Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.04.2013, 02:46
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Itsellä on juurikin tuo kirrattua mallia oleva lukko ja hyvin on pitänyt, kuhan muistaa laittaa oikeat öljyt sinne, omasta rupesi hieman luistamaan mutta kun haki uudet öljyt niin rupesi taas pelittää, öljynä käytin kokeilun vuoksi redlinea. Itsellä vaan suurin reikä on tuo avoin etumurikka joka ei pidä missään joten kysymys kuuluu voiko sitä "ns" shimmata?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.04.2013, 08:09
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
Itsellä on juurikin tuo kirrattua mallia oleva lukko ja hyvin on pitänyt, kuhan muistaa laittaa oikeat öljyt sinne, omasta rupesi hieman luistamaan mutta kun haki uudet öljyt niin rupesi taas pelittää, öljynä käytin kokeilun vuoksi redlinea. Itsellä vaan suurin reikä on tuo avoin etumurikka joka ei pidä missään joten kysymys kuuluu voiko sitä "ns" shimmata?
avoimelle murikalla ei ole mitään muuta tehtävissä kun ostaa sinne lukko
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.04.2013, 03:17
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 Näytä viesti
avoimelle murikalla ei ole mitään muuta tehtävissä kun ostaa sinne lukko


Hitsilukkokaan ei kuulemma ole hyvä ratkaisu.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.04.2013, 06:38
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
Hitsilukkokaan ei kuulemma ole hyvä ratkaisu.

Kyllähän se hitsi perä edessä ja kitka takana on jotenki toimiva. muistaa vaa availla napalukot kun tulee mettästä pois...

tuossa vuoden päivät seurannu kun on ajettu vastaavalla yhdistelmällä,

välityksiähän tuo kc tarvitsee ja niitähän saa torniosta....tai ainakin sai rahalla vielä toissa talvena...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.04.2013, 07:54
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
Kyllähän se hitsi perä edessä ja kitka takana on jotenki toimiva. muistaa vaa availla napalukot kun tulee mettästä pois...

tuossa vuoden päivät seurannu kun on ajettu vastaavalla yhdistelmällä,

välityksiähän tuo kc tarvitsee ja niitähän saa torniosta....tai ainakin sai rahalla vielä toissa talvena...

Onko muka oikeasti etupäässä kemppilukitus??? Voipi olla kovin kankea kääntymään pitävällä pohjalla
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.04.2013, 07:55
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 126
Perusasetus

Lukko


[QUOTE=cybress;997577]Kyllähän se hitsi perä edessä ja kitka takana on jotenki toimiva. muistaa vaa availla napalukot kun tulee mettästä pois...

tuossa vuoden päivät seurannu kun on ajettu vastaavalla yhdistelmällä,

välityksiähän tuo kc tarvitsee ja niitähän saa torniosta....tai ainakin sai rahalla vielä toissa talvena...[/QUOTE


Olen miettinyt ihan samaa...
Tuli tuossa mieleen että ,mitä katsastusmies sanoo tuohon kempin lukkoon, jos huomaa?
Olikos se näin että etuperään asennettu kitkalukkokin pitäis "asetusten" mukaan katsastaa..
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85.
Nissan King Cab 4x4 SD25 -87.
Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.04.2013, 09:29
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Eipä taida olla inssien ensimmäisiä tarkastuskohteita tuo etuperän lukko. Kuitenkin dynolle ajavat käsitykseni mukaan mieluummin takaveto päällä, liekö edes helposti mahdollista joka konttorilla katsastaa nelivetoisena?
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.04.2013, 09:51
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zille2.5 Näytä viesti
Eipä taida olla inssien ensimmäisiä tarkastuskohteita tuo etuperän lukko. Kuitenkin dynolle ajavat käsitykseni mukaan mieluummin takaveto päällä, liekö edes helposti mahdollista joka konttorilla katsastaa nelivetoisena?
Ainakin täällä konttorilla jatkuvat nelivetoset jää jarrudynamolla käyttämättä, kun on tyrkytetty nelivetost Astroa ja Hiaceeakin. Niin eivät polje dynossa, vaan ajavat yli ja liikkeellä kokeillen testaavat noi käyttöjarrrut. Ja eipä tuu mieleen, että ois lähikonttoreillakaan sellast jarrudynoo et vois nelivetoja jarrutella niissä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.04.2013, 03:49
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
Kyllähän se hitsi perä edessä ja kitka takana on jotenki toimiva. muistaa vaa availla napalukot kun tulee mettästä pois...

tuossa vuoden päivät seurannu kun on ajettu vastaavalla yhdistelmällä,

välityksiähän tuo kc tarvitsee ja niitähän saa torniosta....tai ainakin sai rahalla vielä toissa talvena...


Eli ei siis varmaankaan saa mitenkään shimmailtua? Joku joskus puhui kyllä jossain että saisi mutta se onki eri asia että miten? Tuo kääntyvyys tuossa hitsilukossa juuri huolettaa, mutta pääsääntöisestihän ajelen kyllä takavedolla, välitykset kyllä on hiukka turhan pitkät eli kytkin suht kovilla varmaan näin kevään ja kesän aika on, mutta ehkä suurin pidon hävittäjä on tuo helvetin jäykkä perä joka ei juuri jousta, mutta siihenkin kuulemma passeli ratkasu on tehdä perämurikan päälle keskijousi?? Kellään tuommosesta kokemusta?

Viimeksi muokannut Kettu_ : 23.04.2013 03:52
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.04.2013, 04:55
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
Eli ei siis varmaankaan saa mitenkään shimmailtua? Joku joskus puhui kyllä jossain että saisi mutta se onki eri asia että miten? Tuo kääntyvyys tuossa hitsilukossa juuri huolettaa, mutta pääsääntöisestihän ajelen kyllä takavedolla, välitykset kyllä on hiukka turhan pitkät eli kytkin suht kovilla varmaan näin kevään ja kesän aika on, mutta ehkä suurin pidon hävittäjä on tuo helvetin jäykkä perä joka ei juuri jousta, mutta siihenkin kuulemma passeli ratkasu on tehdä perämurikan päälle keskijousi?? Kellään tuommosesta kokemusta?
ei se keskijousi kyllä mikään ratkasu joustoihin ole korkeintaa lisää peräjän jäykyyttä. ainakin näin äkkiseltä ajateltuna saman laillla ne latit siellä sivuilla ahdistaa. jos jousiin halua eloa niin löysemmät jouset voihan sen takaakselin myös soata tai laittaa pidemmät riiput ja eteen hankkia calminsavuat.

ja tuohon lukkohommaan, että on olemassa 100% lukkoja näitä on kytkettävätlukot automaattilukot ja kemppi. sitten on kitkalukkoja joitavoi shimmata paremmanpidonsaamiseksi, ja täysinavoinmurikka jolle ainoa vaihtoehto on joko hommata lukko tai liimata tasauspyörästö jumiin. eli kemppi
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.04.2013, 05:57
V.Kylmälehto V.Kylmälehto ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.09.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 58
Perusasetus

Eipä kingi vaan ota kierroksia. Eli jossain on tukos ja todennäköisesti se on pumpussa. Kun auton saa käyntiin auto käy hetken rynkyttämällä ja sammuu. Paluulinjasta ei tule ainetta. Kohta soitan Kuusankosken hakemaan...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.04.2013, 12:02
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
Eli ei siis varmaankaan saa mitenkään shimmailtua? Joku joskus puhui kyllä jossain että saisi mutta se onki eri asia että miten? Tuo kääntyvyys tuossa hitsilukossa juuri huolettaa, mutta pääsääntöisestihän ajelen kyllä takavedolla, välitykset kyllä on hiukka turhan pitkät eli kytkin suht kovilla varmaan näin kevään ja kesän aika on, mutta ehkä suurin pidon hävittäjä on tuo helvetin jäykkä perä joka ei juuri jousta, mutta siihenkin kuulemma passeli ratkasu on tehdä perämurikan päälle keskijousi?? Kellään tuommosesta kokemusta?

Voi olla jo melko kova ajella, jos lisäjousta laittaa. Laitat vaan reilusti painoa lavalle ja "kovaa" ajoa epätasaisella alustalla, jotta jouset joutuvat elämään esim. kynnöspellot, pikku ojat ja tietty se metsikkö Taakse saa myös revolveririipukkeet (Teraflex) ja iskarit kannattaa vaihtaa pidempiin, kun tuota ulosjoustoa rajoittavat. Eteen joustoa ei hirveemmin saa, mutta jos ne kumipuslat tukivarsista poistaa, niin pientä eloa on sielläkin havaittavissa Ja tuo etupärän Kemppilukitus rasittaa myös voimansiirtoa pirusti huonon kääntyvyyden lisäksi. 4x4garage on näissä asiossa se kuningas, tietää kyllä mikä on paras ja edullisin vaihtoehto, joskin edullinen on vain kemppi ÖÖÖ olenko väärässä, mutta muistelen että näissä olisi jo valmiina jouset taka-akselin päällä (SOA)
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.04.2013, 13:29
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

SOA on tosiaan vakiovaruste näissä laitteissa
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.04.2013, 15:00
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski Näytä viesti
Voi olla jo melko kova ajella, jos lisäjousta laittaa. Laitat vaan reilusti painoa lavalle ja "kovaa" ajoa epätasaisella alustalla, jotta jouset joutuvat elämään esim. kynnöspellot, pikku ojat ja tietty se metsikkö Taakse saa myös revolveririipukkeet (Teraflex) ja iskarit kannattaa vaihtaa pidempiin, kun tuota ulosjoustoa rajoittavat. Eteen joustoa ei hirveemmin saa, mutta jos ne kumipuslat tukivarsista poistaa, niin pientä eloa on sielläkin havaittavissa Ja tuo etupärän Kemppilukitus rasittaa myös voimansiirtoa pirusti huonon kääntyvyyden lisäksi. 4x4garage on näissä asiossa se kuningas, tietää kyllä mikä on paras ja edullisin vaihtoehto, joskin edullinen on vain kemppi ÖÖÖ olenko väärässä, mutta muistelen että näissä olisi jo valmiina jouset taka-akselin päällä (SOA)
kyllä kun tarkemmin muistelen niin tais olla toi taka-akseli jousien alla. Eli ei muutakun latit löysäks ja iskarit vaihtoon
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 21.04.2013, 11:27
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
Hitsilukkokaan ei kuulemma ole hyvä ratkaisu.
No ei ainakaan etuperässä. takana sen kanssa nyt juuri pärjää.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 02:20 (GMT +2).