![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() LC J7* lantiovyön kiinnitysOlen huoltoautoon PZJ75 laittamassa kuskin viereen leveää penkkiä kahdelle yhden sijaan. Kysyin konttorilla vuosikatsastuksen yhteydessä mitä tulisi tehdä: Mitta rattiakselista riittää (1100mm) mutta olivat sitä mieltä, että kun sisäkahva on lähempänä kuin 1100mm niin se pitää poistaa, samoin se säälittävä avausvivunkehys joka tulee muutaman millin sisemmäs ovipahvista. Oma tulkintani on kyllä toinen ja etsinen konttorin jossa tulkitaan ovi oveksi ei kahvaa. Mutta sitten: Kiinnostaisi nähdä kuinka picupin J75-sarjan leveän penkin lantiovyö kiinnittyy päästä ja toisesta (näitä leveitä ei kai muihin malleihin ole suomeen tuotu)? Tuleeko saman mutterin alle kuin oikea kolmipiste vyö vai onko eri kiinnitys? Toyodiy sivuilta en löytänyt kyseistä vyötä, leveän istuimen kylläkin jossa jopa vyölle reikä. Ainoastaan ameriikan mallin jossa on leveä istuin vasemmalla mutta ei suomen kätistä. http://www.toyodiy.com/parts/p_G_199...-MR3_7152.html Onko kellään tietoa toyo-sivusta mistä löytyy? Lähinnä sen takia, että katsuri haluaa tiedot siitä, että on varmasti tojotan mallia tuo kiinnitys. Ajattelin sitten vaikka hänen ilokseen tilata tuon originaali pultin, että on riittävän vahva.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. Viimeksi muokannut 2x4WD : 13.04.2013 21:44 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
HJ60 keskivyön ja kuskin vastakappaleet on ainakin saman pultin alla.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
BJ75:een tein vastaavan virityksen ja muistaakseni vyöt sai pohjaan kiinni käyttämällä alkuperäsiä reikiä. Saatto olla, että laitoin se uuden keskivyön toisen pään alkuperäsen kapeen penkin takajalan sisempään kiinnityskohtaan ja sitten tuolleen kuten AH-Poraus tuossa yllä kirjoitti.
Ekalla konttorilla multa vaadittiin lujuuslaskelmia ja muuta paskaa, mutta toiselta konttorilta vöiden kiinnityksestä sanottiin, että kun on niin vanha auto, niin riittää alkuperäsen paksunen läpipultti pohjasta. Mitään sisäkahvoja en poistanut ja leveetä penkkiä varten tein latasta kiinnitykset hitsaamalla pohjaan. Alun perin taitaa pohjan alapuolella olla vahvikepelti joka mutterin ympärillä, joten taitaa vaatia tuollaisen vahvikepeltiä vähän isomman palasen rälläköintiä jostain purkuautosta ja sen jälkeen tankin purkamista ja hitsuuttelua sun autoon tehtyyn reikään tai sitten tuollaisen pellin itse taittelua jos alkuperästä vastaavan kiinnityksen haluat tehdä. Vähän tuntuu siltä, että taas pääsisi paljon helpommalla kun muutoskatsastaisi toisella konttorilla. Viimeksi muokannut Hessu888 : 14.04.2013 11:47 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä tässä sopivan konttorin löytäminen on tarkoituksen mukaista. Luultavasti yleensä tehdään omat muutokset varman päälle vahvoja verrattuna alkuperäisiin. Tämä kaveri toimistolla halusi vielä toyotalta todistuksen kiinnikkeistä.
Toyodiy sivuilta vois saada sen kuvan, että keskivyö on omalla pultilla lattiassa? Mutta tässä siis se ameriikan malli. Kävin penkomassa BJ75 lattiaa ja siinä oli matossa puhkaisemattomat paikat leveämmän penkin sisemmälle takaruuville (pyöreä täppä) ja ilmeisesti keskivyön kiinnikkeen paikka keskellä penkin ruuvien välissä (nelis kanttinen). Etupään ruuvit menee bolt on keskellä kapean penkin ruuvi.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. Viimeksi muokannut 2x4WD : 14.04.2013 16:23 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Itse asiassa vaikutti matosta päätellen että keskivyön vastakappale lienee kuskinvyön kanssa samassa kuten AH-poraus mainitsi J60 sarjalaisesta mutta varmuutta ei siis vielä ole.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Kuvassa laitoin ruuvin sekä kaksi, että yksipaikkaisen penkin keskitakakierteeseen. Valkoisella maalilla ympäröidyssä kierteessä oli alkuperäinen turvavyö ja muut löytyy samasta palkista.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mielenkiintoista, että tuoltakin löytyy noita kierteitä. Omaan vekottimeen kun asentelin taakse poikittaista takapenkkiä, niin alimmat vyön reiät löyty kans pellin takaa, mutta rullalle ja pilarin kiinnitykselle ei ollut mitään valmiina.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Toyota J7 kaadettava tuulilasi + saranat | offroadjouni | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 30.06.2007 17:02 |
Uusi J7 Land Cruiser V8 Diesel | JF | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 23.04.2007 17:25 |
M: Lisävarusteita LC J7:ään | bastian | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 07.02.2007 17:42 |
O: LJ70 tai muu J7-sarjan Land Cruiser -OSTETTU- | offroadjouni | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 29.07.2006 17:23 |
Nappinelivetoon liittyviä kysymyksiä (J6, J7) | JF | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 18.12.2004 15:15 |