![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Mitä hitsauskonetta käytät?Tällänen galluppi kysely.. Itelle tulossa Hakas AW 35, saa kertoa ko. kapistuksesta kokemuksia. Suikkaa hitsailin ensin fiMig 125:lla mutta tallille ilmaantui kemppi 165s jolla sai jo jotain tehtyäkin. Kemppi kun läks, niin pakko hommata kunnollinen (=uusi) tilalle..
Viimeksi muokannut SamiN : 16.09.2008 09:00 |
|
|||
|
|||
![]()
Itellä vanha Kempin 235, joka kele just hajos. Ihan kuin olis sähköpula.
|
|
||||
|
||||
![]()
Esab 250 voimavirtakone =paska kone (ainut hyvä puoli on puikkomahdollisuus)
Esab 125 valovirtakone = vielä paskempi Molemmat noin 15v vanhoja ja joutais molemmat kuusankoskelle. |
|
|||
|
|||
![]()
näillä töissä (satunnaisesti/tarvittaessa):
esab aristotig 210 Kemppin monilaite keskus mig,mma tig vesijäähdytyksellä kaasuina sk20 tai argon ja juureen formexia woikkarilta esabin keikka invertterit 230v Kotona: kemppi kempomat mig, wanha kuin aika itse 400v kaasuna sk20 woikkarilta esab muuntaja tämä taitaa olla vielläkin wanhempi kuin em. kempppi mig. Jossain pitäisi olla wanha kunnon pyörivä konekkin. Jätetty sukulaisille käyttöön kun ei ole vuosiin ollut riittävää virtaa kotona. Kotiin kytiksellä jos sattuisi saamaan yhden kpl agan ac/dc koneen jolla sit menisi amuleenikin..... -sami- |
|
||||
|
||||
![]()
Mä ostin kaks vuotta sitten esabin 170A valovirtakoneen 125 miggyn tilalle ja olen ollut tosi tyytyväinen.
Isolla virralla hitsatessa tosin tulee väkisinkin odottelua kun ei voi vetää useita minuutteja putkeen. Ja siksi valovirtakone, kun ei ole voimavirtaa ja tuo 125 miggy on todellakin ihan paska. |
|
||||
|
||||
![]()
Wallius MasterMig 301, ostettu korttivikaisena ja muutaman komponentin uusimisella toimii.
|
|
||||
|
||||
![]()
No mulla on 80-luvun vesijäähdytteinen Migatronic jotain 330 Amp migi ja on tarpeeksi iso mulle. Sitten löytyy Esabbin 200 Amp puikkokone. Kaasuvehkeetkin löytyy tarvittaessa. ja olen pärjännyt näillä tähän saakka.
|
|
|||
|
|||
![]()
vm 07 320A kemppi löytyy ei tosiaan haittais vesikahva.. kuumuu niin perkeleesti, walliuksen invertteri ja ainakin 20v vanha 250A puikkokone.
|
|
||||
|
||||
![]()
Kemppi RA 325 + LISA 15 langansyöttö yksikkö, ja sitte on joku kempin invertteri millä kyllä tosi harvoin tulee hitsuuteltua.
|
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on töissä Ion PPaw- jauheplasma. Ihan söpö peli. Kotona sit kempomat 220.
|
|
|||
|
|||
![]()
Hakaksen 25 Voimavirta mikki ostin kuukaussit ja ittelle riittävä, 35 olisin ottanut mutta juuri silloin ei niitä ollut.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ois kiikarissa esabin miggy 125 täydellä hiilidioksidipullolla ja kuljetuskärryllä, hintaa 250€. Onko kokemuksia kyseisestä laitteesta, miten mahtaa pelittää tyypillisissä"maasturihitsauksissa"? Taisin jostain lukea, että näihin ei sais enää suuttimia, pitäneekö paikkansa...?
Viimeksi muokannut MattiH : 07.10.2008 21:43 |
|
||||
|
||||
![]()
Kemppi migger ja Kempin ikivanha kempak puikkokone.
|
|
|||
|
|||
![]()
Telwin BiMax 182 täytelangalla, vallan hyvin onnistuu hitsailut tuolla. Paksummat tavarat menee sitten Telwinin 160A puikkokoneella, joka on kyllä erittäin hyvä. Vastaavan kokonen uus kemppiläinen lyö lämpösuojaa kolmepiikkisellä puikolla muutaman puikon välein, kun tuolla ei vielä koskaan oo menny lämpösuoja päälle.
Kaverilta oli lainassa Telwin BiMax 152, onnettomalta laite tuntu vaikka oli suojakaasulla ja tuota omaa vain satkun-pari halvempi. Töissä pari kuutio-Kemppiä, tiedä sitte mihin sitä isompaa käytetään kun pienemmälläki 30mm plootu sulaa että hups vain 1.4mm langalla... ![]() Mazza nyybänä |
|
||||
|
||||
![]()
Olisi tarjolla todella vähän käytetty Walliuksen 280 amppeerin kone -90 luvun alkupuolelta ja mietinkin mitä tuommoisesta kannattaa maksaa?
Niin ja ylipäätänsä tekeekö tuolla mitään?!
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Noi kempak koneet ei oo kempin tekemiä, vaan jotain italialaisia muuntajakoneita.
|
|
|||
|
|||
![]() cebora
cebora 235 mig. hyvä vehje vaikka tuon kokoseksi aika iso ulkomitoiltaan. palaa hyvin 1.2mm jos jotain isompaa tekee....
|
|
||||
|
||||
![]()
Töissä Cebora ja kotona Esab smashweld 180. Kun sais töihinki Esab:n tai Kempin, niin kelpais vetää saumoja!
|
|
||||
|
||||
![]()
Tyyppikilvessä lukee että Kemppi Finland Super Kempak en tiiä sit missä oikeesti valmistettu. Varmasti yli 20vuotta vanha peli.
|
|
||||
|
||||
![]()
Kemppi super kempomaatti 150A valovirtapeli, ihan hyvä kampe. Isoompaa voimavirtakonesta tekis kyllä mieli.
Töis olis toki 385 migatronikki muttei sinne jaksa omaa autoa rehata. |
|
||||
|
||||
![]()
Zori on se kempin... Mutta on myös sellasia koneita mitkä pelkästään kempak merkkisiä ja ne on mustakuorisia.
Viimeksi muokannut juhoke : 02.11.2008 11:15 |
|
|||
|
|||
![]()
Kahdesta kokemusta, ja hyvin tänäkin iltana miggi lauloi, eikä varmasti jäänyt yksikään sauma vuotamaan. Kaverilla on tuollainen kolmivaiheisena.
Lainaus:
|
||||
|
||||
![]()
Migatronicin voimavirtakone, hiilaria kaasuna.
Automaattikoneeks tämönen on hyvä.
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on 3 konetta, Hallissa Wallius 302 Pro, lisäksi autossa Kemppi Promaster 160 puikko/tig-invertteri, sekä Kemppi 160 kannettava mig-hitsi.
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mitä karttaohjelmia käytätte ja mitä gps:ää? | telipeto | Tekniikka & Jutustelu | 53 | 25.09.2008 06:37 |
Mitä PetriSimolin.COM osiota käytät eniten? | Lars | This And That | 29 | 19.01.2007 00:57 |
Hitsauskonetta hankkimaan | anttir | Tekniikka & Jutustelu | 68 | 27.05.2006 12:10 |
Mitkä putkia käytät vetessäsi | jtammel | Vuosimallit 1984-1996 | 49 | 10.10.2003 15:24 |
Minkä kokoisia renkaita käytät? | imported_offroadjouni | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 01.06.2003 09:45 |