![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]()
Sen verta itse tullut sinkittyä kamaa hitsailtua ilman asianmukaista suojausta, että suosittelen lämpimästi käyttämään ainakin semmosta perus hengityssuojaa. Siinä jää keskinkertainen krapulakin toiseks ton sinkkikuumeen kanssa. Epämiellyttävä olotila...
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä sinkityn kappaleen voi uudestaanki sinkitä mutta sillon entinen sinkki pitää poistaa ja se on pikkasen kalliimpaa mutta lähes joka päivä uitetaan jo kertaalleen sinkittyjä kappaleita. Itse en ole vielä päässyt kokemaan sinkkikuumetta vaikka hitsaillaan joka viikko sinkyttyjä kappaleita mutta jotkut on herkempiä kuin toiset. Entinen pomo sai jo kuumeen oireet kun käveli ohi kun hitsasin sinkittyä. Oli tosi herkkä sille ja 30v alalla olleena oli varmaan pikkasen päässy altistumaan myrkyille!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
mulla oli sinkkikuume kesällä. ei mikään kiva juttu ja kestiki melkein viikon.
|
|
||||
|
||||
![]()
minkäs kokoisia reikiä pitäisi porailla profiiliin sinkitystä varten?
onko tähän olemassa jotain ohjetta? kohde on toi mun traileri, ku ei oo muka kerenny sinkityttää aikaisemmin.. ![]() http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41101 |
|
|||
|
|||
![]()
10mm reiän ei pitäisi ainakaan mennä tukkoon.
|
|
|||
|
|||
![]()
Sinkkikuume menee ohi alle vuorokaudessa. Jotain muuta pöpöä varmaan ollut tarjolla.
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa olis tarve mulla sinkitä yhdet peltiset sisälokasuojat...mutta miten puhtaat ne täytyy olla ennen sinkkiin viemistä?
Ne on kyllä sähkösinkittyä peltiä, mutta etenkin toisella puolella on jotakin mustaa ja kuivaa, helkkarin lujassa olevaa ainetta - epäilen sen olevan jotakin kivenisku- tai muuta massaa. Pitääkö hioa vai lähteekö kylvyissä? Maalihan ei lähde, sehän on puhallettava pois. TT |
|
|||
|
|||
![]() Mites vanteiden sinkitys?
Mitä nyt jossain autonkorjausmittakaavaa olevissa touhuissa on sinkittyjä peltejä tullut hitsailtua, ei niistä mitenkään erityistä ongelmaa ole aiheutunut ulkona verrattuna muihin eri syistä käryäviin pelteihin. Käryjen hengittelyä kannattaa välttää. Jos tuota hommaa tekisi joka päivä ja vielä sisällä, varmaankin erittäin tärkeä saada käryt hallintaan.
Sinkityksestä tuli mieleen, että olisiko hyvä idea hiekkapuhaltaa ja kuumasinkitä auton ja peräkärryn vanteet, minulle kelpaisi myös sinkin väriset vanteet jos niiden maalaaminen on jossain määrin haastavaa? |
|
|||
|
|||
![]()
Tasapainossa ne ei sen jälkeen varmaan enää ole. Ei kyllä kaikki vanteet uutenakaan.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sinkityn pinnan maalaaminen on jonkinlainen ongelma, suositeltava esikäsittely on karhennus raepuhalluksella. Huolellisista esivalmisteluista riippumatta kovin usein maali alkaa muutamaa vuotta myöhemmin rapistua irti isoina paloina. |
|
|||
|
|||
![]()
Pitääköhän sinkityssä vanteessa vanteen sisäpuolta jollain lailla huomioida, jotta tulee ilmatiivis?
|
|
|||
|
|||
![]()
Siis eihän kuumasinkityn pinnan maalaus ole mikään ongelma. Siinähän pysyy maali tosi hyvin. Joku epoksi ja PUR -maali on ihan äikkistä tavaraa pintaan.
Sähkösinkittyjen pintojen kanssa on sitten haastetta saada maali pysymään. TT |
|
||||
|
||||
![]()
Kaveri sinkkasi minulle peltivanteet töissään joku kymmenen vuotta sitte sillä sähkö systeemillä niin että niistä tuli kellertävät samalla tavalla kuin esim. jotkut pultit on. Tuli siistit(sopi keltaiseen autoon) ja ei ruostunut ainakaan ensimmäisinä vuosina kun minulla oli.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|