![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() bj kymysysenpä ole tutstunut koskaan bj akseleihin/ohjaukseen, eli tarviiko laittaa korkeaohjaus jos nostaa jouset akselin yläpuolelle tai muuttaa pinjonikulmaa.Mitä pitää ottaa humioon
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ite pähkailin joskus kanssa ton perän käännön ja ohjauksen kanssa. Raidetankoo ei kannata kyllä jousipakkojen alle jättää. Käänsin pinjonin ja sitten pyörän navat oikeaan kulmaan. Ohjaus on muuten alkuperänen mutta hommasin toiset kääntöpään laakerin alalätkät ja ne yläpuolelle ja niiden päälle nurin päin tasaseks rälläkoidyt alkuperäset ohjausvarret, pidemmillä pulteilla. Raidetangon joutu lyhentää kun ohjausvarret käänty osottaan auton keskelle päin.
Kuusi vuotta ollut nyt tollai ohjaus, leimattu tolla systeemillä muutenkin toimiva ratkasu ajolleen mielestäni hyvä. Raskashan se mettässä ilman tehostinta on mutta pärjännyt noinkin. Viimeksi muokannut _JT_ : 22.03.2013 20:17 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
kiitos vinkistä, täytyypä tutustua kun auto tulee kotiin (tehostin löytyy )
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Itelläkin tehostimen osat odottaneet tossa muutaman vuoden, mutta ei vaan ole tullut asennettua, nyt kyllä kaivannut tehostajaa kun olkapää vähän huonossa kunnossa. Jos sen nyt kesän aikana saisi laiteltua.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
faija laittanu maksua vastaan 89 vuonna kyseiseen leluun tehostimen ja kävi vahinko että ostin sen auton vahingossa,vaikka mulle ei ikinä tule Toyotaa
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jos meinaat alkaa tekemään k.o ohjeen mukaista patenttia BJ-40:een, niin hj:ssa on tuo olka-akselin pulttijako suurempi, ja 12mm pulteilla, toki vain ylätapit kartioprikoilla (siis jos meinaat tehdä semmoiset kaksoiskartio-puslat olkatappien väliin.
Ja jos et ole koneistaja, tai muuten keskimääräistä parempi käsistäsi, ja meinaat tehdä itse; ja autolla ajetaan esim. 70km/h tai suurempia nopeuksia, niin osta tehdastekoiset yläolkatapit, jotka sopii heittämällä HJ:n "maljaan" Toki, jos haluat säilyttää rumpujarrut, niin jarrusatulan kiinnikkeet pitää rälläköidä pois... muuten muistaakseni sopii heittämällä. _JT_: onko tuossa sinun kuvassa iskunvaimentimia? ei varmaan mene leimasta läpi? Tai sitten katsuri on "hyvä" tuttu, taikka työkyvytön ![]() (siis tuo valokuvan viritys on niin kaukana 2000 luvun määräyksistä, että en menisi sitä esimerkkinä esittelemään "uusille" bj-harrastajille, toista oli 199x luvulla, silloin katsastin normaalissa muutoskatsastuksessa mm. 38x12,5-15 kumit omaan SOA bj:hin, toki tuota SOA muutosta; spring over axle, en ollut kuullutkaan...) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kymysys hydrauliikasta | kami | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 05.11.2011 12:01 |
pakoputki kymysys | young n dum | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 10.05.2010 21:53 |
QuickLock-kymysys | Rytö | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 09.03.2009 17:35 |
mersumiehille kymysys. | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 16.04.2005 13:55 | |
Kymysys BJ:n akseleista | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 18.10.2004 20:05 |