Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.08.2012, 12:58
Pafo:n Avatar
Pafo Pafo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.04.04
Sijainti: Forrest Hill, Vaasa, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Kardaani, banaanin vaikutus


Jordaaneista kysymys,

viimeksi ku oltiin möyrimässä niin "jossain vaiheessa" huomasin että etuperä vastusti (jarrutti menoa). Vasta takavedolla, navat auki meno palautui normiksi. ei tullu kokeiltua nelikko navat auki...

Jälkeen huomasin että etujordaani oli saanut siipensä

Lopputulos:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=112309
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=112310

Perstuntumalla se on vääntyny 3,73 astetta... olisko toi syyn vastustamiseen vai oisko jakis tai perä todennäköisempi? Ristikkot molemmissa päissä ja liuku normituntuisia... Ei jaksaisi uskoa että "vähän" aiheuttaisi muuta ku ravistelua...

__________________
ex 4wdwannabe

-= In Lockers We trust! =-

LeijonaEmot RY supporter
http://www.noonansuomi.net/
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.08.2012, 13:35
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

No kyllähän epätasapaino vie voimaa ja kardaanissahan on maantievauhissa jo melkoisesti kierroksia.

Tai en ny tarkemmi tiiä mutta vaatiihan esim.tärylätkäkin jonkunlaisen moottorin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.08.2012, 15:36
Pafo:n Avatar
Pafo Pafo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.04.04
Sijainti: Forrest Hill, Vaasa, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
No kyllähän epätasapaino vie voimaa ja kardaanissahan on maantievauhissa jo melkoisesti kierroksia.

Tai en ny tarkemmi tiiä mutta vaatiihan esim.tärylätkäkin jonkunlaisen moottorin...
nojoo, ei päästy ku 20-30 km/h vauhtiin...
__________________
ex 4wdwannabe

-= In Lockers We trust! =-

LeijonaEmot RY supporter
http://www.noonansuomi.net/
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.08.2012, 17:17
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Haiskahtas etuperävialta....

Käyppä kokeilemassa pyörittää kardaanin laipasta, ensin molemmat napalukot auki ja sitten vuoron perää pyöritellä toinen napalukku kiinni (siis muuttuko jäykäksi toinen mapalukko kiinni; silloin vika voi olla se, että auki olevan napalukon vetonivel/akseli olisi leikannut kiinni (mikä auto?)
jos vika ei paikallistu etuperään, niin loputkin etu kardaanista pois,kääntele jakolaatikon laippaa, ja ajamaan jakolaatikko neliveto päällä, että oireileeko sitten.....
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.08.2012, 18:14
Pafo:n Avatar
Pafo Pafo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.04.04
Sijainti: Forrest Hill, Vaasa, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

bj40 kyseessä... täytyypi kokeilla, tai sitten tehdään etuperän suunnitelmat aikaisemmin ku aattelin suosiolla...
__________________
ex 4wdwannabe

-= In Lockers We trust! =-

LeijonaEmot RY supporter
http://www.noonansuomi.net/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.09.2012, 19:14
Pafo:n Avatar
Pafo Pafo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.04.04
Sijainti: Forrest Hill, Vaasa, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Hmmm,

Jotain on tainnu jäädä huomaamatta... Perä kunnossa, mutta sen sijaan yhet jarrut hirttänyt kiinni. Sylkystä kumi puhki joten vuotanut nesteet pihalle... voisko olla siitä?

tuktittua sitä hieman niin repes vielä enemmän... ->kusee kunnolla paineen (poljinta painamalla) alla...

ei kai ainoastaan kumitötsä pitää paineet sylyn sisällä?
__________________
ex 4wdwannabe

-= In Lockers We trust! =-

LeijonaEmot RY supporter
http://www.noonansuomi.net/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.09.2012, 20:44
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Joo, jarruissa mäntä joka tiivistetään kumirenkaalla ja sylinterin suojana kumihattu.
TODENNÄKÖISESTI mäntä on ruostunu jumiin ja sylinteri ruostunut pilalle, sen takia vuotaa painaessa???

Mutta onko jokin pyöristä kulunut PALJONKIN enemmän kuin muut renkaat (juuri tämä vuotava jarru?) koska jarruttaessa ei ole ollut voimaa ja silloin pyörä ei ole lukkiutunut ja perä on joutunut "luistamaan" tasauspyörästön kautta joka jarrutuksessa, tai jos on ollut jumissa, niin koko ajan ajaessa on ollut voimaeroa ja sen takia perä on kuumentunut (ja saattanut pinjonin laakeri leikata kiinni!!) jolloin kardaani on ollut sulake ja mennyt kierteelle.

Ko. tapauksia ollut mulla töissä, jossa perän välykset ollu kuormittamattomana ok, mutta veto päällä onkin lähteny "löysät pois" ja laakerit onkin ollu aivan totaali kaput!!! --> tällöin ollu yleensä myös perän öljyt hiukan mustaa ja palaneen hajuiset.
Ja pyöränlaakeritkin on saanut osansa lämmöstä...
Eli näkee jarruista jos ruosteet levyssä/rummussa on punaruskeat, eikä normaalia mustan ruskeaa kökköä. Kengät ja palat on myös jauhaantuneet pikku murtumille lämmön takia.

Mutta sen verran raskaan kaluston puolella tuli noita "portin kierretankoja" nähtyä, jotta niinkin pieni asia kuin kiveniskemä (lommo) putkessa ja kuorma päällä liikkeelle lähdössä ja kartaani kierteelle...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.09.2012, 21:14
Pafo:n Avatar
Pafo Pafo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.04.04
Sijainti: Forrest Hill, Vaasa, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Renkaat tasaisesti kulunut ja jarrut otti tasaisesti ennen onkelmaa(sylkyt liikkuivat vapaasti kun avasin) Ei ruostetta rummussa, mutta huomaa että on ottanut kiinni...

Pitää kattoa tota vuotoa tarkemmin ensiks
__________________
ex 4wdwannabe

-= In Lockers We trust! =-

LeijonaEmot RY supporter
http://www.noonansuomi.net/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Välityksen muutoksen vaikutus? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 16.03.2009 09:35
2lt syöttöpumpun ajoituksen vaikutus Hharri Tekniikka & Jutustelu 1 27.12.2007 19:27
Renkaiden vaikutus ajoon? yama43 Tekniikka & Jutustelu 27 12.11.2006 17:44
Rengaskoon vaikutus matkamittariin?? Setä Tekniikka & Jutustelu 17 26.05.2005 11:10
Mailien vaikutus Jonnny Vuosimallit 1984-1996 9 28.02.2004 15:19


Sivu luotu: 02:20 (GMT +2).