|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Mitsubishi L200 ostamassaMoro! Eli olen ostamassa mitsubishi L200:sta (Pickup 2.5TD GL Club Cap Invite), vm-05. Ajettu 200 000km. Myynnissä liikkeessä kaikki pitäs olla autossa paremmin kuin missään muussa (myyjän mukaan). Soitin entiselle omistajalle jolla auto ollut viisi vuotta,mies kehui maasta taivaaseen. Kaikki viisi edellistä katsastusta mennyt ilman mitään remontteja läpi,eikä mies ole joutunut tekemään kuin kuluvien osien vaihtoja. MUTTA varmaan täällä palstalla monesti puhutti kiertokanki,mites asia on? Tuleeko se läpi kaikissa vai ainoastaan maanantai päivän autoissa? Oston esteenä on juurikin kangen "huono maine". Tarkoitus olisi lauantaina mennä autoa hakemaan joten pikaista tietopakettia olisin vailla,kiitos!
Viimeksi muokannut xxpowellxx : 13.09.2012 18:05 |
#2
|
||||
|
||||
Lainaus:
Eikös tämä "ERITTÄIN HUONO MAINE" ole NISSANIN ongelma, vm-02:sesta ylöspäin Vai onko se tauti jo tarttunut mitsuunkin. Eli tulee kanki moottorin kylestä ulkoilemaan, ku laakeriliuskat "kuluvat loppuun" yleensä ennen kuin 200 000km tulee täyteen |
#3
|
|||
|
|||
Joo, Nissan Kingcapista määkin oon kuullu tommosta.....
Yhen tutun kaverilla semmonen oli hajonnu jossain alle 100000km tai jotain, takuuseen se ainaki meni. Joku sano et olis takuukorjauksessa laitettu kestävemmät alakerran laakerit, tiiä sitten, en oo kuullu toimiko sen jälkeen paremmin..... |
#4
|
|||
|
|||
Kiertokanki ongelma oli Nissaneissa vuosituhannen alun malleissa, siitä on ollut puhetta . . .
Mitsuista, ei ainakaan vielä ole täällä näkynyt juttua että olisi ollut kankiongelmia. |
#5
|
||||
|
||||
Eikös se ollu Imperion ex-pajero jossa tuli veivi lohkosta läpi.. Mutta siihenkin oli syynsä jossain muualla kuin veivin kestossa.
Jos se on 4d56 motti niin heikot paikat on ihan muualla.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#6
|
||||
|
||||
Juu aivan perus paikkahan tuossa on mikä pettää,eli kansi,alakerta on vain näiden vanhojen 4d56T moottorien ongelma. Jos on käytetty huolettomasti,kylmänä kengitetty eikä annettu ajonjälkeen jäähtyä kunnolla,niin kansi voi suurella todennäköisyydellä porsia,jos taas on ollut hyvällä ja järkevällä käytöllä niin tuskin mitään ongelmia on tiedossa.
Ja tuo imperion pajero on sitten aivan oma lukunsa,ei voi ymmärtää miten jollain on niin huonoa tuuria.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#7
|
|||
|
|||
Tuo 4D56T moottori on juurikin se uusi moottori, jota on käytetty jo maailman sivu mitsuissa. Ei mainittavia tyyppivikoja muita kuin kannen halkeaminen 3-400tkm korvilla. Myös sähköohjatussa ahdonalaisen syötön säädössä on ollut ongelmia. Vanha, 2.3 litranen 4D55 moottorissa taas oli vaikka mitä: Sylinteriputket tippuu öljypohjaan kun paineet kasvaa, kiertokanki ja kampuravikoja. Näitä myllyä ei oikeastaan ole enää liikkeellä.
Eli: 4D55 -> aika susi 4D56 -> Päivitetty suhteellisen varma peruskone 4D56T -> Muuten sama kuin edellinen mutta sähköisellä syöttöpumpulla ja EGR hiluilla höystetty. Käytetty 90-luvun alusta 2000-luvulle asti. |
#8
|
||||
|
||||
Mikäs moottori tuollaisessa 2006--> L200:ssa on eli onko niissä mitä "omituisuuksia" odottamassa ostajaa?
|
#9
|
|||
|
|||
Haukkuloilla poksahti L200 Euran kisareissulla, kiertokangen laakeri oli tarttunut kiinni. Koneessa ei ollut muuta huomauttamista eli kuntoon tuli uudella kampiakselilla ja kiertokangella. Kyseessä on 2006 4D56T 116hp versio.
Eikös nuo mitsun koneet mene siten että alakerta on suurinpiirtein sama kautta aikain, kannesta ja polttoaineen syötöstä löytyy tehoerot (88, 99, 116, 133 hp)? Mielenkiintoinen huomio oli se että vain yksi kanki oli vahingoittunut, muissa laakeripinnoissa ei ollut mitään huomautettavaa. Nähtävästi huonoo tuurii ei tyyppivika? Huoltotiedotteissa oli semmoinen knoppi että ohjaustehostimen pumpun hihnalinja saattaa olla vinossa eli hihna lentää sillointällöin pois päältä. |
#10
|
|||
|
|||
Se peruskone on aikapitkälti samaa tavaraa, suurimmat erot on juurikin kannessa ja syöttöpumpussa. Tuo mitsun alakerta kestää asiallisella huollolla helposti sen 600tkm, lähinnä öljynvaihdoista on tarkka. Kannessa on ainakin semmoinen ero, että vanhemmassa -90 venttiilit tulee kannen tasosta pikkusen yli, kun taas uudemmassa 90- ne on kannen tasossa. Männistä en osaa sanoa kun en ole päässyt käpälöimään vielä uudemman myllyn mäntiä.
Paljonhan noita hajoaa jakohihnan katkeamisen takia. Yleensä ei hajota muuta kuin muutaman keinuvivun ja satunnaisesti nokkapukkeja mutta piileväksi viaksi voi jäädä joku hiusmurtuma kampiakseliin/kiertokankeen ja sitte tuleekin rumaa jälkeä kun sopivassa paikassa nasahtaa. Aika hyvä nyrkkisääntö on kuunnella koneen käyntiä ja katsoa että jäähdytysnesteet pysyy paisarissa. Jos paisari tyhjenee pikkuhiljaa on se aika usein merkki orastavasta kansiviasta. Ei näissä enää nykypäivänä sitä kansiremonttiakaan kannata säikähtää kun ulkomailta saa suurinpiirtein 400€ täydellisen uuden kannen. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Mitsubishi L200 | Herenä | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 12.07.2012 10:06 |
Mitsubishi L200 -91 | veikkaaja | Maasturiprojektit | 8 | 28.01.2012 14:47 |
Myydään Mitsubishi L200 | Are | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 17.03.2011 08:13 |
Myydään / Vaihdetaan M: Mitsubishi L200 4x4 | Kuriiri | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 14.02.2011 12:31 |
M:Mitsubishi L200 -04 4wd | isuzubj | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 01.12.2007 16:38 |