Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.04.2013, 19:39
TT|:n Avatar
TT| TT| ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 163
Perusasetus

Mihinkäs verotukseen se omamassa liittyy? Niinhän se onnistuu että muutoskatsastuksessa punnitaan auto.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.04.2013, 20:01
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Sekin kannattaa huomioida että kun auto muutetaan huoltoauto-luokan alle niin se on sitten aina ja ikuisesti huoltoauto, **vaikka siitä olisi maksettu aikoinaan täysi autovero.**

Kerran huoltoauto = aina huoltoauto. Joten että olkaapa tarkkoina kun noita -93 ja uudempia maastureita muuttelette. Ne nimittäin menevät ihan normi N1G pakuiksi muutoskatsastuksella ilman mitäänn vitun höyläpenkkivirityksiä koska niistä on maksettu verot.

Juju tässä on se että jos joskus alkaa olla tarvis takapenkeille niin ei muuta kuin penkit paikoillen ja leimalle ja hups entinen N1G maastopakettiauto onkin M1G eli maastohenkilöauto.

Nimim. did that and oops I did it again...
Ja ilman yöunien menetystä autoveron uudelleen maksuunpanosta.

Eli ihan simppelisti esimerkkinä Gen II pitkä pajero joka ensirekisteröity jälkeen 3.5.1993 menee

- 2 hlö N1G maastopakettiautoksi (ei siis huoltoauto, vaan maastopakettiauto)
- 1+5 hlö kaksikäyttöautoksi jossa ajoneuvoluokka on N1G eli maastopakettiauto
Ja voi muuttaa takaisin 5/7 paikkaiseksi M1G-luokan maastohenkilöautoksi ilman mitään jälkiveroseuraamuksia.

Koko roska muutoskatsastuksella ilman mitään eri vipuiluja tai kikkakolmoskonsteja.

Laillisesti ja helposti.

vm. -98 esimerkkiauto seisoo juurikin tälläkin hetkellä tuolla parkkipaikalla.
Sama koskee myös käytettyinä ja tullin mukaan verotettuja joista on maksettu autovero

Viimeksi muokannut L-200 : 23.04.2013 20:51 Perustelu: -MaTTi- oikaisi, korjaan seisottuna... :D
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.04.2013, 20:04
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.063
Perusasetus

Muuten noin, mut päivä on 3.5.1993 jälkeen tullatut.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.04.2013, 20:07
JukeBoy JukeBoy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.07.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 172
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TT| Näytä viesti
Mihinkäs verotukseen se omamassa liittyy? Niinhän se onnistuu että muutoskatsastuksessa punnitaan auto.
Pitäisi saada tuontimaasturi alemmanveroluokan pakuksi muutettua, jonka kantavuus on 665kg ja ilmeisesti vaatii minimissään 680kg. Muut ehdot auto täyttää.

Eli voiko autosta penkkien irroituksen lisäksi mitä muuta ottaa pois lainpuitteissa, että saisi omamassan pienemmäksi ja kantavuuden suurennettua?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.04.2013, 20:40
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.063
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JukeBoy Näytä viesti
Eli voiko autosta penkkien irroituksen lisäksi mitä muuta ottaa pois lainpuitteissa, että saisi omamassan pienemmäksi ja kantavuuden suurennettua?
No ainakin vararenkaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.04.2013, 21:39
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

no miten matti kun näitä pätkäpatrolleja on 2+3 Tai 2+2 paikkasina pakuina. Esim mun tuotumaahan 82 luutavasti autovero 0 Nii, saako nuo lisäjakkarat heivata mäkeen ja eihän näissä millään laskuopilla ole 3 kuution tavaratilaa eli oiskihan nöö ollu pakuja jo tänne tullessaan epäilen kyllä vähän että ei
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.04.2013, 20:12
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kannattaa huolella selvittää, mitä sanktioita tuosta oman massan pienentämisestä seuraa.

Yksi hyvä esimerkki oli yksi 2+4 h paku BJ-42:n siitä oli otettu vinssi pois ja vararengas telineineen korvattu pienellä kompressorilla ja paikkauspullolla: omapaino 1780 kg, ei tarvitse 80 lätkää.

Mulle minun bj:n 80 lätkästä naureskeli, että jotkut ottaa tuon 80 lätkän tyhmyyttään
Asiasta keskusteltiin pariin otteeseen, ja ei ymmärtänyt vaikka yritin kertoa noita veroseuraamuksia (olikohan vuosi ollut 1995?), mutta kun tarvitsi pari vinkkiä myös tekniikasta, niin lupasi tarkistaa tutulta katsastusmieheltä tuota kevennyksen ja veron suhdetta

Viikon päästä bj:ssä oli sekä vinssi, varapyörä ja 80 Lätkä (katsuri oli tuumannut että ei mitään merkitystä; mutta oli käynyt sitten kotona kertomassa tuosta veron lankeamisesta.... oli katsastettu kaikessa hiljaisuudessa leveämmät renkaat.... ja omapaino ja vinssi takaisin alkuperäistä vastaavaksi.

Tarinan opetus: verokikkailusta voi tulla kallista..... siis aina dsl tankissa dsl autossa, penkit/matkustajapaikat pakussa otteen mukaiset, ja painoja ei kannata muutella tutkimatta! (ja suomalainen yksin ei saa ajaa ulkomaille rekisteröityä autoa, jos ei ole ministeri; toki juttu vielä lienee kesken?)
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
muutoskatsastus, pakettiauto


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään pajero,2+2 pakettiauto Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 19.12.2008 23:29
Pakettiauto? Tekniikka & Jutustelu 12 07.11.2006 19:39
Siitä MAASTOAUTOSTA sjeeppi Chit-Chat 8 04.02.2006 18:39
Pakettiauto O/M/V Muut 0 11.10.2004 14:09
autovero maastoAutosta Tekniikka & Jutustelu 0 14.01.2003 12:03


Sivu luotu: 19:37 (GMT +2).