![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Paineet kävässy väärässä paikassa ja vaihde ongelmaa.Tapahtumaketju........ Autolla kiihdytetty rampilta moottoritielle ja kelattu vauhti 100km/h asti jolloin löysätty kaasua että vaihtaisi isoimman pykälän päälle..... Jota se ei kuitenkaan tehnyt vaan jäi 3 vaihteelle jonka seurauksena vielä polkaisin kaasua pikkaisen enemmän jonka jälkeen taas hölläsin kaaasua että vaihtaisi vaihdetta.... Ja ei vaihtanyt vieläkään isompaa jonka jälkeen jatkoin vielä ajamista joitain satoja metrejä kunnes huomasin erittäin kivan savupilven auton perässä (joka ei tullut putkesta) vaan oli hieman konehuoneessa levitelty korroosio suojaa täyteen. Eli vinkkejä lähinnä tohon vaihde ongelmaan tarviis. Ja autohan oli pajero vm.89 v6 3000 tomaatti. Öljyjen leviämistä selvitellään kuhan päivä valkenee että onko pettänyt vaan öljyn jäähdyttimelle menevä putki vai mikä..... Vai oiskohan mahollista että oilisi pettänyt kampuran stefa joka vaihdettiin hihnan vaihdon yhteydessä. Edit: Niin ja öljyn paine valo ei syttyny missään vaiheessa mitä auto oli käynnissä. (vai oisko laatikko ölpät sitte syleskelly.... Mutta öljy oli kyllä mustaa)
Viimeksi muokannut Galder : 27.04.2013 11:37 Perustelu: Otsikkoa paremmaksi. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kävästy tutkimassa potilasta ja kampuran stefanhan tuo oli korkannu irti
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Moottorin huohotin viallinen? tukkeessa? eli tekee painetta öljytilaan.
Jos en nyt ihan väärin muista,pajeron automaatin suurimman vaihteen toiminta oli riippuvainen jostain moottorin lämpöanturista,eli jos johto on irti tai anturi viallinen ei suurin pykälä mene tupaan.Voin olla väärässä,mut muistelen jotain tuon suuntaista.?.?.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ööh.... missäs kohin noita huohotin letkuja tuolla on. Venakopasta kähtee yks imuputkeen mutta eikös lohkostakin pitäs lähtee joku jostainkohin ? Viimeksi muokannut Galder : 27.04.2013 17:03 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Venttiilikopasta imupuolelle nuo huohotinputket yleensä menee,jos on suljettu huohotusjärjestelmä kuten tuonikäisissä jo useesti on. Tutki letkut ettei niissä oo mitään venttiileitä tai sihtejä mitkä saattais virtauksen tukkia.
Ei se tyhjäkäynnillä paljoo huohota jos moottori on läheskään kunnossa,mut kovemmassa vedossa ohivuodon määrä onkin jo eri luokkaa.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No löytyhän tuolta opas kirjasista oikeet kuvat kun aikansa selaili....
Oli kuva ja ohessa kyseinen teksti. (1) Disconnect the ventilation hose from the air-intake plenum. and connect a hand vacuum pump to the ventilation hose. (2) At this time, make sure that there is leakage when vacuum ,., is applied, If there is no leakage when vacuum is applied, either clean the positive crankcase ventilation valve or replace it. (3) After completion of the work, set the reset switch (at the rear of the meter) to switch OFF the “maintenancerequired” warning light. (Refer to GROUP 8 - Meters and Gauges.1 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Ostetaan MB G:n lyhkäsen mallin takakardaani,tai otetaa hyviä korjaus vinkkiä vastaan | Korpi88 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 29.08.2012 22:33 |
Ostettu 33"-35" boggerit Tai jotku tsl:n swambberit tai jotain vastaavaa | anssi80 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 12.12.2010 23:37 |
Myydään / Vaihdetaan Vesipumppuja tai jotain | Niko | O/M/V Muut | 7 | 27.10.2009 07:51 |
O: Kärry tai aihio tai jotain | tug3 | O/M/V Muut | 0 | 10.06.2005 10:25 |
Who*** tai jotain | JHautopelti | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 04.12.2003 19:57 |