Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.10.2012, 10:09
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

naftavammaa?


eli ongelma on se, et sd25 koneinen king cappi toimii maantieajossa normaalisti ja on jopa pirteäkulkunen, mutta muutaman kilometrin kun ajaa hiljakseen esim, kylä ajoa tai soratie ajoa, niin alkaa mieto pätkiminen ja vähäisetkin tehot häviää. sitten kun polkee ku halpaa huoraa niin tehot löytyy taas ja alkaa kulkemaan normaalisti.

ilmaa ei naftalinjasta saa ku käyntiin lähtee normaalisti, suodattimen jalka on vaihdettu gr patrollista ja on uus suodatin.

suutin vikaan en usko ja niihinkin tilasin uudet kärjet kunhan mätänetti sais viimesen tilattua ja ois jopa oikee, viimeks yrittivät muuten myydä golffin kärkeä mulle


eli itte veikkaisin syöttöpumppu vammaa, onko muita samoilla linjoilla miun kanssa?

sitten seuraava kyssäri et oliskos olemassa syöttöpumppua (mielellään ahdonalaisella syötön säädöllä) joka menis tatsunin sd25 koneeseen bolt on, tai ainakin lähelle? pumppuhan on vänkärin puolella ja on kolmella pultilla kiinni jakopäässä, rattaan jos joutuu teettämään niin se ei ole ongelma.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.10.2012, 19:49
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

Siirtopumppu ehtoopuolella epäilisin, soppa loppuu ajastaan kun ei saa kierroksia.
Tai tankin huohotus tukossa.

Noita ainankin itse tutkisin ennenkuin räjäyttäisin koko pannun osiksi.

Ja nämä ihan vain kyseisestä automallista mitään tietämättä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.10.2012, 20:49
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tuon siirtopumpun minäkin tarkistaisin


Siis onko tuo täysin perinteisellä mekaanisella jakajapumpulla?

Ihan puskista arvelisin, että siirtopumppu (siis syöttöpumpun sisällä) jumittaa lamelleja, paine laskee syöttöpompun sisällä, ja sen seurauksena ei saa soppaa kunnolla "nestepäälle"

-> Kirkas paluu letku ohjaamoon vänkärille, ja 20 litran pönttö vänkärin jalkatilaan, ja vänkäri kertoo että paljonko tulee dsl:iä

-> jos tuolloin, kun meinaa hyytyä tasaisella ajolla, paluuvirtaus pienenee, niin joko lamellit jumii, tai muu syy rajoittaa dsl:n saantia.

Ja ehkä kannattas jättää kirjoittamatta; mutta en malta
Ota edellisen testin jälkeen suodattimen imuletkukin sinne vänkärin jalkatilassa olevaan 20l pänikkään, jossa on 10 litraa dieseliä, ja 5 litraa normilaatuista 2t öljyä kunnolla sekoitettuna, ja sitten uusi koelenkki, ja lopuksi kunnolla sikaa! (varo ettei soppa lopu, sillä tulikuuman koneen sammuttaminen tekee tuhoja)

Ainakin minun autoissa on toiminut, pahimmillaan suhte 1:1, yleensä 2t öljyä 20-30%, naapuri tuli kysymään taannoin, että lisätäänkö siihen (hdj-80) öljytkin tankin luukusta, kun kaadoin 4 litran teboilin öljypänikän tankkiin (olis pitänyt sekoittaa,,, jooo)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 04:44 (GMT +2).