![]() |
hojoon letkulämppäri
http://www.ikh.fi/tuotehaku/defa#!tid18316
Ajattelin tollasta letkulämmitintä jossa 17mm letku lähdöt. Olisko soppeli hojoon? Johki sinne kannen takapään letkuihin? |
Lainaus:
Ei kuulosta kovin järkevältä.... laita vaan alavesiletkuun ko.letkun sisähalaakasijan kokonen------:eek::eek::eek::eek::eek: |
Hyvin toimii, suosittelen. Itsellä vastaava Calix 1500W.
Haulla löytyy useita keskusteluja asennuksesta niin 2H kuin 12H-T (en nyt jaksa itse etsiä, mutta löytyy kyllä). |
Lainaus:
|
Tuo pitää laittaa niin että alaletku tulee lohkon vesitilan alareunalta ja yläletku kanteen mahdollisimman ylös. Ja 2000W on sopiva johonkin +10 litraiseen kuorkkikoneeseen jos perinteisen lohkolämppärin tehoon verrataan, tietenkin jos tarvitsee koneen käyntilämpöiseksi nopeasti niin sitten...
|
Kaverilla oli tollanen pumpulla oleva lämppärin letkuissa.
|
jaany tommonen 2000wattinen hj.sta. lohkosta lampparin letkuun oli tossa.
|
Ja tämän tyyppisen letkulämmittimen toiminnasta yms on kiistelty täällä.
|
http://www.huuto.net/kohteet/uusi-mo...000w/339757452
mites tommonen? sisäänrakennettu termostaatti. tiiä vaan mikä kiinan ihme toi on.. |
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Tarkoitus kokeilla itelle (kin) tuommosta, jahka ehtii viitsii jaksaa ... Minust siin on hinta / ominaisuudet kohillaan |
tuo tt-thermo dragon 1800w on itellä ollu nyt vuoden ja toimii tosi hyvin. esim 20pakkasella riittää tunti ihan hyvin. lämmitin on siis hjkuusykkösessä. tuossa sekin hyvä puoli että voi laittaa oikeastaan ihan mihin vain kunhan on riittävän alhaalla ettei kärähdä. vaan sitä pitää muistaa käyttää kesälläkin sillointällöin ettei pumppu jumitu. suosittelen.
|
juu hinta on kyllä kohillaan. mitä noita defoja katteli..
|
ootkos pekko jo tilannu tollasen?
itelle ois nyt pakko tilaa ku on taas jääny koko asia ku ollu nii lauhaa.. nyt se ois kiva.. tekee pahaa täräyttää kylmiltää tulille. :) |
mulla on 2H:ssa kiinni tommonen TT-Thermo 1000W . 2 tuntia tolpassa ja alkaa termostaatti rakoilla ja on hyvän kokonen ja siinä on pumppu alkaa vesi kiertämään heti
|
mihis oot asentanu ton?
kun ohjeessa on että: Asenna lämmitin vähintään 20 cm jäähdytysnesteen minimitason alapuolelle. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Pakosarjan puolelta koko vesiproppu pois ja siihen letku kiinni lämmitin on samassa tasossa kun vesiproppu ja ajetaan kapiini kennon letkuun vaikka se ei mene kapiiniin eikös siinä taida olla jonkun näkönen mankku venttiili välissä. Joku voi sanoa että menee kierrot sekasin hj on ajettu 2000km ongelmitta tai että olis lämmöt nousussa kuvankin saat jos haluat |
itellä oli calix 1750w kiertovesipumoulla eli vähän kun toi tt-termo ja se oli kannen taka päässä. letkuilla tiputettu koneen puoleen väliin ja hyvin pelas 3v. sit myin auton pois niin ja tää oli hj60
|
2 Liiteet
Muistin väärin se on propun yläpuolella mutta silti vesi kiertää hyvin :D
Menee tuo imu puolen letku aika läheltä pakopiikkiä mutta ei tunnu lämpeevän kovinkaan paljoo. |
mulla oli samanlailla kytketty. toimi myös todella hyvin. lämppärin kenno myös lämmin. turbon kans joutuu letku vähän suojaan.
|
Yhden 2H:n naksauttaneena tuon alaletkun alettua vuotaa, ja eihän sitä ajossa tullut huomattua kuin vasta moottorin lakattua vastaamasta syöttöpolkimen liikkeisiin.
Mutta lämmitin toimi ennen letkurikkoa kuin sen pitikin, ei siinä. |
Mulla on yhtenä vaihtoehtona mielessä, että tollanen vois olla kiertovesipumpun kanssa siinä letkussa, joka menee lämmityslaitteen kennolle tai tulee sieltä.
Huomioon pitäs ottaa ettei systeemi ota itteensä jos lämmityslaitteen lämmönsäätö onkin unohtunut kylmälle ja vesi ei pääse kiertämään. Toisessa autossa oli letkuissa sellainen ylimääräinen haara lisäkennolle. Siihen tuon olis saanut varmaan ilman ongelmia kun mitään lämmönsäätöhanoja ei ollut tässä ylimääräisessä kierrossa. |
tänään se tuli. näköjää postikulut kuuluu hintaan.
taidan asentaa sen hantin puolelle rintapeltiin melko alas. |
Sivu luotu: 08:58 (GMT +2). |