Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.09.2012, 02:33
Hojo61 Hojo61 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.12
Sijainti: Turun seutu
Viestit: 69
Perusasetus

vinssin vaijeri


Noniin. Eli olis tarkoitus iskeä toi tojotan oma mekaaninen vinssi keulille mutta kun ei ole vaijeria siihen. Vinssi tulee ihan suht kevyeen käyttöön. Eli jos joskus sattuu jäämään jumiin tai sitte hirvien hinaaminen pois mettästä. Minkäslaista vaijeria arvon raati suosittelis? Mennään sitte ihan budjetti hinnoilla, kun muuten ostaisin kyllä sitä narua mutta kun se maksaa likemmäs 10e/m ja mites paljon tollaseen tojotan vinssiin mahtaa sopia vaijeria?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.09.2012, 10:50
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Ei muutakuin tuo Vöyrin köysi keulille,muutamalla nähnyt tuon toiminnassa ja ihan hyvin on kestäneet,eikä ole hinnan kirossaan kun 10mm x 26,5m maksaa 150€ Ja täältähän niitä saa tilata. http://forums.offipalsta.com/showthr...ghlight=vinssi Kyllähän tuota narua mahtuu toyon rummulle varmaan 35m mutta hyvinhän tuollakin määrällä pärjää,liinoilla sitten loput
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.09.2012, 16:11
hemmobj40 hemmobj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.03.07
Sijainti: Rauma, Suomi
Viestit: 116
Perusasetus

Hissihuoltajat


Etsi keltaisiltasivuilta paikallinen nosturi/hissihuoltaja ja kysäise niiltä vaihdettuja vaijereita. Voi saada edullisesti. Mulla on BJ:ssä 30m paikkeilla noin 10mm nosturivaijeria.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.09.2012, 18:56
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

älä vaan mee laittaa mitää hissin vaijeria!!

ite ostin talvella tän omaan hojoo http://www.vinssikauppa.fi/product/2...eri-92mm-x-28m

hinta/laatu enempi ku kohallaa. toimii hienosti.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.09.2012, 19:03
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
älä vaan mee laittaa mitää hissin vaijeria!!

ite ostin talvella tän omaan hojoo http://www.vinssikauppa.fi/product/2...eri-92mm-x-28m

hinta/laatu enempi ku kohallaa. toimii hienosti.
No mix ei hissivaijeri?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.09.2012, 19:37
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
No mix ei hissivaijeri?
hissivaijeri ei kestä rullaamista niin tiukalle rullaamista, kuin vinssirumpu. säikeet rupee purkautumaan ja pihalle vedettäessä ei tule suoraksi, vaan jää sellaselle sykkyrälle, jollei oo pinkeänä. Sitten kun kerran vetäsee silmukalle ja silmukan taittaa kaksinkerroin, niin seuraavalla vedolla sitten katkeaakin siitä kohdasta.

Kaikista mukavinta olisi käsitellä hyvin rasvattu tojotan orkkisvaijeri, tulee suoraksi rummulta, ei sykkyröi ym. mut menee noi sähkövirveleihinkin tarkotetut varpit paremman puutteessa.

Kannattaa kysellä joltakulta joka on vastikään ostanu sähkövinssin ja vaihtanu siihen uutuuttaan narun.
Ite oon ainakin jakanu kavereille take-away-hintaan noita vaijereita.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.09.2012, 21:41
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.054
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
hissivaijeri ei kestä rullaamista niin tiukalle rullaamista, kuin vinssirumpu. säikeet rupee purkautumaan ja pihalle vedettäessä ei tule suoraksi, vaan jää sellaselle sykkyrälle, jollei oo pinkeänä. Sitten kun kerran vetäsee silmukalle ja silmukan taittaa kaksinkerroin, niin seuraavalla vedolla sitten katkeaakin siitä kohdasta.

Kaikista mukavinta olisi käsitellä hyvin rasvattu tojotan orkkisvaijeri, tulee suoraksi rummulta, ei sykkyröi ym. mut menee noi sähkövirveleihinkin tarkotetut varpit paremman puutteessa.

Kannattaa kysellä joltakulta joka on vastikään ostanu sähkövinssin ja vaihtanu siihen uutuuttaan narun.
Ite oon ainakin jakanu kavereille take-away-hintaan noita vaijereita.
No, minulla on ollut 10mm torninosturin vaijeria aina bj:n rummulla.
ja tuo on tosi, että on liian jäykkää, jos joutuu purkamaan rummun paljaaksi, niin pitää huolella kelata takaisin. (sama ongelma kaikilla vaijereilla?)
Ja on tuo joskus tehnyt melkoisia mutkia/taitoksia/litistymisiä, kun vinssiapina pahimmillaan päästänyt putoamaan rummulta

Ja tuo kestävyys: onhan tuota vaijeria joutunut jokusen kerran lyhentämään, mutta minusta kestänyt hyvin.
Aina on koukku tullut vinssille, jos sääli/järki ei ole armahtanut! no, joskus on pitänyt siirtää koukkua, kun vaijeri on katkennut (sokkana puolikas puikko 3 piikin puikkoa, sulana asemoituna)

Jos olisi vara valita, niin 8mm nostovaijeri olisi ehkä parempi ratkaisu, jos tarkoitus ei ole siirrellä enemmälti maata, ja taittopyorä on erittäin asiallinen hankinta.

Mulla on tuota 10mm tullut käytettyä, kun sitä parikymmentä vuotta sitten tuli ostettua romulasta 100 markalla... siis könttänä torninosturin kelalta kaikki...
taisi painaa 150 kg.....

Ja sitten vielä varoituksen sana; älä osta mitään vaijeria, mitä ei ole tarkoitettu nostoon/vinssaukseen:
Sillä jotkut "uittovaijerit" katkeaa, venymisen jälkeen, siten että kaataa jopa puita; puhumattakaan että Kääntää ihmisnahasta tuoreemman puolen päälleppäin

Esim. tuo minun nosturin vaijeri katkeaa käytännössä joustamatta, ja kun katkeaa, niin katkeaa "liukuvasti" siis varvikossa olkaa varvut pölisemään, kun säikeet pikkasen kimpoilevat, ja kun vaijeri on erispoikki, niin päät on toistensa "lähellä", ei siis auton maskissa, ja vinssiankkurin takana.

Toki, jos joku seisoo vaikkapa hajareisin vinssinvaijerin päällä, niin ääni saattaa nousta pari oktaavia, ja samalla tulee muodollinen pätevyys sheikin haaremiin eunukiksi

p.s tuo bj:n vinssi on käyttöohjekirjassa 1500kg vetovoimainen ja tuo vaijeri oli 5660(?) kg lujuinen
Siis kun joskus isännät sanoi, että vetää vaikka puuhun, niin minä olen sanonut että voi viedä mennessä niiden traktorin.....

Ja lieveilmiönä; katkenneita jousia, revenneitä korvakoita vinssiltä (oma moka/vahinko), venyneitä vinssin kiinnityspultteja, katkenneita juosen kuningaspultteja, vääntynyt runko (ei bj:n) solmulla olevia raidetankoja/rajoittimia.....
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.09.2012, 13:10
Hojo61 Hojo61 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.12
Sijainti: Turun seutu
Viestit: 69
Perusasetus

Kiitoksia vastauksista vaan kaikille. Menee varmaan tohon vinssikaupan vaijerin hankintaan. Aika sopuhintaselta vaikuttaa. Mutta se on sitte vasta kun sais ton vinssin jollain konstilla paikalleen. Eli pitäis jonkinnäkönen peti tai upskuri sille väsätä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.09.2012, 14:33
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Mä olen kyllä aika vankkumaton vaijerin kannattaja.Onhan naru toki varmasti kivempi käsitellä ym mutta tuntuis että on hyvinkin herkkä vaurioille esim jos joutuu vetämään jonkun nyppylän yli maatamyöten.Tosin ittellä ei naruista ole kokemusta.Vaijeri on itellä ollut melko kovissakin vedoissa ja kestänyt oikeastaan virheettömänä.
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.09.2012, 23:18
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Limite Näytä viesti
Mä olen kyllä aika vankkumaton vaijerin kannattaja.
Tosin ittellä ei naruista ole kokemusta.
Siinäpä kaikki oleellinen.
Sut pitäs ottaa vinssiapinaksi jollekkin, jolla on varppi likempänä piikkisikaa, niin tietäsit.
Voit harjoitella vaikkapa puristelemalla teräsharjaa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.09.2012, 02:54
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Siinäpä kaikki oleellinen.
Sut pitäs ottaa vinssiapinaksi jollekkin, jolla on varppi likempänä piikkisikaa, niin tietäsit.
Voit harjoitella vaikkapa puristelemalla teräsharjaa.
Jep. Itelläkii molemmissa päissä vaijerit toistaiseksi. Mut mitä oon noitten "tuttujen" varppeja puuhun juossu niin narussa likaantuu kädet vaan mudasta, vaijerissa verestä.. Narua tulee mullekkii heti ku perse kestää ostaa..
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.09.2012, 06:31
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Josko on vinssissä vaijeri niin onko se omaa tyhmyyttä jos vanhempaa tai paljonkin käytettyä vaijeria käsittelee ilman hanskoja vai onko se vaijerin vika?
Ja josko oikein kovasti on pärseellä niin eikös se silloin ole hintansa tienannut ja uusinta-aika?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.09.2012, 06:51
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.359
Perusasetus

Onko muutaman kympin .. max satasen säästö sen arvoinen attä kannattaa ottaa huono eli vaijeri?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 16.09.2012, 07:01
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

mites sitte ku pitäis kokon läpi vinssata..
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 16.09.2012, 08:18
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Siinäpä kaikki oleellinen.
Sut pitäs ottaa vinssiapinaksi jollekkin, jolla on varppi likempänä piikkisikaa, niin tietäsit.
Voit harjoitella vaikkapa puristelemalla teräsharjaa.
Ainakin itsellä kuuluu hanskat ihan vakiovarusteisiin kun lähdetään metsään rymyämään.Vielä kun ovat viiltosuojattua mallia niin eipä veri lennä.Kaippa se ihan maalaisjärjen käyttö on tässäkin hommassa sallittua.
Toimii myös teräsharjalla harjoitellessa
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 16.09.2012, 08:55
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

On se naru kyllä niin mukava käyttää vaijeriin verrattuna että jos pitäisi uutena kaupasta jompi kumpi ostaa niin ei tarvitsisi hetkeäkään miettiä kumpa mukaan lähtee.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 16.09.2012, 13:49
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Ja ois varmaan ihan hyvä kysyä onko vinssaus kerran vuodessa vai kisakalenteri kiertäen tapahtuvaa.. Vaijeri menee ainakin mulla helevetin hyvin kun vinssi on vaan hätävarana.. Eikös se naru kulahda uv-valosta toisinku vaijeri ei mene mikskään rummulla hyvin rasvattuna.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 16.09.2012, 22:44
Hojo61 Hojo61 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.12
Sijainti: Turun seutu
Viestit: 69
Perusasetus

Joo eipä sillä todennäkösesti hirveesti hommia tuu olemaan. Just jotain sen verran että jos joskus sattuu tarviimaan Eikä kyllä tolla vehkeellä mihinkää kisoihin tartte mennäkkään
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 17.09.2012, 13:14
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Eihän sen vaijerin hissistä tarvi olla kun muitakin nostolaitteita löytyy, 10tn nostimessakin taitaa olla 10mm vaijeri pylpyröitten kautta ja on jo aika notkeaa. Ihan ehjiä ne usein on kun vaihdetaan ja hyvin rasvattuja, sellaisen kiepin pelastin kun romulavalle olis menny..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 17.09.2012, 21:16
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 917
Perusasetus

Mä vaihtelen työkseni nosturin "köysiä" eli vaijereita. En oo vielä törmänny sellaseen nosturi vaijeriin mikä toimis vinssissä hyvin. Ongelmana juurikin se vinssien puolan pieni halkaisia, nostureissa yleensä telan halkaisia luokkaa min. 300mm. Poikki ne vaijerit ei mee millään vetämällä, muistaakseni 9mm konelaisen vaijerin murtolujuus 8700kg. 11mm tais olla jo 13500kg. Mä oon testannu itte 15000 lbs come-upilla joka on hj:n nokassa. Kaveri jollai hydrauli come-upilla joka mäyriksessä. Molemmissa tapauksissa vinssi hyytyny/hajonnu.

Olikohan tästäkään mitää hyötyä mutta tuli vaan mieleen
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 18.09.2012, 00:47
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.054
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ Näytä viesti
Mä vaihtelen työkseni nosturin "köysiä" eli vaijereita. En oo vielä törmänny sellaseen nosturi vaijeriin mikä toimis vinssissä hyvin. Ongelmana juurikin se vinssien puolan pieni halkaisia, nostureissa yleensä telan halkaisia luokkaa min. 300mm. Poikki ne vaijerit ei mee millään vetämällä, muistaakseni 9mm konelaisen vaijerin murtolujuus 8700kg. 11mm tais olla jo 13500kg. Mä oon testannu itte 15000 lbs come-upilla joka on hj:n nokassa. Kaveri jollai hydrauli come-upilla joka mäyriksessä. Molemmissa tapauksissa vinssi hyytyny/hajonnu.

Olikohan tästäkään mitää hyötyä mutta tuli vaan mieleen
Ainakin herätti minun kommentointitarpeen:

1. Toistan itse itseäni: pitää kelata huolella, liian paksua ja pyrkii varsinkin löysällä käydessä sekomaan rummulla: siis irto lenkkejä jne.

2. mutta kun minulla on BJ:ssä 10mm ? vaijeria rummulla, niin se kestää vanhana aika paljon!

3. Nyt se on niin ruosteessa/irto "karvoja", että pitää päivittää!

Mutta jos haluaa narua, niin ei pistele vinssiapinaa, vaikka halailee....

Siis alkuperäinen kysymus "kopypastena":

Noniin. Eli olis tarkoitus iskeä toi tojotan oma mekaaninen vinssi keulille mutta kun ei ole vaijeria siihen. Vinssi tulee ihan suht kevyeen käyttöön. Eli jos joskus sattuu jäämään jumiin tai sitte hirvien hinaaminen pois mettästä. Minkäslaista vaijeria arvon raati suosittelis? Mennään sitte ihan budjetti hinnoilla, kun muuten ostaisin kyllä sitä narua mutta kun se maksaa likemmäs 10e/m ja mites paljon tollaseen tojotan vinssiin mahtaa sopia vaijeria?

Ja vaikka se vaikealta tuntuukin, niin kuinka vanhoja halvemman hintaluokan köysiä on esim 5 vuoden takaa? (tuo 10mm vaijeri minun bj-40:n rummulla tosi vanhaa...)

-> vaijeri kaikkein parhaimmillaan pestään ja kuivataan ilmassa, ja valellaa teräsköysirasvalla, yleensä ei saa edes vajaata litraa teräketjuöljyä rummulle ja minä en ole koskaan huoltanut vaijeria, muuten kun kelaamalla sen rummulle asiallisesta!
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 18.09.2012, 03:09
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ainakin herätti minun kommentointitarpeen:

Ja vaikka se vaikealta tuntuukin, niin kuinka vanhoja halvemman hintaluokan köysiä on esim 5 vuoden takaa? (tuo 10mm vaijeri minun bj-40:n rummulla tosi vanhaa...)
Orkkis tojotavaijjeri tiedetään. Mukavaa käsitellä, mutta 30 vuotta suolakylvyissä kyllästettynä koitappa vinssata mitään. Se on pätkinä, vaikka orkkis sokkakin olis paikoillaan.

No, mulla on yks lipposen naru vielä ehjä yli viiden vuoden takaa, ja nurkkiin on eksynu joittenkin random-vinssien mukana kaksi muutakin narua kaukaa menneisyydestä.

Ilmeisesti kahden noista narun turvin on eräskin suzukin tapainen vekotin kiertäny paljonkin CUP-kisoja.

Sen sijaan vuonna miekka-ja-nakki ostin jonkun 12mm "vinssivaijerin" Joensuun MTP:ltä (30m, 175e). Se kesti melkein kaksi vuotta satunnaista vinssailua, ennenkun oli totaalisen loppu. Siitä kun lähti tojotan mekaanisella ~5m /kerta pätkiä.

Sen jälkeen on ollut pelkästään naruja.
Halpisnaruillakin hakkaa vaijerin 6-1 mutta ei nekään pitkäikäisiä ole.

Hankkikoon jokainen ihan mikä itsestä hyvältä tuntuu.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 20.09.2012, 13:11
lusEkki lusEkki ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: Rusko
Viestit: 28
Perusasetus

Kokeneena vinssinkäyttäjänä sanon kyllä että osta vaijeri. Narun kanssa voit sitten vaikka koiraa ulkoiluttaa
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 20.09.2012, 16:54
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 917
Perusasetus

Jep, osta vinssiin vaijeri mutta en suosittele vanhaa nosturi vaijeria.
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 03.10.2012, 19:29
Artzi_ip:n Avatar
Artzi_ip Artzi_ip ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.07.07
Sijainti: Kalajoki, Finland.
Viestit: 433
Perusasetus

[/QUOTE] Sen jälkeen on ollut pelkästään naruja.
Halpisnaruillakin hakkaa vaijerin 6-1 mutta ei nekään pitkäikäisiä ole.

Hankkikoon jokainen ihan mikä itsestä hyvältä tuntuu.[/QUOTE]


ÖH...

Naureskeltiin muuten paratiisissa ja juukassa. KISA tilanteessa nuille narujen omistajille. (ennen kisan alkua ne muuten naureskeli meille..)
on se niin pirun hyvvää värkkiä että. mukavata käsitellä ja naittaa yhdessä ojan ylityksessä kolme kertaa uusiks kiinni, ku katkiaa vähä kovemmassa vedossa..

Samasta ojasta tultiin 1000 kg painavammalla panssarivaunulla samankokosilla renkailla (saatto olla hieman pienemmät) yhdellä vedolla... OHO..
vanahalla vaijerilla ja monesti littaantuneena..

mutta muistetaan nyt se käsittely mukavuus. onhan se nyt silti hirvee homma panna hanskat käteen verrattuna siihen " narun korjaukseen 1 metrin syvällä suo-ojassa, narupyykkipäivät, narunvaihtopäivät halapaa )

en tiiä miten muualla mutta meillä saa ainaki ihan normi rautakaupasta sellasta löysää vaijeria jossa NARU sisällä... ja lisä hinnasta saa vielä muovi kuorenkin. ja mahottoman kallista ainaki 2 € metri..

niin että 6-1
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan vinssin vaijeri Tolu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 31.07.2011 12:37
Myydään 2KPL VINSSIN VAIJERI FROM O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 10.09.2009 20:35
Ostettu Vinssin Vaijeri tai naru hoojii O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 14.01.2009 12:06
M; Vinssin vaijeri BJV-8 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 18.02.2008 21:10
vinssin vaijeri Jii-Jii Tekniikka & Jutustelu 3 06.03.2005 22:15


Sivu luotu: 04:02 (GMT +2).