Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.08.2012, 09:54
amaz amaz ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.05.12
Sijainti: Uusimaa
Viestit: 98
Perusasetus

P38A Range Rover 2.5DSE


Ensimmäisenä tuli mieleen kysellä täältä kommentteja, kokemuksia ja vinkkejä otsikon autoista.
Kiikarissa on 00-02 Range Rover P38A dieselinä ja automaattina (ilmeisesti siis bemarin 2.5tds ja ZF automaatti?) tai 02-03 Discovery 2 Td5 automaattina (tämän koneella ei vissiin ole mitään tekemistä bemarin kanssa? kenen aski tuo automaatti on?).

Minkälainen neliveto näissä on? Onko tuon ikäisissä Rangeissa kaikissa ilma-alusta?

Varsinaista off-roadia ei autolla tultaisi ajamaan, vaan lähinnä varmistettaisiin perheen ja satunnaisesti peräkärryn (jarrullinen 2500kg tai jarruton 750kg) perille pääsy huonojen taipaleiden takana olevalle mökille.
Diesel on ehdoton, sillä tällä autolla tulisin ajamaan pääosin myös työmatkat (noin 100km/päivä).

Hyviä/huonoja puolia autoista, moottoreista ja voimansiirrosta?

Edellisinä kulkineina on alla ollut pari Suburbania, Tahoe, Cherokee ja Excursion, joten näihin jos joku osaa peilata Discoveryn/Rangen ominaisuuksia niin pystyn itsekin hahmottamaan paremmin

Kiitos jo ennakkoon kaikille vastaamaan vaivautuneille

t. Olli


Viimeksi muokannut amaz : 30.08.2012 20:01
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.08.2012, 14:01
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.378
Blog Entries: 5
Perusasetus

Kurkkaappas tätäkin palstaa, löytyy varmaan lisätietoa kysymyksiisi:

http://www.roverfriends.fi/foorumi/

Kaitsu
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.08.2012, 15:14
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

P38A on aina ilmajousilla, jos joku ei ole sitä teräsvietereille hätäpäissään muuttanut.
Automaattilaatikko on ZF:n, kuten lienee Discossakin.
Rangessa on kiinteä neliveto keskitasauspyörästön viskolukolla, akseleissa ei lukkoja. Jotain sutimisenestovirityksiä (TC) ABS:n kanssa näissä on vuosimallista ja ties mistä riippuen.
Dieseli Rangessa on Penarin tekele, Discossa on LR:n oma tuo TD5.

Hyviä pelejähän nämä ovat, sielukkaiksi on moitittu...

Tuolla Kaitsun linkkaamalla palstalla on lisää tarinaa näistä "uudemmista" laitoksista. Asioita tarkastellaan Land Rover-vihreiden aurinkolasien läpi.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.08.2012, 06:18
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 971
Perusasetus

moi!

Discoja omistaneena ( V8 ja Td5) ja rangea ajaneena (V8)....MUN mielestä disco tuntuu "tilavammalta" ja muutenki mukavammalta!

Käy ajamassa molempia ja osta se joka miellyttää...!

Kuten "avro" sanoi....näillä on sielu ja välillä omakin elämä! Suht halpoja ylläpitää jos hankii osat esim Englannista!

//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.08.2012, 18:55
amaz amaz ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.05.12
Sijainti: Uusimaa
Viestit: 98
Perusasetus

-01 Range tuli pihaan pikaisen vertailun perusteella. Aikamoinen maamoottorihan tuo 2.5TD on Rangen keulilla, mutta kait sitä ehtii
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.08.2012, 18:59
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.378
Blog Entries: 5
Cool

Do diin! Onnex olkoon "uudesta" Rankusta! Sitten vaan kuvia kehiin.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.08.2012, 20:02
amaz amaz ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.05.12
Sijainti: Uusimaa
Viestit: 98
Perusasetus

Eipä seurannut auton mukana ohjekirjaa, ja ihan ei suoriltaan auennut brittiläisen insinöörin ajatuksen juoksu autoa tutkiessa.
Ensinnäkin, ilmajousitus. Mikä ihme se nappi on merkkivalojen oikealla puolella (rengas jossa on nuoli ylös ja alas). Valo syttyy kun napista painaa mutta mitään ei tapahdu?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.08.2012, 20:59
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Se on "manual"-nappi. Pystyt valitsemaan halutessasi highway-korkeuden vaikka ajat alle 80kmh, voit myös valita halutessasi "normal"-korkeuden vaikka moottoritiellä. (autohan laskeutuu 80kmh(+joku aika) jälkeen automatic siihen highway-korkeuteen)
Samalla napilla voit lukita normaalikorkeuden, eli auto ei laske 80 jälkeen. Eli se manual-nappi alas, sen jälkeen voi siitä varsinaisesta korkeudensäätönapista tehdä valintoja.

Olikohan siinä jotain muutakin vielä. Se ryömintä-,ja offroad-korkeus on alle 30kmh nopeuksille jonka jälkeen auto nousee/laskee ellei ole lukittu sillä manual-napilla. Jotenkin näin, kaikkea ei muista...

Ovet tai takakontti auki ei pitäisi korkeuden säätyä jos kaikki on kunnossa, lisäksi oli vielä joku nieppi jalkajarrun kanssa.

Tän kanssa olis ohjekirja paikallaan, kaikenlaisia piilo-ominaisuuksia joita ei osaa hyödyntää ilman opastusta.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.

Viimeksi muokannut AVRO : 30.08.2012 21:07
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.08.2012, 07:26
amaz amaz ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.05.12
Sijainti: Uusimaa
Viestit: 98
Perusasetus

Noniin, kiitoksia AVRO, näinhän se toimikin

onkos kukaan purkanut virtalukkoa tämmöisestä? lähes joka kerta kun auton sammuttaa ja ottaa avaimet poiis virtalukosta, kuuluu kongi ja näyttöön ilmestyy "ignition key in", toisinaan kun renkkaa sitä virtalukon kehystä, saattaa tuo hävitä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Poistettu Land Rover Discovery timpedix O/M/V Ajoneuvot 20 22.02.2012 07:58
Myydään land rover discovery Jumi100 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 18.03.2011 08:58
Myydään Firestone Coil-Rite (lisä)ilmajouset Range Rover/Discovery/Defender 90 -MaTTi- O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 25.07.2008 19:03
M: Land Rover Discovery II XS A/T ja 96 Range DSE Saucor O/M/V Ajoneuvot 1 09.09.2006 11:21
Range vs. Discovery tttreg Tekniikka & Jutustelu 8 21.04.2006 17:13


Sivu luotu: 14:31 (GMT +2).