Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #28  
Vanha 15.04.2013, 16:01
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Napalukot
mikä ihana tekosyy
"Jäin kiinni, mutta vain koska unohdin laittaa napalukot kiinni"

Onhan evoluution pitänyt kehittää joku keino erottaa helposti tekniikkaan orientoituneet ihmiset niistä, jotka eivät täysin ymmärrä työkalujaan. Ja on pakko olla myös keino erottaa ne, jotka eivät osaa selittää asiaa riittävän ymmärrettävästi

Sopisi varmasti moneen tekniikan alan kouluun ja työpaikkaan pääsykoekysymykseksi: Selitä mitä eroa on napalukolla (eli ns. vapaanavalla) ja tasauspyörästön lukolla. Bonustehtävä: Selitä mitä eroa on kytkettävällä ja jatkuvalla nelivedolla. Extrabonus: Mikä on maailman paras automerkki?

Kaverilla on ollu pari vuotta L-200 mitsu ja mulla taas aika ajoin kova selityspalaveri napalukkojen toiminnasta. Ymmärtää jo, että se ei ole tasauspyörästön lukko, mutta ei ymmärrä niiden toiminnan syvintä olemusta, vieläkään. Kyllä sen vielä joskus ehkä saa tajuamaan

Vielä paluu itse aiheeseen: Viime viikonloppuna piti baarissa taas kerrasta korjata väärä uskomus: Land Cruiser ei ole Lantikka!
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 22:03 (GMT +2).