sano korjaaja että näin käypi nykyää ku long-life vaihtoväleillä ajetaan.
Tuossa järjestyksessä yleensä hajoaa koko pata. Eka nokka, sit turpo, ja lopuksi alakerran laakerit. Ikinä ei itselle tule longlifeöljyillä ajettua autoa.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 07.08.2013, 21:00
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tsephyr Näytä viesti
Tais olla 90tkm vaihtoväli. Olhan siellä nokkakin vaihtokunnossa. Marmoritiskillä hinta 850e.. Onneks tarvikkeena löyty vähä järkevämpään hintaan 165e. Sano korjaaja että näin käypi nykyää ku long-life vaihtoväleillä ajetaan.

Ite vaihdoin omaan remmin ja sitä ei kuulemma pysty kotona vaihtamaan kun pitää olla kaiken mailman lukot ja vermeet, mutten tiennyt sitä ennenkuin vaihdoin hihnan

Mutta varaosaliike sanoi, että kannattaa tarkkailla remmin kuntoa kun ei koskaan tiedä.
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 07.08.2013, 22:42
jannev jannev ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.06.12
Sijainti: puolanka
Viestit: 63
Perusasetus

Kannattaa vaihtaa se hihna 90t kilometrissä, itsellä on 120t vaihtoväli (suositellaan suomen olosuhteissa 90t) ja ajattelin ettei haittaa vaikka ajaa yli vähän 90t, että kerkiäisi tulla veronpalautukset ja kestihänse ylittää tuon 90t jopa 100km... Nokassa ei ollut kulumaa vaikka ajettu long life välillä yli 300t. Syynä hihnan laukeaamiseen kuluneet hihnapyörät jotka oli vaihdettu edellisessä hihnahuollossa. Kestää kuulemma parhaiten tuo nokka nuissa pitkittäismoottorisissa, saa vissiin kallistuskulmasta johtuen parhaiten voitelua. Nokan kulumiseen on syynä kapeus ja ei se tavallista suurempi perusympyrä paranna tilannetta (kehänopeus aika suuri)

Ajoitustyökaluiksi käy pari 8mm pulttia(kampiakseli) ja 6mm poranterä(nokka). jos ajoitus hypännyt niin teettää vähän enemmän töitä...
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 08.08.2013, 20:39
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Eihän pumpparissa nokkaa tietokoneella ajoteta. Siihen tulee vaan 6mm tappi, ja kampuralle sellanen rauta. Siellä nokkapyörässä on kiila. Tussimerkeillä saa vaihdettua. Jos haluaa ne ajotustyökalut ni motonetissä maksaa muistaakseni pari kymppiä. Vanhassa tdi padassa syöttöpumppu ajotetaan tietsikan kanssa ja se on tarkkaa hommaa. Jos se menee pieleen niin ei toimi kunnolla.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 10.08.2013, 11:08
jannev jannev ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.06.12
Sijainti: puolanka
Viestit: 63
Perusasetus

Ei ajoiteta nokkaa tietokoneella, vaan tarkastetaan se ajoitus, se on +3 -3 astetta nollasta jos on 5 astetta pielessä jompaan kumpaan suuntaan niin käynnistys estyy. JOs pumppari antaa liian kovia savutusarvoja niin yleensä nokka ei ole kohdillaan.
Nokka ajoitetaan säädettävästä nokkapyörästä.

Vanhemmissa tdi moottoreissa varsinkin paljon ajetuissa kannattaa ajoitus hoitaa heittokellolla kuten mekaanisissa pumpuissa, saattaa kuluma aiheuttaa ongelmia.
Yleisin oire on huono kylmäkäynnistyvyys, joka tulee vastaan jo hyvin vähän myöhäisellä ajoituksella. Hankala myöskin kääntää pumppua tietokoneella
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Eberi kenkkuilee, varaosia pk-seudulta? Shuttle Tekniikka & Jutustelu 12 05.01.2010 14:05
mitsu L300 kenkkuilee jälleen neheman Tekniikka & Jutustelu 2 04.04.2008 12:40


Sivu luotu: 05:24 (GMT +2).