![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Soitin siihen numeroon ja hän meinasi että kehät olisivat hänen eli jormalaiset! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kun alunperin hitsasit MIG:llä, niin oliko sulla suojakaasuna hiilidioksidi?
Tuolla hiilarilla minun taidoilla vaikea saada kaasutiivitä saumoja, seoskaasulla huomattavasti helpompaa. Ja puhtaus on tosiaankin onnistumisen edellytys, siis kaikki pinnat täysin puhtaaksi. Ja kun jostain vuotaa, niin porakoneella vain 6 mm reikä siihen, ja hitsata reikä umpeen (n. 4 mm aine vahvuudella) Ja tuota hiomista kannattaa välttää, ja aika pienihän se palko siinä päällä on, jos kunnolla railottu/ sopivasti pienempi tuo pulttikehä. Ja asennusvaiheessa sitten jotain passelia tiivistysainetta, esim. polyuretaanipohjaista liima massaa sormella tuohon tiivistepintaan, ja paketti kasaan, ja pieni paine renkaaseen. Nyt kun siinä on messinkijuotos päällä, niin vaikeuttaa hommaa huomattavasti.... Noita renkaiden paikkaus/tiivistyslitkuja kun käytetään tuohon vannenauhan tiivistämiseen, niin rengasta pitäisi heilutella, että litku "maalaisi" tuon vuotopaikan. (siis pyörittele esim pihalla kyljeltä toiselle, ja aina edeten vaikkapa 10 cm kulutuspinnasta mitaten... ja ei tarvitse käydä salilla, kun 4 rengasta pyörittelee) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Back to square one! Niinkuin kalpeanaama totesi jo vuosia sitte!
Tilasin uudet kehät niin sanotut jormalaiset. Tänään silvoin vanhat kehät ohuen laikan kans irti vanteista ja ensimmäinenhän oli tietenkin todellakin sen näköinen kuin se olisi silvottu. Sitten toisen kanssa onnistu jo paremmin ja löysin kohdan mistä kehä irtoaa suht helposti. Loput menikin sitten jo rutiinilla... Mitään ilon kiljahduksia tämä ei taas minussa herättäny kun paketti kilahti matkahuoltoon! Yhdessä uudessa kehässäkin oli aika pahat jäljet... Jotenkin vain usko mureni uusiin kehiin. Kun näissäkin näyttäs olevan materiaali heittelyä.. Niin ja suoja kaasuna ei ollut hiilidioksidi. Kävin hitsaamassa nämä tuolla työpaikalla hitsaus hallissa joten eiköhän niillä ole ihan laatu kamppeet... Vanteet ja uudet kehät on nyt toimitettu ammatti hitsarille joka naittaa ne yhteen toivon mukaan onnistuneesti...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ulospäin tulevalla puolella on pienet viisteen reijissä että pultti lähtee helpommin kierteelle.. Jos pinnassa on jotain naarmuja niin sitten sulla on se hitsattava kehä väärinpäin.. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Koitin minä niitä tuijotella mutta en havainnut moisia eroavaisuuksia... eikö kehä kestä hitsata kierrettä katolleen.
![]() naarmut ei ole kuin kosmeettiasia ja jos ne vois jotenkin muuttaa rahaksi niin offarit olis miljonäärejä! ![]() ![]()
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mutta onko tuossa naarmujen kohdalla tapahtunut jotain hazardi hommia vai mistä nuo ovat tulleet! onko tuo mahdollinen syy että kehän räjähtä onko materiaali pastaa. onko tuossa se syy miksi minä mökötän!!!
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Materiaali on Kotimaista RUUKIN LEVYÄ Fe 355 laser laatua.. Täysin normaalein menetelmin hitsattavaa ja koneistettavaa..... Että nyt sitten onkin sarjassa "OUTOJA ONGELMIA"... Tänään juuri hitsasin samasta levystä tehdyt kehät kiinni ilman ongelmia.. Koneena 2530 Kempac Lankana 1mm Ok12,50 ja suojakaasuna Agan mison 18... Virtaa oli senverran että koko kehä vaihtaa kyllä nätisti väriä.. ![]() |