![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mihin automaatin lämpöanturiRakentelen Suzukiin 413:seen Volkkari 1.9 td:n ja Volvon AV71 automaatin yhdistelmää. Ja pitäs kehittää automaattiin lämmön mittaus systeemiä. Ajatuksessa on ollut laittaa lämpöanturi öljynlauhduttimen letkuun välinipalla. Kysymys : Pitäisikö anturi olla ennen vai jälkeen öljynlauhduttimen ???
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
eikös ne laiteta jäähyttimelle menevälle ja öljypohjaan.
sillonhan on tiedossa miten kovalla rasituksella laatikko on ja miten hyvin jäähytys toimii.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Öljypohjaan.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Itellä ollu öljypohjassa sekä jäähdytys linjassa heti lähdön vieressä. Molemmat tuntuvat toimivan.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
öljypohjaan!!
__________________
Käynnistyykö ruohonlekkuri huonosti,jos on tylsä terä. HDJ80, RJ70, Defender90 MMC SLCK |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Täydellinen systeemi sisältäis tosiaan kaks anturia ja just tolleenhan se pelais. Öljypohja on jo hyvä paikka ja siellä omassakin on anturi, mutta jäähylle lähtevässä linjassa on vielä kuumempaa öljyä koska se on imetty öljypohjasta ja sitä on paineella pumpattu pitkin lootaa ja se on kiertäny turbiinissa ja kuumentunu jne.jne. Ja lopuks se öljy menee jäähytykseen, josta se palaa öljypohjaan. Eli jos öljyn ominaisuuksia (ja lootaa) pilaavia huippulämpöjä haluais seurata, niin jäähylle lähtevässä linjassa on kuuminta tavaraa. Öljypohjasta mitattunahan saa enempi sellaisen keskiarvon lämpötilasta. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli jäähylle lähtevässä linjassa, mutta hyvinhän se toimii öljypohjassakin. Itse järkeilin asian niin että halusin tietää miten kuumia öljyt on pahimmillaan, se huippulämpö jos pysyy hieman pidempään korkealla niin tietää että hetkeks kannattais himmailla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
sillä mietinki tuota jäähytykselle menevää lämpötilaa
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Tämmönen suositus, taulukon lämmöt Fahrenheitteinä. Eli alle 80C ois tosi jees, mut satasessa on jo hyvä ruveta hillittee menoo ja mitä ylemmäs lämmöt nousee niin sitä nopeemmin pääsee laatikonkorjaajan juttusille.
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
^- ja nuohan on siis keskimääräisiä lämpöjä ettei jää epäselväksi. Hetkellinenkin kova lämpökuorma voi polttaa laatikon todella nopeasti.
Eli esim. muta- tai lumimöyrytyksessä kannattaa seurata lootan lämpöjä jos yhtään pidempään tarttee painaa veto päällä ja ei ole laatikon jäähdytys hyvällä mallilla. Kunnon lisäjäähdytin on metsäajossa enemmän kuin paikallaan, samoin kuin vetohommissa, lämpö on automaatin tappaja. Kunnon jäähdytyksellä tosin aika surutta uskaltaa mennä ![]() edit: Tuli tästä mieleen, duunissa olen ainakin yhden laatikon onnistunut polttamaan vetomestarista, kun ei lootan äly oikein pelannut. Noin 60 tonnia tavaraa kärryssä, peruuttamalla laivan ruuman ramppia ylös (tuollaisella pokalla vauhti ~1-3km/h ja on mentävä ihan kaasu pohjassa että nousee), ja loota ei ollutkaan ykkösellä vaan ilmeisesti kolmosella.. jossain vaiheessa ihmettelin savua hytin/ vetopöydän alta, siinä samalla loppui veto. Lootan lämpömittari oli ~150*C kohdalla tapissa ja haju aika kitkerä ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 17.04.2013 14:17 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
automaatin välitys | HuSa | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 14.11.2011 17:35 |
Myydään Automaatin syylari | awd | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 13.11.2010 05:52 |
Ostetaan Polaris Magnum 330 öljynlauhduttimen lämpöanturi | elhapero | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 11.06.2010 16:27 |
AUTOMAATIN PAINO | sumpe | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.09.2009 07:09 |
Automaatin öljyvuoto | Killman | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 17.05.2005 11:46 |