Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.04.2013, 17:34
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Nooh, sehän ei onneksi oo iso homma, aattelin vielä vähän pyöristää päitä noista joten samallahan tuo menee! Kiitti vinkistä!

Minkä näkönen se sun takapuskin oli mitä ehdotit? Olisko kuvaa mahdollista saada? Mulla on tuossa itselläkin palkkia mistä harkitsen takapuskurin tekoa mutta jos sulla on asiallisen näkönen puskin joka on sopuhintaan tai kaffet tarjoamalla kaupan niin mikä jottei Ja olis mukava nähdä tuo sun auto kans että minkä näköinen kampes ihan livenä

__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.04.2013, 19:37
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Leikkaa ne helmojen ulkopellit irti,

sitte tarkistat että onko siellä takana enää ehjää peltiä,jos ei niin hitsaa sinne ehjää semmosta,2-3 millistä ni tulee tukeva.


sitte leikkelet palkit sopivan mittasiksi ja nostat paikalleen,

yläosan hitsaat siihen vanhan helmapellin yläreunaan,

alaosan hitsaat sinne takapeltiin joka tuli näkyville ku leikkaat sen ulkopellin pois,

jätä päät auki ni helpompi sitte pestä paskat pois sieltä jos hukutat sen nevaan...


Menikö liian hankalaksi? jos ei niin työn iloa... kurkkaa mun rojekti topicci ni ymmärrät mitä tarkotin, siellä muutama kuva helmapalkeista.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.04.2013, 21:00
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
Leikkaa ne helmojen ulkopellit irti,

sitte tarkistat että onko siellä takana enää ehjää peltiä,jos ei niin hitsaa sinne ehjää semmosta,2-3 millistä ni tulee tukeva.


sitte leikkelet palkit sopivan mittasiksi ja nostat paikalleen,

yläosan hitsaat siihen vanhan helmapellin yläreunaan,

alaosan hitsaat sinne takapeltiin joka tuli näkyville ku leikkaat sen ulkopellin pois,

jätä päät auki ni helpompi sitte pestä paskat pois sieltä jos hukutat sen nevaan...


Menikö liian hankalaksi? jos ei niin työn iloa... kurkkaa mun rojekti topicci ni ymmärrät mitä tarkotin, siellä muutama kuva helmapalkeista.
Joo oon mie sun(kin) projektia seuraillut ja koettanut oppia ottaa

Menikin tää ilta lepäilyksi kun tuo mamselli meinas että pitäis välillä kotonakin olla. En vaan oikein ymmärtänyt että mitä mie täällä...
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.04.2013, 21:04
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Kitkaperä/avoin


Capista ei ilmeisesti ulospäin näe että onko siinä kitkaperä vai avoin? Pitää vissiin aukaista tuo perä kun joka tapauksessa pitää tehdä huoltotyöt sinnekin niin ei haittaa vaikka öljyt tuleekin ulos.

Jos tarkistais tässä kaikki nesteet ja öljyt joka paikasta. Mitä öljyjä ootte nakelleet koneisiin, periin, jakikseen yms?
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.04.2013, 21:15
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NiFa1 Näytä viesti
Capista ei ilmeisesti ulospäin näe että onko siinä kitkaperä vai avoin? Pitää vissiin aukaista tuo perä kun joka tapauksessa pitää tehdä huoltotyöt sinnekin niin ei haittaa vaikka öljyt tuleekin ulos.

Jos tarkistais tässä kaikki nesteet ja öljyt joka paikasta. Mitä öljyjä ootte nakelleet koneisiin, periin, jakikseen yms?
Noin sen ainakin saa selville varmasti. 1 konsti on nostaa molemmat takarenkaat ilmaan ja pyörittää toista jos toinenkin pyörii samaan suuntaan niin sillon sieltä kitka löytyy tai kemppi. mutta jos toinen rengas pyörii erisuuntaan niin melkovarmasti avoin perä.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.04.2013, 22:35
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NiFa1 Näytä viesti

Minkä näkönen se sun takapuskin oli mitä ehdotit? Olisko kuvaa mahdollista saada?
Elähän mittää mulla oli ku olikin kuva tuosta räpättimestä sillon ku se oli vielä kasassa eli puskin on tuollainen


Rälläkällä irrotin eli kiinnikkeet joutuu tekeen uusiksi.. Muutenkin koko auto on palasteltu osiksi ja loput taitaa olla jossain Oulun suunnilla vieläkin ?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.04.2013, 05:29
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen Näytä viesti
Elähän mittää mulla oli ku olikin kuva tuosta räpättimestä sillon ku se oli vielä kasassa eli puskin on tuollainen


Rälläkällä irrotin eli kiinnikkeet joutuu tekeen uusiksi.. Muutenkin koko auto on palasteltu osiksi ja loput taitaa olla jossain Oulun suunnilla vieläkin ?

Mä jatkojalostin sen Rovaniemelle ja osittain Vantaalle
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.04.2013, 10:36
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Pitkälti samannäköinen kuin mitä ite suunnittelin Aattelin vielä hifistellä ja tehdä pienet kauneuskulmat päihin
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.04.2013, 15:41
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Öljyistä...


Itte oon kaadellut viimeset vuodet koneeseen Nesteen Turbo LXE:tä, kun saa n. 4€:n litrahintaan. Eli 10W-40 moottoriin, ja menee ympäri vuoden. Tai sit 15W-40:iä toisena samalt valmistajalta.

Vaihteistoon ja jakikseen voi laittaa kukkarolle ystävällistä 80W-90:ä sit (tätähän saa 20litran pöntössäkin n. 4€:n litrahintaan mikäli Nesteen tuotetta ottaa). Itellä pikkusen parempaa ku niis 75W-90:iä. Etuperään käy 80W-90 ja taakse myös, mut mikäli kitkallinen niin sit se lisäaineistettu sinne. Ittellä takana 75W-90 LSD:tä ku on kitkallisella perällä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.04.2013, 16:14
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Kiitti Jyrden!

Hei, onko tosiaan näin että pitää irrottaa vetari kun vaihtaa alapallonivelen? Näyttää jotenkin ettei millään mahdu tulemaan vanha ulos ja uusi sisään jos ei irroita? Samalla oikeastaan kyllä pitäis vaihtaa vetarin yläpuoleinen suojakumi kun näytti olevan rikki. Jos koettais päästä helpolla ja laittais liimattavan.
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.04.2013, 17:37
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NiFa1 Näytä viesti
Kiitti Jyrden!

Hei, onko tosiaan näin että pitää irrottaa vetari kun vaihtaa alapallonivelen? Näyttää jotenkin ettei millään mahdu tulemaan vanha ulos ja uusi sisään jos ei irroita? Samalla oikeastaan kyllä pitäis vaihtaa vetarin yläpuoleinen suojakumi kun näytti olevan rikki. Jos koettais päästä helpolla ja laittais liimattavan.

Vetarin saa irti, jos käyttää alapallonivelen irti tukivarrestaakin...
Mut muistaakseni se mutteri ei aukee täysin vetarin ollessa paikallaan... Vai oliko niin, että vähän jää kierteilleen vielä vaik se ois paikallaan... Aikaa ku viimeks omaan vaihdoin kaikki nupit keulaan, ja sen välitangon ja apusimpukankin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.04.2013, 19:53
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NiFa1 Näytä viesti
Kiitti Jyrden!

Hei, onko tosiaan näin että pitää irrottaa vetari kun vaihtaa alapallonivelen? Näyttää jotenkin ettei millään mahdu tulemaan vanha ulos ja uusi sisään jos ei irroita? Samalla oikeastaan kyllä pitäis vaihtaa vetarin yläpuoleinen suojakumi kun näytti olevan rikki. Jos koettais päästä helpolla ja laittais liimattavan.

Ota suosiolla se vetari irti sieltä, Helpottaa hommaa kummasti.

Se ei mahu tulee pois sieltä se alapallo jos et ota vetaria pois....

Samalla näät että onko vetarin pultit kunnolla kiinni..
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
cap, d21, king, king cap, kingcap, nissan


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Nissan King Cap D21 about 1987 NiFa1 O/M/V Ajoneuvot 4 02.08.2013 11:07
Myyty King Cab D21 laturi bj45lava O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 10 04.05.2013 17:50
Myyty King Cab D21 Vetokoukku bj45lava O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 08.03.2011 14:25
Ostetaan Aurinkolippa king cap D21 Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 22.08.2009 13:21
Myyty Nissan King Cap 2,5dsl 4X4 vm.1987 Pioneer O/M/V Ajoneuvot 1 23.06.2009 16:32


Sivu luotu: 03:26 (GMT +2).