Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 30.12.2014, 21:28
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator

Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Perusasetus

Paas kuvia ja testituloksia kun ehdit

Minkätehoisen otit, ja minkälainen liitosjohto ??
Vanha 30.12.2014, 22:19
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Perusasetus

mulla oli 2H:n kyljessä kiinasta tilattu 2000W kiertovesipumppumysteeri. kuskin puolelta tyhjennysropusta vesi lämppärille ja toinen pää yläkerran vesiletkuihin. hienosti toimi ja lämppärinkennokin sai osansa. sitten vesipumpun akseli oli vuotanut "sähköpääkeskukseen" lämppärissä ja se meni tilapäisesti rikki. poistin pumpun käytöstä ja jotenkin tulppasin vuodot, käyttöön jäi vain pelkkä 2000W vastus. mutta hienosti vesi lähti silläkin kiertämään. sitten se väpyvi meni rikki ja asensin 5kw eberin.

ai, niin...olihan tän kans pari tilannetta kun setin mukana tulleet muoviset t-haarat purkaantu ajossa. aika jämäkkä haiku nousee kun tuollainen 17mm letku oksentaa glykolit koneen päälle. toisesta kertaa jo opin ja tein 16mm metalliputkesta t-haaran, tämä on osannut olla myös eberin kanssa.

Viimeksi muokannut lepoantti : 30.12.2014 22:36
Vastaa lainaten
Vanha 30.12.2014, 22:26
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari

Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Perusasetus

1850w siin on ihan normi verkkojohto. Maadoitettu. Ihan pätevän olonen kapistus. Jos huomenna sais asennettua.
Vastaa lainaten
Vanha 30.12.2014, 23:56
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Kytkennästä yleisellä tasolla

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
1850w siin on ihan normi verkkojohto. Maadoitettu. Ihan pätevän olonen kapistus. Jos huomenna sais asennettua.
Tuo -lepoantti- :n kytkentä kuulostaa hyvältä; siis Imu lämppärille mahdollisimman alhaalta, ja jos vara valita, niin toisesta päästä konetta kuin paluu. Tuo Jäähdytysneste on huomattavan herkkää kerrostumaan; siis kylmä neste on paljon raskaampaa/Jäykempää kuin kuuma; siis jos molemmat letkulähdöt on ylhäällä, ja vielä lähellä toisiaan isolla valukanavalla yhdistettynä; niin lohkossa lämpötila nousee paljon hitaammin kuin optimitilanteessa.
(siis Öljyt ei lämpiä juurikaan, Öljyn suodatin ja -lämmön vaihdin lämpiää hitaammin... Olen nähnyt yhden öljypohjan -60 tai -70 luvulta, missä kierti öljypohjassa sisällä kupariputkea letkulämppärin imupuolella, toki sillon oli uutta moniaste öljyt...)

Jos luotat tuohon kiertovesipumppuun, niin lämppärin korkeudella ei ole läheskään samaa merkitystä, kuin "luonnon" kierrolla. (siis toimii varmaan niin pitkään, kuin ilmat pääsee painepuolelta järkevästi pois..) Ja luonnon kierrolla 5 cm korkeudessa voi olla toimivan ja toimimattomuuden raja.
Vastaa lainaten
Vanha 28.01.2015, 16:33
Mestari

Perusasetus

pistin viron pojjaan asialle ja tälläi se oli sen sitte kytkeny ??

Vastaa lainaten
Vanha 28.01.2015, 17:57
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Perusasetus

yhtäkkiä aateltuna lämmitin sais olla alempana, ja toi lämpösen veten t-haara toistepäin, et liitin törrään alas. tai tossa taiski olla kiertovesipumppu?

Viimeksi muokannut Jani E : 28.01.2015 17:59
Vastaa lainaten
Vanha 28.01.2015, 18:33
Mestari

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
yhtäkkiä aateltuna lämmitin sais olla alempana, ja toi lämpösen veten t-haara toistepäin, et liitin törrään alas. tai tossa taiski olla kiertovesipumppu?
on juu pumppu.

kuva vähä hämää. on siinä öljynlahduttimen alapuolella.
Vastaa lainaten
Vanha 10.02.2015, 20:17
Mestari

Perusasetus

on se vaan kätevä peli! teholtaan verrattavissa webastoon. puol tuntia ni on kone lämmin. ja nämä pari kokemusta vitosen pakkasilla.

pitäs viel rakentaa defan johtosarja tohon. kaks pistorasiaa. toinen sisälle sisätilalämppärille ja toinen konehuoneeseen johon saa sitten ton letkulämppärin.
Vastaa lainaten
Vanha 10.02.2015, 20:59
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Perusasetus

Eli tuollainen asennustapa olisi sitten toimiva, ite täs hypistelly lämppäriä ja pohtinu et miten ton asentais läjään.

Sisään meno on ilmeisesti haaroitettu kannelta lämppäriin menevästä letkusta ja ulostulo haaroitettu lämppäriltä vesipumpulle menevään letkuun?
Vastaa lainaten
Vanha 11.02.2015, 21:32
jariay jariay ei ole kirjautuneena
Tulokas

Rekisteröitynyt: 08.10.14
Sijainti: oulu
Perusasetus

asennus

muistakaa laittaa johtoon suojaa mekaaniselta rasitukselta.

standardi sanoo ajoneuvoihin asennettaessa että siihen kaapelin päälle pitää laittaa suoja., claus ohlson , puuilo ja halpahallit myy, olen itse maksanut 0,,40 eur per metri ja sujauttanut sen kaapeliin, ja uuden töspselin (sitä kun ei saa pujotettua muuten, ellei löydä halkaistua)
Vastaa lainaten
Vanha 12.02.2015, 13:23
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Onko näin, että sen voi kytkeä alla olevalle tavalla? Itse olen kuvitellut asian vaikeammaksi ja siksi ei ole saanut aikaiseksi.

Itse olin ajatellut jotain sellaista, että laittaisin sen lämmön menee lämppärin kennon läpi. Tässä asennustavassa huonona puolena mieleen tulee jos kennon lämpöhana ei olekaan auki, vehje voi tykätä huonoa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
pistin viron pojjaan asialle ja tälläi se oli sen sitte kytkeny ??

Vastaa lainaten
Vanha 12.02.2015, 20:01
Mestari

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Onko näin, että sen voi kytkeä alla olevalle tavalla? Itse olen kuvitellut asian vaikeammaksi ja siksi ei ole saanut aikaiseksi.

Itse olin ajatellut jotain sellaista, että laittaisin sen lämmön menee lämppärin kennon läpi. Tässä asennustavassa huonona puolena mieleen tulee jos kennon lämpöhana ei olekaan auki, vehje voi tykätä huonoa.
ei kait voi ku on termostaatti tuos vehkeessä?
Vastaa lainaten
Vanha 12.02.2015, 20:09
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Perusasetus

jos lämppärinhana on kiinni niin ei siitä muuta haittaa ole kuin että kone lämpeää nopeammin, ja tämähän ei liene ole suuri ongelma jos konetta yritetään lämmittää.

eberin kanssa aivan sama tilanne, hana kiinni ja puhallin pois päältä niin kone lämpeää huomattavan paljon nopeammin. jos on kiireempi saada kone lämpimäksi niin teen juuri näin. termostaattiohjattu lämmitin, oli se kumpi tahansa, ei voi lämmittää konetta liikaa.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Defa 550w letkulämppäri ikkis O/M/V Muut 10 23.11.2011 20:51
Myyty calix letkulämppäri hojo85 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 20.11.2011 15:51
Myyty Letkulämppäri 40€ petroman O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 08.12.2010 08:23
Myyty 5 kW:n letkulämppäri / sähköpatruuna MouhijärvenMies O/M/V Muut 11 05.01.2009 14:47
M: Letkulämppäri bj45lava O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.11.2007 18:32

Sivu luotu: 00:38 (GMT +2).