![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Silverado vs. RamHei, tähän asti japanin mopoilla on savea kynnetty ja nyt tekisi mieli kokeilla ameriikan poikien herkkuja.. Te joilla on oma kohtaisia kokemuksia niin kertokaapas mielipiteitänne autoista: Chevrolet Silverado 6.6 Duramax, Allisonin automaatilla.. Näitä näyttää olevan myynnillä ja löytyy sekä sähköisellä jakolaatikon ohjauksella ja kepillä valittavalla jakolaatikolla.. Mitä näissä on syytä karttaa kaukaa..?? Dodge Ram 5.9 Cummins - näistä ei ole itsellä oikein käyttökokemuksia lainkaan, mutta huhujen mukaan Cummi on kyll kestävä pata, mutta imee aikalailla löylyä ja koneen äänet on aikatavalla Duramia kovemmat..?? Kertokaas nyt joku viksu että mihin suuntaan vinksahdan..??
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa käyä koeajamassa molemmat. Itellä rami, chevynkin kyydissä tullu istutta, molemmissa puolensa. Kannattaa muuten mun mielestä lisätä myös Ford tohon listaan. Ei 6.0L mutta niitä muita. Oikeen hyvän laitteen jos haluaa ni ostaa Fordin Chevyn laatikolla ja Dodgen koneella.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla on kaks Dodge Ramia ollu, enkä voi ku suositella! Cumminssien insinööreillä ei ollu aikanaa tavoitteena tehä mitään mahollisimman sivistynyttä ja hiljaista moottoria, vaan teki siitä kestävän. Onko invaliidivaihteisto ainoa varteenotettava? Mulla on molemmat ollu kovalla laatikolla, eikä oo koskaa harmittanu ![]() Jos viittasit löylyllä polttoaineen kulutukseen, niin pullakahvit tarjoon jos joku muu noin 350hp härveli vie alle 10 sataselle. Vääntö on voimaa, ja ilo alkaa kahesta kilosta ![]() ![]() ![]() Molemmat oli noin 350hv/1300Nm ![]() Mutta niinku jo sanottu, kannattaa ajaa molempia, ja mielellää useampia yksilöitä.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Itsellä alla tuollainen viime vuosituhannen Chevy. Sattuu vielä olemaan Silveraato varustelultaan
![]() Muutamia Rameja ja uudempia Chevyjä olen kokeillut, eikä niistä kumpikaan toistaan paremmalta tuntunut. Molemmissa on parempia ja huonompia puolia omaan käyttöön. Eli hopihopi kokeilemaan, niin oma maku kertoo kumpaa haluat. Duramaxin polttoainetalous ei itselle ole tuttu, mutta kyllä Rami on ainakin pihin kaverin peli. Itse en tuon kuutosen rohinasta niin hirveästi viboja saa, mutta ei se autoa pilaakaan. Kun oikean hintainen sattuisi kohdalle, niin kaupat varmaan tulisi tehtyä. Hiukan huonoa noista Ramin automaateista on kyllä korviin kantautunut, mutta jos jenkin ostan, niin itse en sen vaihteita vaihda. Enkä kyllä mielellään muualtakaan tulleesta autosta. ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Cumminssia ei kannata työkonemaisuuden takia ainakaan vierastaa sillä myös 7,3 Powerstroke rouskuttaa Econoline pakun mallisessa autossa aika roisisti.
Oisko niin, että noissa nokallisissa autoissa rouskutus ei yhtä lujasti kantaudu kabiiniin. Olen vähän siinä käsityksessä, ettei noi Chevyn dieselit olisi samassa mielessä kunnon työkonemoottoreita mistä on omat hyvät ja huonot puolet. Tosin harvoinhan noilla jenkeillä mitään töitä näkee tehtävän ![]() Itse rouskuttelisin mieluiten menemään vaikka Cumminssilla ja 6 vaihteisella manuaalilla. Nuo sopisi 3500 kilon kärryn vetopeliksi. Toisaalta niin sopisi vaikka joku Toyota HDJ100:nenkin, joskin se tyrkkää kuluja aika miehekkäästi. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
duramaxsilla kun ajaa kerran niin ei edes harkitse dodgea!!on vähän kun amg mersua ja samaraa vertais
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nyt pakko kysyä että missä mielessä? Luotettavuudessa vaiko yleisesti laadussa? Laiskahan tuo cumppari on vakiona,vaan pikku piristyksillä siitä saa jo sellaisen menijän että DM saa rueta vaihtamaan moottoriin jo osia mieliäkseen samaan menoon. Mutta loppuviimein tämäkin keskustelu on samaa kastia kuin ottaako nissan vai toyota,kummallekkin on omat kannattajansa ja puolesta puhujat.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Itellä oli tuossa edellisenä kesänä/talvena F-250 -94 Eli ensimmäisiä turbollisia. Edgen lastulla oli kyllä vetoja mukavasti. Ei tienny mitään ku laitto lavan kukkurilleen össiä ja siihen lisäksi iso telikärry kukkuri kuormalla. Ja kyllähän ison kasin ja manuaalin yhistelmä on aika makia! Joten suosittelen kyllä kattomaan myös Foordeja ainakin 7,3 turbo koneella.
__________________
Hiluksi |
#9
|
|||
|
|||
![]()
juu eli se on aikas paljon kiinni itsestään, rahasta ja mitä haluaa autoltaan.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#10
|
|||
|
|||
![]()
oli se valintasi sitten F-sarjalainen Fordi, Dodge tai Letukka niin ei se valinta mee vituks vaikka mitä tekis jos vertailuautona on joku itä"auto"...
![]() Ja jos niistä tehoista nyt puhutaan niin just 10min sitten kävin kokeilemassa tollasta Duramax-Silveradoa mikä lykkäs takapuöriltä 450hp ( löytyy dynopaperi ni ei tartte selitellä). pakoputki avarampi ja paremmin hengittävä ilmanputsari, siinäpä ne fyysiset muutokset, softalla ne tehot on otettu. ilmeisesti enemmänkin vielä sais mutta vakiolaatikko rupee olemaan kovilla. Keskikulutus pyörii siinä 11l molemmin puolin seka-ajossa. Ihan paska ja tehoton, huonot renkaatkin ku kokoajan suti neljällä vaikka vauhtiakin oli jo reilummin, ite jos hommaisin tollasen niin kyl täytyis olla reilusti enemmän. onneks on niin tyhjä lompakko ettei oo paineita auton vaihtoon ni joutuu vaan ajelemaan tollasella +300hp Suburbanilla. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Eukko sano että meille voidaan hankkia RAMi tai vastaava kun nykyiset autot on loppu. Sain siunauksen perusteena hyvä polttoainetalous, 6 hlö tilat ja halvat käyttökulut kun molemmilla löytyy valmiiksi C-kortti.
Onko 5.9>6.7 moottorin vaihdoksen yhteydessä tapahtunut mitään tehdaspäivitystä tuon rimpulan automaattilaatikon suhteen. Tarkoituksena kuitenkin optimoida tehot ja kulutus mikäli ei löydy jo valmiiksi sopivaa missä viritykset ois tehty. Joka tapauksessa auton pitää olla vähintään >-03 koppainen mutta -06 vaihtu lohko isompaan, onko muita huomioitavia suurempia muutoksia kun lamppujen face-lift ym... Mitens ALV-vähennysoptiolla kaupiteltavat yksilöiden kanssa jos rekisteröi vaikka Y-tunnuksella olevan henkilön nimiin joka ei kuitenkaan asu samassa taloudessa ja ei autoa käytä...?
__________________
KYM |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Omaani kun aikanaan pähkäilin, niin kävin kokeilemassa kahta Silveraadoa ennenkuin ostinkin ramin. Olen enemmän GM miehiä ja letukka oli hieman parempi ajettava, mutta vain hieman. Ihan sama kumman ostat ja lootakin kestää kun ei lähde virittelemään tai ainakin aloittaa sen virityksen lootan vahvistuksella. Väännöt kasvaa pienenkin virityksen myötä sen verran rajusti, että siellä alkaa helposti kopissa sitä voimaa käyttämään ja sitten se tuo niitä lisäkustannuksia.
Jos itse tykkää vehkeensä huoltaa ja niiden kanssa kikkailla, niin kannattaa kurkistaa molempien peltien alle, niin huomaa miksi se Cummins on aika suosittu. tilaa on ja ei kai sitä oikein saa hajoitettuakaan. Overdrive.fi palstalla on paaaaaljon tarinaa kummastakin ja vain oma mielihalusi on ainoa järkisyy siihen miksi toinen on parempi. Foordillahan taas ei oikein ihminen pysty ajamaan ilman että sille ei joku vittuilisi.
__________________
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyn pääsee. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
juu juu.. Fordi kuskeilla on yleensä itseluottamus autonsa suhteen kunnossa, joten eivät turhista kateellisten kettuiluista hätkähdä
![]() Menepäs sanomaan jotain GM tai Moppe kuskeille, niin heti tulee nekkuun ![]() ![]() ![]() No mutta asiaan, kaikki ne kolme toimivat ja menevät rikki vuoronperään jostain joten sama minkä valitset. Kaikenkaikkiaan hyviä kaikki, käyttömukavuus ja ajettavuus ratkaisee mistä tykkää. Cumminssien eroista kyseltiin, rautapumppuinen 5,9 moottori on ehdottomasti kestävin, commonrail koneissa (5.9/6.7) tuli aika paljon sähköihin ja apulaitteisiin liittyviä ongelmia (tuli kyllä huomattavasti lisää voimaakin!). |
#15
|
|||
|
|||
![]() Digitaalit..
Vähä joka dieselissä samaa tautia,jos on elektroniikkaa on ongelmia. En sinällään vastusta tekniikan kehitystä joka on tuonut tullessaan nää pumppusuuttimet ja commonrail systeemit mut yhtäläistä niissä on se et ovat hajoavaisia,omasta mielestäni surkeita verrattuna vanhan koulun tekniikkaan. Tehoa toki on uusissa enemmän mut rakentamalla löylyä saa vanhoihinkin,toki katsastuksessa joutuu hieman kikkailemaan. Ja tämä pätee yleisesti niin jenkkeihin ku japseihin ja saksalaisiinkin. Itse aion kiertää sähkösuuttimia niin kauan kun mahdollista,toivottavasti kehittyvät ja mielellään sinne luotettavuuden ja kestävyyden suuntaan.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Silverado | kimitin | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 10.01.2013 19:48 |
lj70 vs. silverado | LarsRiedel | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 24.08.2012 06:05 |
Chervolet Silverado | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 05.12.2010 17:50 |
Silverado muutos | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 12 | 25.12.2009 19:18 |
Myydään Chevrolet Silverado | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.06.2008 14:04 |