Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.11.2012, 12:34
Mikkosetä:n Avatar
Mikkosetä Mikkosetä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.12
Sijainti: Hattula
Viestit: 159
Perusasetus

Valppiin lukkoa taakse


Tervehdys,

nyt on Valppi saatu ostettua ja harrastusta aloitellaan, ja lukon saaminen taka-akselille alkoi kiinnostaa. Kyseessä on siis vm. 62 oleva peli. Saako näihin suoraan jotain sarjoja, josta löytyy kaikki tarvittavat perän osat ja onko tällaisen sarjan asentaminen kuinka haastava homma? Rahaa ei ole tolkuttomasti käytössä, eli nämä yli tonnin maksavat sarjat saa heti kättelyssä unohtaa.

Terv. Mikko

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.11.2012, 14:00
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Siellä pitäs olla originaalinakin jo lukko, joka ainakin ehjänä on monen mielestä riittävä. Sittenhän sinne saa ARB:n lukkoa ja vois kuvitella saavan myös palalukkoa, ku perähän on danalaisen kanssa yhteensopiva. Sitä en osaa varmaksa sanoa, että millaisilla vetarien spooreilla mikäkin valppi on tehty, joten perän purkamisen vaatii, jotta pääset varmiten hankintoja tekemään.

Hommaa myös vois myös helpottaa, jos otat yhteyttä Siltasen Ariin, offari, joka asuu Ruotsissa ja pystysi kenties etsimään lukkoa ruotsin puolelta (palkkiota vastaan luonnollisesti). Ari siis puhuu ihan sujuvaa Suomea ja sujuvaa Ruotsia. Arilla itsellään oli pitkään valpin akseleilla oleva suzuki modified luokan trial kilpurina, joten valp akseli tietoa varmasti löytyy.

http://www.arisverkstad.se/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.11.2012, 14:21
Mikkosetä:n Avatar
Mikkosetä Mikkosetä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.12
Sijainti: Hattula
Viestit: 159
Perusasetus

Kiitos vastauksesta, laitoin Arille viestiä.

Miten tuota kitkalukon toimintaa pystyy helposti kotona testaamaan? Olen ihan aloittelija näissä jutuissa, mutta tuntui vain ettei lukko toimisi. Ajettiin pari viikkoa sitten auto mutaliejuun sillätavoin, että kuskin puoli oli edestä ja takaa mudassa ja repsikan puolella oli pitävää maata. Kuitenkin taka-akselilla tuntui että kuskin puolen takapyörä sirkkelöi mutaa viimeistä päivää ja toisen puolen pyörä ei liikkunut juuri mihinkään?

Mitenhän tuon kitkalukon saisi takaisin iskuun, jos se ei enää pidä?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.11.2012, 15:59
UAZtatu:n Avatar
UAZtatu UAZtatu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.08.09
Sijainti: Kellokoski
Viestit: 85
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikkosetä Näytä viesti
Kiitos vastauksesta, laitoin Arille viestiä.

Miten tuota kitkalukon toimintaa pystyy helposti kotona testaamaan? Olen ihan aloittelija näissä jutuissa, mutta tuntui vain ettei lukko toimisi. Ajettiin pari viikkoa sitten auto mutaliejuun sillätavoin, että kuskin puoli oli edestä ja takaa mudassa ja repsikan puolella oli pitävää maata. Kuitenkin taka-akselilla tuntui että kuskin puolen takapyörä sirkkelöi mutaa viimeistä päivää ja toisen puolen pyörä ei liikkunut juuri mihinkään?

Mitenhän tuon kitkalukon saisi takaisin iskuun, jos se ei enää pidä?
Eikös tuon kitkalukon voi testata, että nostaa siltä akselilta toisen pyörän ilmaan ja pyörittää sitä ---> Pitäisi kanittaa vastaan (riippuu tietystin kuinka "jäykäksi" tuo on säädetty)
__________________
UAZ 315126 Cabriolet Powered By Volvo B230FB
"Väinämöinen lauloi minut suohon, tulin itse ylös"

Viimeksi muokannut UAZtatu : 20.11.2012 16:01
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.11.2012, 09:06
salamanteri salamanteri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Sweden.
Viestit: 153
Perusasetus

Tutkailin pikkusen noita kitkalukkoja/osia,mutta tuntuu olevan kiven alla niiden saanti.
Lockright lukkojakaan ei tuntunut kenelläkään olevan myynnissä.
Lockright lukko nr 2413 pitäis sopia,ja niitähän jenkeistä löytyy esim.täältä

http://www.summitracing.com/search?k...t%202413&dds=1

Tuollainen sopisi sit vain etuakseliin,jossa avoin tasauspyörästö,siis ei taakse jossa jo kitkalukko.Mut vois olla ihan ok laittaa tollainen eteen ja jättää taakse alkuperäinen jäljelle.
Terv.Ari
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.11.2012, 09:38
Valpuri Valpuri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.02.10
Sijainti: Lahti
Viestit: 103
Perusasetus

mulla on just tolleen,,,,palalukko (2413) edessä ja tiukattu powerlock takana,,,jos laitat palalukon eteen ,ei tule olemaan mikään ajonautinto ajaa ilman tehostinta
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Vitaraan lukkoa? hlassila O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 16.07.2012 19:15
Lukkoa Yj Wrangleriin taakse Remotecontrol Tekniikka & Jutustelu 7 02.04.2010 23:37
Ostettu ketjut valppiin peedro O/M/V Renkaat ja vanteet 4 25.11.2009 15:38
Ostettu Pitkään patrolliin lukkoa eteen ja taakse. Rompe1 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 12.02.2009 08:38
patikkaan lukkoa.. arsenix Tekniikka & Jutustelu 3 21.06.2005 21:44


Sivu luotu: 05:21 (GMT +2).