Jospa aloittelis uuden kirjelmän kun on jotain saatu aikaiseksikin. Eli Jeeppihän vaihtoi omistajaa varmaan jo lähes puoli vuotta sitten.
Aikaisemmat vaiheet löytyvät täältä Tarkoituksena oli tilkitä moottorin mittavat öljyvuodot (öljyä meni yli kaksi litraa 250km matkalla) joten moottori nostettiin pois. Aluksi luulin että vuoto on kampiakselin takastefassa, mutta tarkemmin tutkittuani paikansin sen öljypohjan tiivisteeseen ja kampiakselin etustefaan. No yksi asia johti toiseen ja niin edespäin joten tuli purettua moottoria hieman enemmän ja sieltähän löytyikin sitten joka sylinteristä katkenneita männänrenkaita ja venttiilit olivat uponneet reippaasti kanteen. Ei muuta kuin Valtralta korjaussarja ja kone läjään. Tämä moottori oli kuivilla sylinteriputkilla joten paikallinen koneistamo hoiti putkituksen ja tasohionnan, veljeni teki ammattikoululla venttiili-ja kansityöt. Kuvia ei valitettavasti ole johtuen siitä ettei aikaisemmin ole tullut kameraa ostettua, mutta nyt tuossa on viimeisimmistä vaiheista pari otosta:
Moottori irroitettuna
Tässä jo kasautumaan päin, eli nykytilassa. Ensimmäiset savut otettu ja sitä tulikin niin että silmiä kirveli
Laturiksi vaihtui Pajeron alipainepumpullinen laturi, ja ohjaustehostin tuli myös Pajerosta.