Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.08.2012, 20:55
hj6084 hj6084 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: itä-suomi
Viestit: 75
Perusasetus

BJ42 takajarrut liian hyvät


Eli tuli tuossa vaihdettua tojotaan etusatulat + takasylinterit ja taakse uudet putket, nyt sitten kokeillessa meni takapää lukkoon ennen etusia.
Tässä ei vissiin kuulu olla taka-akselilla mitään kuorman tuntevaa venttiiiliä?
Pääsylinterin alla on "front" ja "rear" merkinnöillä jotkin venttiilit niin osanneeko noille tehdä mitään?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.08.2012, 23:03
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Ei. Talvella ajetaan nelikolla niin ei ole ongelmia...

Jos tuntuu vaikealta niin sitten siun pitää vaan ostaa uudempi auto eli avensis tms.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.08.2012, 23:11
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.911
Perusasetus

oliko takakengät irti ? menikö samalla tavalla takasin ?
ettei ois vaihtunu kengät <---> ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.08.2012, 23:17
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

42 Bertassa on takana isot rummut eikä mitään säätimiä eli ne on takapainoiset vaikka olisi kunnossakin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.08.2012, 23:25
PERSKUTTA:n Avatar
PERSKUTTA PERSKUTTA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 09.11.09
Sijainti: Alahärmä, Finland
Viestit: 384
Perusasetus

Jos koittaas kaventaa jarrukenkien kitkapintoja niin silloonhan periaatteessa pitääs jarruvoimien pienentyä?
__________________
www.pohojanmaanoffroad.fi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.08.2012, 01:00
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.319
Perusasetus

antaa olla vaa jos kerta toimii. kummniki hetken ajon jälkee ku siel alkaa olee jarrupölyä nii teho heikkenee, saati sitte jos käy offailee jossai ja mutaa nii sitte ei ainakaa ole jarrui takana
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.08.2012, 03:44
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PERSKUTTA Näytä viesti
Jos koittaas kaventaa jarrukenkien kitkapintoja niin silloonhan periaatteessa pitääs jarruvoimien pienentyä?
Ei, silloin jarrukenkä vain kuluu nopeammin. Jos haluaisi pienentää jarrutehoa, niin pitäisi vaihtaa pienemmällä männällä olevat sylinterit.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.08.2012, 17:16
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Laitoitkos eteen uudet tarvikepalat? Joskus osunut omalle kohdalle tosi kovia/muuten vaan huonosti pitäviä tarvikepaloja. Silloin on jopa hoojiin takajarrut tuntunut hetken hyviltä. Oikeasti bj:n jarrut on varsin ruudikkaat. Itse olen ihmetellyt, mihin moisia tarvitaan niillä vauhtivaroilla.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.08.2012, 17:19
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turakki Näytä viesti
Laitoitkos eteen uudet tarvikepalat? Joskus osunut omalle kohdalle tosi kovia/muuten vaan huonosti pitäviä tarvikepaloja. Silloin on jopa hoojiin takajarrut tuntunut hetken hyviltä. Oikeasti bj:n jarrut on varsin ruudikkaat. Itse olen ihmetellyt, mihin moisia tarvitaan niillä vauhtivaroilla.
Siihen kun vedetään jossain vuoristossa jarrutonta kärriä ja täysi poka päällä...Ja vielä niillä 9.00-15 renkailla...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.08.2012, 17:41
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

BJ-42 jarrupaineensäädin, ollakko vai eikö olla?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
42 Bertassa on takana isot rummut eikä mitään säätimiä eli ne on takapainoiset vaikka olisi kunnossakin...
Siis siinä jarrupääsylinterin vieressä ei ole paineensäädintä?

Missähän autossa se sitten oli, muistan aivan selvästi, kun suunnittelin että tuommoinen pitää hommata omaan bj:hin...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.08.2012, 20:07
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis siinä jarrupääsylinterin vieressä ei ole paineensäädintä?

Missähän autossa se sitten oli, muistan aivan selvästi, kun suunnittelin että tuommoinen pitää hommata omaan bj:hin...
Jaa perhana, menee tarkistukseen...

Vaan sitä kuorma venttiiliä siellä ei ole.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.08.2012, 08:13
autotohtori:n Avatar
autotohtori autotohtori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.10
Sijainti: tukholma
Viestit: 417
Perusasetus

Mielenkiintoista


Itselläni oli noin vuosi sitten sama probleema vikaan auttoi ainoastaan laittaa pääsylinterin jälkeen jarrupaineen säädin.Takapainoiset jarrut ovat vaaralliset kesäkeleilläkin esim soratiellä jos tulee eteen tilanne että joutuu tekemään lukkojarrutuksen pyörähtää auto poikittain suhteellisen helposti.Talvella ajaminen on jo vaarallista.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.08.2012, 08:58
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.055
Perusasetus

Laittaa jonku esmes tämmösen takalinjaan niin saa mieleiset jarruvoimat: http://www.bjorkmotorsport.com/index...ct=46592&from=

Kyllähän ne liian ärtsyt takapainoiset jarrut pomppaa/pitäis pompata katsastuksestakin...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 10.08.2012, 19:07
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

BJ-42 takajarrujen paineen alennin


Lainaan yhtä projektitopiikkia:

http://forums.offipalsta.com/showthr...t=22303&page=4

24.08.2009, 22:05 lisätyssä viestissä;

Tuossa kuvassa, missä bj saa vihreää maalia iman konepeltiä, ja kuvattu kuskin puolen etukulmasta, näkyy huonosti tuossa pääsylinterin alla tuo paineensäädin.

ps. tulipa nätti bj!
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 11.08.2012, 01:00
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

En vieläkään muistanu kattoa löytyykö omasta bertasta alenninta, mutta toissa päivänä kun peruutin kärirn kanssa +30 asteen mäkeen , siiis kärrin minkä painaa tyhjänä yli 900 kg:tä niin kyllä bertan jarrut sai siinä kiitoksen.

Ja ylösnousemus onnistui kolmannella yrityksellä koska pohja oli pehmeä ja takalukko ei menny päälle johtuen vaijerinjumituksesta....

Raju peli....
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi BJ42 takajarrut laahaavat? Samppi Tekniikka & Jutustelu 13 03.07.2012 09:59
cherokee takajarrut mardu Tekniikka & Jutustelu 2 21.06.2010 08:31
LJ:n takajarrut Tekniikka & Jutustelu 3 09.05.2008 17:40
Takajarrut lyö lukkoon? yama43 Tekniikka & Jutustelu 10 28.11.2006 12:07
K10 takajarrut kateissa. SamiN Tekniikka & Jutustelu 6 02.09.2005 20:54


Sivu luotu: 23:08 (GMT +2).