![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Patrolin SOA ja caster?Terveppä terve! Olis tuossa pätkä-patrol('82) -rojekti aika hyväs mallis katsastusta ajatellen, mut kun sen kans kävin tiellä ajelemas, niin oli ihan kaamea ajettava (aiemmin siirrelty vaan lavalla ja ajettu maastossa). Haki joka uran ja ratista sai pitää kii oikeen tosissaan. Alla kumit 31x11,5. En mä tuosta odota mitään henkilöautomaista, mutta verrokkina kun on ollut mm. GR-patukka, KingCab, Dh Rocky, ym, niin kyl niillä on voinu ajaa aika normaalisti. KC oli jopa mukava, kuten Rockykin. Toki noissa on helposti väljää nivelissä, ku niitä kuitenkin aika monta on ohjauksessa. Mutta enempi mietityttää edellisen (tai sitä edellisen) omistajan tekemä SOA. Kun tuon etuakselin kierron saa aika helposti kämmättyä. Eli eikös se ole sitten Caster-kulma, joka on tuon etuakselin kiertoa kuvaava? Niin tai näin, niin miten mä tuon saisin mitattua että tietäis et onko se mitenkään oikeaan suuntaan kunnossa? Tai jotain muuta hyvää vinkkiä tuohon? ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kurkkaa renkaan taakse ja kato olkatapin asentoa. Pitäis olla taaksepäin n.5astetta.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
kaveri laittoi patrollin ohjaus tankoihin sellaisen pallonivel patentin ettei ne pääse kiertymään. auttoi paljon ajotuntumaan. just nyt ei ole kyllä kuvia...
__________________
OPA Patrol "Boar" pätkästy -82 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Itelläniki on tuollaine patentti tuossa. Viel parempi olis ku koko vivusto olis jotenki järkevämmi tehty SOA:n jälkeen. Originaalinahan tuo pelittääki iha ok. No, täytyypi ottaa ja tutkia tuon etuakselin kallistuskulmaa. Paska vaan ku sen joutuu rälläköimää auki kokonaa, jos haluaa sitä kulmaa muuttaa.. Mut kai se siit..
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jos olkatapin takakallistus on nollassa/negatiivinen, niin ohjaus ei keskitä, ja tahtoo omia aikojaan alkaa vetämään jompaan kumpaan suuntaan, siis kun vetää esim. oikealle, niin rattia pitää kääntää reilusti vasemmalle, että menee suoraan, ja kun lähtee vetämään vasemmalle, niin pitää kääntää reilusti oikealle.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Eilen justiin puuhattiin tuo casteri muutos patrolliin ekaa kertaa. Rälläkällä vaan auki jonnekki 6-7 millin kohtaan ja sit pyöräsuuntaus laitteilla eli rautakangilla ja lekalla eka suoraan kohisteltiin vatupassin kaa ja sit siittä se 4mm taaksepäin eli sen 6 astetta pitäs nyt noin olla.
Tiiä liekkö menny oikein mut itestä tuntu ihan hyvältä ainaki ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Putki poikki siitä sauman vierestä ja vääntöä "olka-akselin" laakerien reijästä. Tosin tuossa meillä ei oo soa vaan tojon tukivarret ja kierrevieterit mut sama hienosäätö piti tehä casterille.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://i10.aijaa.com/b/00875/11943336.jpg |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ja ei sitten kokonaan poikki! Sauma vaan eli päälimmäinen putki.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Caster- kulma | TOHJ61 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.01.2012 17:45 |
Myyty Patrolin SOA-akselit | IironSika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 27.08.2010 22:24 |
Myydään patrolin akselit soa | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 10.03.2009 22:56 |
Ostetaan pitkään patrolin soa | VonLeka | O/M/V Muut | 0 | 31.07.2008 17:27 |
Myydään patrolin akselit-88. soa ja arb | junnu78 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 30.07.2008 11:54 |