![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Näppärä pensasleikkuri. |
|
||||
|
||||
![]()
mikäs puunhalaaja masasta on tullu
![]()
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
||||
|
||||
![]()
Mitä oot tykännyt tuosta 175E:stä?
Itse oon harkinnut Keslan 23G:n vaihtamista tuollaiseen........
|
|||
|
|||
![]()
Onkos kukaan mystisistä metsätyöläisistä koskaan kokeillut kaataa koivua rasiin? Eli polttorankakokoista nuorta koivua kaadetaan alkukesästä, kun sen on lehdessä. Kuulemma se lehtimassa haihduttaa rungossa olevan veden vielä ennen kuivumistaan ja loppukesästä saa hakea kohtuu kuivaa polttopuuta metsästä. En ole koskaan kokeillut, mutta nyt olisi yksi nuori koivikko, missä tekisi mieli koittaa, miten menetelmä toimii.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
|
|||
|
|||
![]()
Toimii, eikä nyt tarvi edes olla alkukesästä. Kuhan siinä on lehdet oksissa ja on lämpimiä ilmoja.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sopivalla kaatostrategialla voi edistää kuivumista. Noin 20 neliön alalta puut kaadetaan yhteen kasaan. Seuraavaa satsia aletaan sitten kasaamaan suorassa kulmassa edellisen päälle siten, että latvapuoli tulee edellisen kasan tyviosan päälle. Ja tätä rataa aina edellisen päälle kasaten koko työmaa. Tällä tavalla rungot ovat aina irti maasta. Polttopuun katkominen ja karsiminen on sitten kasasta joutuisaa joukkokäsittelynä. |
|
|||
|
|||
![]()
No tuon tapaista strategiaa mietiskelin kaatamiseen, ettei rangat makaa maassa. Jotenkin houkuttelee ajatuksena tällaista hiukan huonoselkäistä naisihmistä, että rangat olis kasatessa kuivia.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa olla yil vuoteinen kuva mutta laitetaan kummiski..
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ohuessa risukossa ei tehny mitään mutta nippanappa polttopuu kriteerit täyttävää puuta sahasi paljon nopeemmin vs. Normi 45cc raivuri tai moposaha. Reikäperkaukseen varttuneessa taimikossa varsin loistava peli. Varmasti myös ennakkoraivauksille. Ketjua tosiaan sai pitää kireällä, ettei lentänyt pois urasta (ohuet risut pahimpia, kun pääsivät ketjun ja laipan väliin) Kaasukahvan asento ei miellyttänyt ja nyt on oikea ranne kipeä (voi myös olla tottumis kysymys tai väärä tekniikka). Käynnistäminen selässä oli lähes mahdotonta (jatkopala naruun helpottaisi?) Pa-tankki ja teräketjuöljysäiliö olivat sopivan kokoiset juomataukojen tarpeeseen nähden. Kone tuntui kyllä toimivan hyvin. Tiukoissa paikoissa oli paljon helpommin hallittava vs normi raivuri ja pystyi tarvittaessa katkomaan siitä helpoimmasta paikasta ensin, mikä normi raivurilla on hankalaa/mahdotonta. Siirsin hankkimista muutamalla vuodella eteenpäin, ellei tule todellista tarvetta aiemmin, tai sitten jätän kokonaan hankkimatta. |
|
|||
|
|||
![]()
Tuohon lehtipuun kaatoon lehtineen sen verran, että vanhat sanoo, että silloin kun lehti on suurimmillaan, niin puut nurin (Juhannuksen seutu). Jostaki olen kuullut, että iso koivu haihduttaa 400 L vettä vuorokaudessa kesähelteellä, joten isot putket siellä puun rungossa on. Omakohtaisia kokemuksia veden virtauksesta puun läpi on hellepäiviltä, eli kun menee makoilemaan ilman paitaa puun alle, niin tuntuu että vettä sataa iholle. Syksymmällä isotkin rungot liikkuu ihmeen kepeästi kun vedet on hävinneet.
|
|
|||
|
|||
![]()
Sama noissa taimikonhoitotöissä, ilmeisen paras hetki raivauksille olis juhannuksen jälkeen kun lehet suurimmillaan, ei vesotu niin herkästi.
|
|
|||
|
|||
![]()
Ostin kun halvalla sain. Enemmän saisi olla vain painetta tuossa kuormaajassa niin paremmin pääsis oikeuksiinsa. Kohtalaisen hyvä kuormata ihan tukkiakin ja muita puita kun on leviät leuat. Ainakin on jämäkkää tekoa.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Klapikonekeskusteluun sen verran, että se on nähty täälläkin, ettei kaupunkilaiset tahdo rumannäköistä klapia. Mulle tuttu toi giljotiinikoneen lainaksi, kun valittelin, että käsivarrenvahvuista rankaa tekee sirkkeli/hydraulihalkaisusysteemillä ikuisuuden ja sellaista sattui olemaan iso pino. Kuivui todella nopeasti, kun se pää on vähän risaista. Ei haitannut mua yhtään kotikäytössä, mutta eipä se kuorma kelvannut takkapuunkyselijöille millään. Mutten mä sitäkään käsitä, kun ihmiset heittää sen silpun pois, mitä klapikoneesta tulee väkisinkin. Sehän on parasta mahdollista sytykettä. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jotkut ei vaan halua tapella se silppumäärän kanssa vaikka sitä voi kuskata pannunpesään vakka rattorin etukauhalla. Toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä. Näin se vaan on. Ne ei ole perseellään olevia kriteerejä. |
|
|||
|
|||
![]()
Husovaarna. Peukalokaasua jäin myös kaipaamaan.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mistä sait tuollaisen kokeiluun? Aika hintava tuo näytti olevan. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Milläs sen silpun ootte mättäny sinne pesään?Lapio on vähän huono ja talikossa ei pysy.Luukusta mahtuu just 24 laatikon pahvi,pitäiskö alkaa keräilemään niitä että sais niihin mättää lisut? ![]()
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on klapintekovehkeenä tällainen: https://www.palax.fi/fi/klapikoneet/...ombi-m-ii.html.
Ei siitä silppua niin jumalattomasti tule, etteikö sille määrälle pärjäisi. Viimeksi muokannut Tirlittan : 18.03.2014 21:01 |
|
|||
|
|||
![]()
Itte tehen polttopuut tollasella kampeella.
Tosin kuljettimen alarungon olen tehny uudestaan vahvemmasta materiaaalista, ei hempu niin paljon ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tarjouksien jälkeen ei tuo ollut kovin paljoa kalliimpi vs saman merkin 545FX. Stihlin vastaavaa en edes harkinnut, koska siitä puuttuu tuo roikotussysteemi eli rasittaa käsiä paljon enemmän. |
|
|||
|
|||
![]()
Minä en ole tilhejä harkinnut muutenkaan. Tai on mulla viilanohjain niiltä. Merkkiuskollisuus johtuu kyllä etupäässä siitä, että kaverin kautta on saanut noita Elektroluxin tuotteita melko hyvillä diileillä. Täytynee mennä kysymään, olisko tuollaista varastoissaan kokeiltavaksi.
|
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Turbo topicci | Mappe | Tekniikka & Jutustelu | 165 | 26.09.2016 18:31 |
Mystinen vika samuraissa | JoniS | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.09.2011 11:26 |
Rangen mystinen käyntihäiriö | rangemies | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 24.09.2010 12:44 |
Mystinen ABS-vika | rhm | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.08.2009 19:41 |
Banaani - mystinen herkku | mikk0 | Cooking & Food | 0 | 16.05.2002 12:54 |