![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() Npt rengas (hunajakennorengas)Mielenkiinnolla oottelen että millon nämä alkaa yleistymään maastoautoissa ![]() Polaris on ainakin mönkijöihin tuomassa ko rengasvaihtoehdon. näyttääis ainakin videolla toimivan hyvin kivikossa ja elävän kohtuu hyvin, mutta mitenhän lie kun tollasilla tuuppaa jänkään niin miten mahtaa renkaan käyttäytimen muuttuu kun on kennot täynnä turvetta. Rengashan on suunniteltu usa armejan käyttöön niin tuskin aivan pilipali on http://www.youtube.com/watch?v=jXdWRLbmrEs Ps. searchilla ensin etin niin en ainakaan löytäny vastaavaa threadia.
|
||||
|
||||
![]()
Tota aikanaan täällä ihmeteltiin: http://www.youtube.com/watch?v=4jYcX_D09ig
Ei sovellu Suomeen tollaset lelut. Kiva kun aamulla lähtee liikkeelle lamellit täynnä jäätynyttä lunta/sohjoa ja renkaat kivikovat ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Saiskohan nuo reunat tukittua jollain pehmoosella ja sitkiällä kumilla, niin ei kennot keräis itteensä täyteen sontaa, mutta kennorakenteen edut säilyis silti.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuommonen vois olla toimiva ratkasu, mutta kylkikumi pitäis varmaan olla aika leprua, että renggas pääsee elämään kunnolla
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo pelkoa että toimis, pyörä on jo keksitty. Samoja kuin joustavat pinnattomat munamankelin pyörät.
Hirveä kiima hyödyntää hiilikuitua tms. mutta kokonaisuutena tuo enemmän ongelmia kuin ratkaisee niitä. Kohta meillä jokaisella on 3d printteri ja paras offari on se jopka tulostaa hienoimmat visiot. Ihan eri asia mitkä toimii käytännössä.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos oikeen asian olen ymmärtänyt niin pyörähän se on tuokin alkujaan olivat puuta nyt kumia... kaikki kehittyy mutta tässä nyt enemmänkin mietin että miten ko rengas tulee yleistymään ja mikä on sen toimivuus / tuleva kehityskaari en niinkään sitä että mistä niitä saa ja mihin hintaan. kyllä toistaseki olen pärjänny ilmakumirenkaallakin. kuka nyt lonkkareita kaipais kun murros on jo keksitty
|
|||
|
|||
![]()
Muistaakseni vanhin video kyseisestä renkaasta löytyy ytubesta -09 päiväyksellä.
Mites kun kaikkihan tietää mitä tekee jos ajetaan 4 barin paineilla vetelään kohtaan? Silloin lasketaan painetta ja ajetaan pois, mutta mites lasket painetta hunajakenno renkaasta? Ja jos kyseinen rengas olisi todella valtavan edistyksellinen ja mahtava miksei uutiskuvissa näy kyseisiä renkaita armeijan ajoneuvoissa?
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
jokatapauksessa mönkiöihin toi on nyt tulossa aivan siviilikäyttöön ja eiköhän mönkkärimiehiltä sitten jotain kokemuksia irtoa tuosta varmaan rengasta kehitetään ja parempiaversioita siitäkin tulee. mielenkiinnolla kuitenkin odotan mitä tollasesta saavat aikaseksi saavatko mitään. Itse en ainakaan täysin tyrmää etteikö tämmösestä vois viellä tulla aivan toimivia renkaita. Tää keskustelu ehkä ois kuulunu ennemmin tonni chit chattiin Jos ensimmäiset kännykät oli niin mahtavia hienoja ja edistyksellisiä niin miks ei niillä voinu lähettää tekstareita ![]()
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä jos tossa ois pokkerin kuvio niin puolipalstaa ois aivan kiimassa että wow mitkä renkaat
![]() ![]() joo mutta asiaan, edelleen ei ole kehityksensä huipulla. tota joustoahan vois muuttaa esim harvemmalla kennostolla. ja liukkaus sitämyötä vähenis. taitaa kuitenkin innovaatio olla viellä sillä asteella että tuskin näitä aivanheti nähdään ainakaan näissä offikamppeissa. mut olen edelleen sitä mieltä että kun pyörä on keksitty 3000 eaa. niin en kuvittele sen kehityksen pysähtyvän ilmakumipyörään. ilmarengashan on aivan verraton keksintö jostain 1800 mutta aikamoisen kehityksen sekin on kokenut luonnokumista nykymuotoonsa.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jarrutksen jälkeen jää aikapaljon "hytkymään" napanäyttäis pysyähtyvän.... Varmaan erikois sovelluksiin hyvä rengas mutta kaukana vielä sarjatuotannosta... esim renkaaseen kohdistuva massa voi nykyään vaihdella paljonkin mutta tuolla se on oltava jossain haarukassa aika vakio.... |
|
|||
|
|||
![]()
|
|||
|
|||
![]()
Näyttää noi mönkkärin kuvat jotenkin fotoshopatuilta ja pahasti
![]()
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
|
||||
|
||||
![]()
Joskus olen miettinyt millainen rengas tulisi jos kietoisi vanteen ympärille retkipatja-tyyppistä solumuovia, tietysti liimaa joka välissä, ja liimaisi pintaan renkaan kitkapinnan.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Näyttää se olevan totisinta totta meren toisella puolella. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
C-rengas vs. 4x4-rengas mitä eroa ? | Porvoon Hilma | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 21.09.2012 07:59 |
mistä 1/4" npt kierretappi arbin asennukseen? (löydetty) | Jande | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 24.11.2011 00:18 |
rengas asiaa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.09.2007 21:40 | |
rengas | O/M/V Muut | 2 | 01.11.2004 20:22 | |
rengas | Yleiset | 0 | 25.11.2003 14:31 |