![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mihinkäs verotukseen se omamassa liittyy? Niinhän se onnistuu että muutoskatsastuksessa punnitaan auto.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sekin kannattaa huomioida että kun auto muutetaan huoltoauto-luokan alle niin se on sitten aina ja ikuisesti huoltoauto, **vaikka siitä olisi maksettu aikoinaan täysi autovero.**
Kerran huoltoauto = aina huoltoauto. Joten että olkaapa tarkkoina kun noita -93 ja uudempia maastureita muuttelette. Ne nimittäin menevät ihan normi N1G pakuiksi muutoskatsastuksella ilman mitäänn vitun höyläpenkkivirityksiä koska niistä on maksettu verot. Juju tässä on se että jos joskus alkaa olla tarvis takapenkeille niin ei muuta kuin penkit paikoillen ja leimalle ja hups entinen N1G maastopakettiauto onkin M1G eli maastohenkilöauto. Nimim. did that and oops I did it again... Ja ilman yöunien menetystä autoveron uudelleen maksuunpanosta. Eli ihan simppelisti esimerkkinä Gen II pitkä pajero joka ensirekisteröity jälkeen 3.5.1993 menee - 2 hlö N1G maastopakettiautoksi (ei siis huoltoauto, vaan maastopakettiauto) - 1+5 hlö kaksikäyttöautoksi jossa ajoneuvoluokka on N1G eli maastopakettiauto Ja voi muuttaa takaisin 5/7 paikkaiseksi M1G-luokan maastohenkilöautoksi ilman mitään jälkiveroseuraamuksia. Koko roska muutoskatsastuksella ilman mitään eri vipuiluja tai kikkakolmoskonsteja. Laillisesti ja helposti. vm. -98 esimerkkiauto seisoo juurikin tälläkin hetkellä tuolla parkkipaikalla. Sama koskee myös käytettyinä ja tullin mukaan verotettuja joista on maksettu autovero Viimeksi muokannut L-200 : 23.04.2013 20:51 Perustelu: -MaTTi- oikaisi, korjaan seisottuna... :D |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Muuten noin, mut päivä on 3.5.1993 jälkeen tullatut.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eli voiko autosta penkkien irroituksen lisäksi mitä muuta ottaa pois lainpuitteissa, että saisi omamassan pienemmäksi ja kantavuuden suurennettua? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No ainakin vararenkaan.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
no miten matti kun näitä pätkäpatrolleja on 2+3 Tai 2+2 paikkasina pakuina. Esim mun tuotumaahan 82 luutavasti autovero 0 Nii, saako nuo lisäjakkarat heivata mäkeen ja eihän näissä millään laskuopilla ole 3 kuution tavaratilaa
![]()
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa huolella selvittää, mitä sanktioita tuosta oman massan pienentämisestä seuraa.
Yksi hyvä esimerkki oli yksi 2+4 h paku BJ-42:n siitä oli otettu vinssi pois ja vararengas telineineen korvattu pienellä kompressorilla ja paikkauspullolla: omapaino 1780 kg, ei tarvitse 80 lätkää. Mulle minun bj:n 80 lätkästä naureskeli, että jotkut ottaa tuon 80 lätkän tyhmyyttään ![]() Asiasta keskusteltiin pariin otteeseen, ja ei ymmärtänyt vaikka yritin kertoa noita veroseuraamuksia (olikohan vuosi ollut 1995?), mutta kun tarvitsi pari vinkkiä myös tekniikasta, niin lupasi tarkistaa tutulta katsastusmieheltä tuota kevennyksen ja veron suhdetta ![]() Viikon päästä bj:ssä oli sekä vinssi, varapyörä ja 80 Lätkä ![]() Tarinan opetus: verokikkailusta voi tulla kallista..... siis aina dsl tankissa dsl autossa, penkit/matkustajapaikat pakussa otteen mukaiset, ja painoja ei kannata muutella tutkimatta! (ja suomalainen yksin ei saa ajaa ulkomaille rekisteröityä autoa, jos ei ole ministeri; toki juttu vielä lienee kesken?) |
![]() |
Luokat |
muutoskatsastus, pakettiauto |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään pajero,2+2 pakettiauto | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 19.12.2008 23:29 |
Pakettiauto? | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 07.11.2006 19:39 | |
Siitä MAASTOAUTOSTA | sjeeppi | Chit-Chat | 8 | 04.02.2006 18:39 |
Pakettiauto | O/M/V Muut | 0 | 11.10.2004 14:09 | |
autovero maastoAutosta | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 14.01.2003 12:03 |