Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.11.2012, 18:51
tonnisata:n Avatar
tonnisata tonnisata ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.06
Sijainti: Pyhäjärvi
Viestit: 1.120
Perusasetus

Öljypolttimen huolto ym ?


Mitä oikeaoppisesti pitää sisällään huolto toimenpiteen Oilon LF1 , ilmeisesti junior merkinnällä oleva poltin? Noillehan varmaan on omat huoltoukkonsa- eli "ihan teoriassa" vaan kysellään.

Lähinnä siksi ajankohtainen ittelle asia kun tallilämppärin poltin ei meinaa käynnistyä, joutuu tavallisesti 3 kertaa koittamaan, se siis pysähtyy kun ei lähde, ja pitää painaa reset nappia ja oottelemaan. Tuntuu pitkältä ajalta kylmässä ootella, ainakin kun pakkaset tulee.

Lämmitin on sellanen thermo betox missä toi on, ja ei pidetä kokoaikaa päällä.

Sit kun sen saa ekakerran pelaamaan, niin toimii kyllä termarilla ihan niinkuin kuuluukin.

Onkohan noissa jotain suodattimia mitä tarvii vaihdella tai liekö putsattavia, onko jollain kokemusta noista betoxeista?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.11.2012, 20:39
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonnisata Näytä viesti
Mitä oikeaoppisesti pitää sisällään huolto toimenpiteen Oilon LF1 , ilmeisesti junior merkinnällä oleva poltin? Noillehan varmaan on omat huoltoukkonsa- eli "ihan teoriassa" vaan kysellään.

Lähinnä siksi ajankohtainen ittelle asia kun tallilämppärin poltin ei meinaa käynnistyä, joutuu tavallisesti 3 kertaa koittamaan, se siis pysähtyy kun ei lähde, ja pitää painaa reset nappia ja oottelemaan. Tuntuu pitkältä ajalta kylmässä ootella, ainakin kun pakkaset tulee.

Lämmitin on sellanen thermo betox missä toi on, ja ei pidetä kokoaikaa päällä.

Sit kun sen saa ekakerran pelaamaan, niin toimii kyllä termarilla ihan niinkuin kuuluukin.

Onkohan noissa jotain suodattimia mitä tarvii vaihdella tai liekö putsattavia, onko jollain kokemusta noista betoxeista?

et kertonut kuinka pitkälle se käynnistys menee siinä alussa joten arvailen vain että pa suodatin (ja suutin) siihen kannattais vaihtaa kun kerran iällä jo on., mutta ota nyt ensimmäisenä sen verran sitä auki pesästä että putsaat sen polttimena ja pesän, etenkin kiillotella liekkivahdin pään siitä jos vaikka jo sillä käynnistys paranee
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.11.2012, 21:54
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.797
Wink

"Harrastuksen vuoksi " tullut leikitty
Noitten oilonin polttomien kanssa niin. Putsaa liekki vahti,uusi suutin,pumpun sihtin putsaus,kipinä kärkien hionta ja säätö lähelle suutinta ja kato että ilman säätö auki niin luulis pelaavan. Niin ja koto että kondensaattori ei oo kyrvähtänyt.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.11.2012, 21:59
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Nykyisessä askartelutilassa tekee poltin samaa eli ei syty jos on ollut pitemmän aikaa(viikkoja) käyttämättä. Johtuu siitä että ei vaan saa ainetta, jostain syystä pääsee löpö "karkaamaan" takaisin säiliöön ja menee muutama käynnistys ennenkuin on taas polttimella asti. Pari päivää saa olla huoleti ja syttyy kerralla. Voisko olla sama oire?
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.11.2012, 22:54
JanneBlomgren JanneBlomgren ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Sipoo
Viestit: 995
Perusasetus

Mulla oireili vähän samaan tyyliin, välillä pelas viikkokaupalla mallikkaasti, mutta sitten kun piti käynnistyä niin ei vaan lähtenyt. Sitä nappia painamalla yleensä lähti mutta välillä piti painaa parikin kertaa.

Oikein koulutettu mies kävi sitä kattomassa ja poisti paluuputken tankille ja samalla tuli sellainen suodatinkin siihen mutta ei vaikutusta.

Syy oli sitten tässä pumpussa, eli tuo musta mötikkä, oli sen verran kulunut ettei saanut imettyä ainetta kunnolla.

__________________
http://jangren.fi/

Tänään tehdään pönttö!

Kyllä jenkki on jees!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.11.2012, 22:57
tonnisata:n Avatar
tonnisata tonnisata ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.06
Sijainti: Pyhäjärvi
Viestit: 1.120
Perusasetus

Toi mun poltin siis stoppaa siinäkohtaa kun alkaa syöttää polttoainetta. Eli tossa on mittari paineelle, ja alkuun paine on matala, sitten se pompahtaa isoksi , vähän aikaa on siinä- ja koko hökötys sammuu.

Mun mielestä oire on siinä polttoaineen saannissa jotenkin. Taitas olla juurikin niin, että karkaa pois putkista tms ja pitää ilmat poistella muutamalla käynnistys kerralla ennenkuin lähtee pelaamaan.

Voisin katella muutkin asiat kuntoon mitä noista nyt itte voi kttoa kun tietäsi ohjeet, mahtaako olla jossain pdf nä vaikka?

Toi on hankalahko käynnistää jos käyttämättä yli yön, eli vähän haittaakin tuosta on.

Onko noissa letkuissa tai polttimessa takaisku venttiiliä tai jotain mikä estäsi aineen karkaamisen taaksepäin- vai liekö vaan ilmavuoto jossain?


Ja olen myös vähän tuota pumppua ajatellut syyksi. Voiko noita korjailla tai kannattaako? Onkohan nuo sellasia lamelli pumppuja ?

Viimeksi muokannut tonnisata : 19.11.2012 23:00
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.11.2012, 23:26
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

jos on ilman suodatinta käytetty niin pumppu kulahtaa aika äkkiä väljäksi ja ei jaksa imeä. muistaakseni imuputkessa oli kuula ihan painovoimalla takaiskuna pumpussa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.11.2012, 00:07
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Aikanaan polttelin paljonkin tuommoisella -90 luvulla....


Siis jos kyseessä on oilon junior LF1?

Siis jos aluksi ei pumppaa kunnolla painetta, niin silloin ilmoja, se, että mistä, on hyvä kysymys. ne alkuperäiset metallivahvisteiset letkut kesti minulla.

ja tuossahan on monta vaihtoehtoa suuttimeksi, kannattaa tutustua!
ja jokaiselle suuttimelle ilmoitetaan, paljonko pitää löpöä mennä läpi tunnissa, kannattaa mitata uudella suuttimella. (jos ei muuta mittaustapaa, niin termostaatti tappiin, ja letkut roikkumaan kirje-keittiö-tms vaa-alle, ja sekuntaattorilla aika).

Tuo pumppu oli taannoin niin halpa, että vaihdoin joka toinen vuosi. ja suuttimen vaihdoin joka vuosi. (Löpöä meni pahimpana kuukautena yli 2000 litraa)

Siis itse vaihtasin tuon pumpun, ja valitsisin sopivan uuden suuttimen, enenkä alkaisin edes säätää. (jos pumppu väljä, niin voi vuotaa myös ilmaa...)

Ja puhtaus on puoli ruokaa, siis jos noiden kipinä elkkujen suuntaan kertyy lietettä, niin ei sumuta kunnolla! minulla ei ole täsmätietoa noiden elkkujen etäisyydestä!

Ja jos tuo käynnistys ei onnistu ensimmäisellä kertaa, niin ota nuo letkut vaikkapa tenttupulloon, ja jos syttyy ensimmäisellä, niin vika on ilmavuodossa?

Suutin ja pumppu maksaa ehkä noin "kanistereissa kannettavan löpön verran"?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.11.2012, 07:08
tonnisata:n Avatar
tonnisata tonnisata ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.06
Sijainti: Pyhäjärvi
Viestit: 1.120
Perusasetus

Ilmavuotoa epäilen mutta sen löytäminen on vähän hankalampi juttu varmaan. Tuolla ylempänä on kuva pumpusta, tuollainenhan se on. Erona huomaan omassani kuvan poltimeen sellaisen, että magneettiventtiili on erikohdassa. Kuvasn polttimessa alhaalla suuttimen putkessa- omassani se magnventtiili on tuolla suutinputken yläpäässä heti tuossa pumpun kupeessa. Onko ero vuosimallissa vai miksihän noitakin on erilaisia ja onko käytännön eroa, ja liekö jotain muutakin eroja sitten senmukaan?

Onko toi päälypuolella oleva pieni nuppi, siinä jotain lukemia ja lukitus- niin juurikin polttimen ilmamäärä säätö, mikä se toinen isompi käänneltävä on siinä etupuolella? Onko ne kaikissa malleissa samanlaisia?

Sain kaverilta toisen tuollaisen polttimen, ja siinä on just tuo magneettiventtiili eri kohdassa ja se edessä alaviistossa oleva iso säätönamikka on myös erilainen.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.11.2012, 07:22
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Kyllä nuita metalliletkujakin tuli vaihtoon, ihan sellaisia jokka oli mehinyt läpipaskoikksi vrt suuttimen ylivuotoputket
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.11.2012, 07:27
Malaa:n Avatar
Malaa Malaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.05.06
Sijainti: Jämsä, Finland.
Viestit: 127
Perusasetus

Siellä ö-säiliössä on sitten imuputkessa se pohjaventtiili/takaisku, joka nähtävästi vuotaa. Voi olla vain roskaa välissä tai sit ku siinä on sisällä kaks laakerin kuulaa niin ne on kulahtanu. Uusi on mun hyllystä 25e, mut mitälie maksaa sielläpäin. Jos siellä ois haittaava ilma vuoto niin ei lähtis käyntiin ollenkaan, imis vaan ilmaa.Mut jos imuputki polttimen pitemmässä seisokissa pääsee tyhjäks niin vika on pohjaventtiilissä. Vasemmalla kädellä oleva nuppi numero asteikolla on se ilman säätö. Uudenpaa mallia sillo ku magneettiventtiilin kela on pumpussa eikä suutinputkessa. Se isompi käänneltävä on liekin tarkistus luukku, ei virkaa paitsi jos tallissa on äly hyvät valot ja luukku jää auki niin lähtee käyntiin ja syttyy mut saattaa sammua heti ja mennä häiriöön ku luulee et liekki sytty liian aikasin.

Viimeksi muokannut Malaa : 26.11.2012 07:37
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.11.2012, 09:52
Raakakone Raakakone ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.11
Sijainti: Pori
Viestit: 88
Perusasetus

Sanoit että kestää kauan odotella kun ei hanki syttyä.. Se tuulettaa aina alussa, ja epäonnistuneen sytyksen jälkeenkin. Kun starttaat näkölasista pitäisi näkyä kirkas liekki.
jos näkyy, ja poltin sammuu vika liekinvahdissa. Jos liekki lepattaa, liekinvahti sammuttaa
polttimen eli suutin tai öljynsaanti. Jos ei lähde ollenkaan sytytin tai aivot...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.11.2012, 16:57
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Itsehän tässä syksyllä tappelin kyseisen laitoksen kanssa, keväällä ostettu uusi suutin, niin sitä en heti epäilly. Palopesässä oli pikkuinen reikä mistä sai vääriä ilmoja (liekki lepatti kun syttyyi)
niin samaa ongelmaa, ei pelaa kunnolla. Ei muutakuin DIY painemittari pumppuun ja paineet oli 7bar. orkkispaineet oli 10bar, paineet kuymppiin ja kokeilu, ei pela vieläkään, hirmu herkästi alkoi savuttamaan älyttömästi ja ei syttynyt kunnolla, pumppu irti ja sitten sytytys suoraan ilmaan että näkee liekin muodon. ihmeellinen kartiomuota ja todella epäsäännöllinen. jeesuksen ikäinen suutin paikoilleen niin täydellinen ketunhäntä tuli. POltin kiinni ja kokeilemaan. alkoi pelaamaan sillä. Myös kaikki letkut vaihdoin uuteen johtuen ilmojen läpivedosta. Huomaa pianemittarista kun käynnistyy, jos ilmoja alussa, niin mittari pomppii nollan ja n.3bar välissä kunnes nousee sinne kympin hujakoille
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 27.11.2012, 19:28
tonnisata:n Avatar
tonnisata tonnisata ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.06
Sijainti: Pyhäjärvi
Viestit: 1.120
Perusasetus

Taas lämmitin jumppaa tänään vähän. Kolmas kerta aina ennenkuin se lähtee toimimaan. Käynnistys menee siihen asti kun magneettiventtiili aukeaa, vähän aikaa painaa ainetta suuttimesta, ja poltin pysätyy. No sitten tosiaan kolmas kerta kun se syttyy pelaamaan, niin savuttaa melkosesti jonkunaikaa- eli on sinne mennyt polttoainetta ja liikaa varmastikkin sitten.
Kattelin painemittaria siinä pumpussa kun on, niin neula pikkusen värisee ja näyttää 6 kg. Taitaa olla liikapieni paine ? Voiko sitä säätää miten, vai voineeko ollenkaan säädellä ja vaihtoon pumppu ? (löytyykö keltä uusi?) Siitä polttimen edestä "silmästä" katellessa liekki näkyisi lepattavan jos siitä ymmärrän jotain...

Viimeksi muokannut tonnisata : 27.11.2012 19:31
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 28.11.2012, 20:45
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

itellä oli se 7bar painetta jäljellä, ei riittänyt paine enää suuttimen läpi uuttamaan sumua tarpeeksi hienoksi, siksi ongelmia syttymisessä. painetta lisätään sitä lähtöputken toisella puolella olevaa tasapää ruuvia kirimällä(jousi väsyy ja paine laskee)
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 02.12.2012, 21:23
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

uusi suutin ja pumppu kehiin! löytyy LVI liikkeestä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
itellä oli se 7bar painetta jäljellä, ei riittänyt paine enää suuttimen läpi uuttamaan sumua tarpeeksi hienoksi, siksi ongelmia syttymisessä. painetta lisätään sitä lähtöputken toisella puolella olevaa tasapää ruuvia kirimällä(jousi väsyy ja paine laskee)
Jos pumppu on kulunut, ja yrittää viimmeiseen asti saada paineen pysymään korkealla, niin jos jossain pienikin ilmavuoto, niin sammuttaa polttimen.
(siis ainakin jotkut polttimen pumput normaalisti ilmautuu juurikin tuon ylipaineventtiilin kautta)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Maasturi: Patrol, Landcruiser ym ym ym dirtysalami O/M/V Ajoneuvot 4 16.10.2012 21:26
oilon öljypolttimen ti-huoltokokemuksia lepoantti Chit-Chat 30 05.02.2010 14:12
MYYTY GAZ 69 kori ja runko, jakis ym. ym. pee O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 12 14.08.2007 14:17
Denson laturin huolto-ohjeita (HYVÄ!) Toyota ym. -MAKE- Linkit 1 04.09.2005 12:13
Alumiini koreja Bj ja Jeep ym ym kivaa palikkaa... MakeO Linkit 2 09.04.2005 17:12


Sivu luotu: 05:01 (GMT +2).