![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]()
Mutta köyhäkään ei ole tyytyväinen ostokseensa, jos se ei sovi käteen. Se naapurin mielestä maailman toiseksi paras auto ei välttämättä sovikkaan sinun käyttöösi tai ajotapaasi. Eli osta sellainen mikä omasta mielestä tuntuu hyvältä ja sopii käteen sanoi naapuri ja mummon kummin kaima mitä tahansa.
|
|
|||
|
|||
![]()
Eikä sekään nyt varmaa ole että kaikki nissanit hajoaa. Vaimon veljellä oli tuollainen -04 king cab ja ajoi sillä 150tkm ilman ongelmia. Nyt sillä on -07 navara, jolla ajettu 40tkm, eikä siinäkään ole mitään ollut.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tietääkö joku onko noissa 2000 luvun alun mitsuissakin joku moottorien hajoamis ongelma kun mun tietoon tullu nyt ihan lyhyen ajan sisällä kaks moottoria mistä tullu kanki lohkon kyljestä läpi ja vuos takaperin kaverin työnantajan l200 tuli kans kanki päivänvaloon? Ja on ihanan kallista korjata.
|
|||
|
|||
![]()
Ite oon kans kuullut kahdesta. Toisessa oli sen verran iso kolo lohkon kyljessä, että siihen tuli kokonaan uusi alakerta. Pari vuotta kesti ajoa, niin nyt syksyllä siitä meni kansi. Sitä ei enää korjattu, vaan auto päätyi liikkeen vaihtoriviin.
|
|
|||
|
|||
![]() Nii-i
Joo onhan tätä punnittu monesti.Ehkä se suurin kysymys on se mitä sä autoltas haluat,erothan näissä on pieniä mut taitaa olla toitsu varmatoimisin ja edullisin huolto/korjaus kustannuksiltaan.Samalla myös tehottomin ja suht kivireki alustaltaan.Sanoisin et ota se mis on eniten niitä ominaisuuksii mitä sä arvostat,ykskään noista ei oo paras joka suhteessa.
|
|
|||
|
|||
![]()
itse olen kanssa tässä muutaman kuukauden pohtinut että onko se nyt L200, navara vai hiluxi. Vuosmallit ois kans siinä 99-04. Itse päätysin nissaniin loppujen lopuksi, mutta tuota oliko se nyt 02/03 vuosimallia missä on sitä kiertokanki ongelmaa nii niihin en koske oli sitten vaihtokone tai ei. Omasta mielestäni ne kannattaa jättää pois laskuista muidenkin. Ja onha se "facelift" rumakin ku prkl. Mulle tuli tollane -00 Nissan pikuppi navara. Siitä tulikin mieleen et esim nettiautoa selatessa itse aina olin ja olen vieläkin aika kysymysmerkkinä näitte nissanien mallien kans, ku on nissan king, nissan pickup, nissan navara ja kaikki silti samoja autoja ja samaa aikaa eri autoja ja entie, taidan lähtee ryypylle
|
|
|||
|
|||
![]()
4kk päristelty 05-vuosimallin L200:lla, vanhempaa korimallia oleva, ei se uus ruma
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Itse ostasin L200. Noissa tuoreemmissa on se jykevämpi kevytkuorma-autopohjainen aski eli kestää. Moottorin korjaus on halpaa jos hommaa osat muualta kuin suomesta eli ei kannata pelätä jos itse osaa tehdä. Öljynvaihdot ajallaan tehtyinä mitsun alakerta kestää helposti 600tkm. Kannen joutuu vaihtamaan 3-400tkm välissä. Syöttöpumpun sähköhiluissa on jotain vikaa ollut vanhemmiten mutta korjauskustannuksista ei ole itsellä hajua.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
|
|||
|
|||
![]()
Ehdottomasti ääni Mitsulle! Itellä L200 2002 ja iskällä oli viimeksi muistaakseni -07tai-08 nissani niin se oli kyllä viimesenpäälle järkyttävä peli liukkaalla sulalla asfaltilla hyvä ajaa mut jos oli liukasta tai muuten paha paikka niin neliveto skodalla pääs pitemälle kun sillä tosin oli automaatti laatikolla mut kuitenkin! Oma mitsu kitkaperällä ja kyllä menee sekä minusta erittäin hyvä ajaa! Nissanilla ei minusta pysty luikkaalla tiellä Oikeasti "ajamaan" niinku mitsulla
|
|
|||
|
|||
![]()
Itse pähkäilin joskus Nissan vai Toyota, muut merkit eivät oikeen innostaneet ja vuosmalli noin 2000. Nissan oli paljon halvempi mutta juttujen perusteella otin toyotan. Se on laiska ja varmaan sen takia myös kestävä ja kaikkihan ne ruostuu jos ei pese koskaan eikä ruostesuojaa. jos joutuisin taas valitsemaan olisi se edelleen HILUX
Ja mielipitäitä on varmaan yhtä monta kun ukkojakin ja vieläpä merkkiuskollisia ukkoja |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Olihan siinä kyllä muistaakseni 170heppaa et voi johtua tehostakin ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
No joo... edes minä en pidä navaraa minkäänlaisena maastokulkineena... liukkaalla voipi tosiaan olla paska ajettava ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on nyt vuoden ollut L200 -99. Tänään kävin katsastamassa sen. Autolla on ajettu reilu 270000 ja jollain metsäkoneyrittäjällä ollut, eikä siinä kaikkein siistimmässä käytössä. Ainoo mistä katsastusmies sanoi oli, että oli alkuun melko tukkonen, mutta kyllä sieltä lopuks hyvät lukemat saatiin. Muuten auto oli kunnossa. Ite en oo muuta tehnyt kuin lisävalojen kanssa kikkaillut ja ajanut.
Suht mukava ajettava. Mopo, etenkin nyt n. 32" rinkuloilla. Polttoainetta menee se kymppi, melkein sama miten ajelee. Itellä pääosin nurkka-ajoa. Ei mitenkään ketterä ahtaissa paikoissa. |
|
||||
|
||||
![]()
Olen tykänny retkukeulasista ajella nissanilla ihan ajo-omituisuuksien takia.. En tiejä mutta minulle se käy parhaiten ja täähän on siis nyt ihan puhdas mielipideasia
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vähän kiinostaisi ostaa L200 -99. 340tkm ajettu. Eniten tuossa kiinnittää huomiota että on ruostesuojattu, ja hinta alle viiden tonnin. Enhän minä sellaista tarvitse, ja tuo vanha takatuuppari volvo kuljettaisi hamaan tappiin, muttakun muttakun..! Ainahalunnu lava-auton
![]() Onko mitä mainittavaa/tsekattavaa mitsussa? |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Saahan sillä toki korkeutta lisää mut auttaako se kun kuitenkin perämurikka aina yhtä alhaalla.. JA itse aiheeseen, itellä kokemuista noista 90luvun alkupuolen vehkeistä ja mitsu oli varsinkin kopaltaan vähiten ruosteessa. |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=veikkaaja;1245444]Eiks se oo parempi et se lehtijousi on sen akseliputken alapuolella, vähän suojaa akseliputkea ja toimii "suksena"?! En ite ainakaan ymmärrä mitä hyötyä SOAsta on..
Saahan sillä toki korkeutta lisää mut auttaako se kun kuitenkin perämurikka aina yhtä alhaalla.. Ei. Tuossa suksessa on liikaa pitovoiteita, eli rupeaa meno tökkimään.. Perämurikka on toki alhaalla, mut jos jousipakka on akselin yläpuolella mahtuu kanto tahi kivi paremmin renkaan ja murikan välistä. Eikä tuo soa korota autoa yhtään kun se toteutetaan suorilla pakoilla. Tässä on myös se etu että löytyy joustoja kumpaankin suuntaan.. toisaalta, jos ajelee vain teillä niin tuskin suurempaa merkitystä.. |
|
||||
|
||||
![]() nissan vr mitsu
mitsubishi ,jos ei ole kaksi vasempa kätta
|
|
||||
|
||||
![]()
ei kumpaakaan.. samanlaisia kiinanihmeitä molemmat, tietyn rajan jälkeen työkäytössä huoltokulut karkaa lapasesta ja omistajaa alkaa vituttamaan. eikä se kaikkien palvoma hiluxikaan ole yhtään parempi, uudessa 10k euroa korkeempi ostohinta kun muissa lavureissa ja mitään vastinetta sille rahalle ei saa, tai saa, paskan vetoauton joka ei jaksa vetää mitään. ajanu nytten linjatöissä 300tkm+++ reippaasti noilla japsipaskoilla ja kyllä niistä ei löydy juurikaan hyvää sanottavaa yhdestäkään, tällä hetkellä ajossa Ranger, mutta maahantuojalla on niin paska palvelu, ettei sitäkään voi valita, ellei halua menettää hermojaan ja auto on tyypillinen halpatuotettu paska, eli takuu audienssilla saa vierailla harva se viikko. eli valkkasit minkä tahansa, niin saat varautua aivan varmasti verenpaineen nousuun ja muihinkin negatiivisiin tunteisiin jos se käyttö on jotakin kesämökille ajoa kauppakassin kanssa raskaampaa. kärrinveturiksihan näistä mistään lavurista ei ole, ellei halua, että traileri vie vetoautoa, eikä vetoauto traileria
![]() aika tylyä tekstiä eikö vaan, mutta tosiasia on kuitenkin se, että jostain 80 luvun jälkeen ei ole autorintamalla tehty mitään kunnollista, vaan kaikki ovat kopioineet toisiaan ja toistavat naapurinsa virheen ja tietty kaikki pyrkivät säästämään valmistuskuluissa, joka taas näkyy huonona laatuna, jonka käyttäjä näkee ajokkinsa vikaantumisena..
|
|||
|
|||
![]()
En kyllä menisi vielä naulaa arkuun lyömään.
Kannattaisi käydä tutustumassa isuzuun jos lava-autoa miettii ostavansa. Uuteen jos on varaa niin saa oikeasti rahalle vastinetta, 3500kg vetopainoa ja tupla-ahdetun moottorin joka jaksaa sitä kärryä jopa kiskoa. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
isuzussa on ajoasento samanlainen kun muissakin kiinalaisissa, eli jalat kipeytyy pidemmällä kuskilla ja ei muutenkaan tiloiltaan vakuuttanut. kone on keskisektori kone, eli alhaalla ei mitään, eikä sen paremmin 3000rpm jälkeenkään ja 5v laatikko tiputtaa koneen joka vaihdossa ulos vääntöalueelta, koeajossa oli nimenomaan se kiukkuisin "tuplaturbo" malli. muutenhan auto on varmaan parhaan näkönen ja työkalumaisin säilytyslokeroineen jnejne noista kaikista lavureista. etittiin nimittäin firmalle toista kuukautta mieluisaa peliä ja kaikki ehdokkaat tuli koeajettua
![]() jokanenhan ostaa mieluisan vehkeen ittelleen ja toiselle joku vika voi ihastuttaa toista ostopäätöksen verran. meillä Rangerissa osu lähimmäksi vaatimukset ominaisuuksien suhteen, mutta ongelmat alkoivat sitten tuon laadun ja varsinkin huoltoverkoston asiakaspalveluhaluttomuuden vuoksi. auto pudottelee osia ja siinä on jo nyt vikaa voimansiirrossa, vaikkei ole ajettu kun alle 25tkm ja kun vioista reklamoi ja toivoo, että niille tehtäisiin jotain, levitellään käsiä ja vedotaan niiden olevan ominaisuuksia. (ilmeisesti Ford sitten on suunniteltu tiputtamaan takavalonsa tai perälautansa, tai vilkuttelemaan vikavaloja randomilla..)
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Mitsubishi L-200 | Armo | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 30.09.2008 00:22 |
M: Mitsubishi Pajero 2.8 TDI -99 | Pasi66 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 13.04.2007 21:40 |
Mitsubishi lancer | RR82 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 25.01.2007 23:53 |
Mitsubishi Pajeroko? | -MaTTi- | Chit-Chat | 14 | 12.09.2005 21:46 |
M: Mitsubishi 2.6 Avo | O/M/V Muut | 1 | 22.06.2004 07:41 |