Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.04.2013, 18:00
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

apua hj:n kitkan kanssa


elikkäs nyt rypes ahistaan, että onko kukaan laittanu tota hjn kitkaperää eteen. Mä nappasin tosta omastani kitkamurikan takaa ja heivasin etuakselille.

toissapäivänä kun laitoin sen niin tikusta pyörittämällä pyöri hyvin keveästi mutta tänään kun kasasin navat ja aloin kokeileen että miten napalukot pelaa niin huomasin että perä on saatanan kankea pyörittää.

kaksin käsin saa navanpäästä pyörittää ja sama homma kardaanin laipalla kun napalukot on auki eli vika ei ole navoissa

voiko etutikut olla liian pitkät vai voiko tuo kitka panna noinpaljon hanttiin vaikka auto on ilmassa pukkien nokassa.

mainittakoon että perä on kuivana ja auto on ulkona jos noilla tiedoilla on mitään merkitystä

kiitos jo etukäteen

__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.04.2013, 18:04
pete84 pete84 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.12.10
Sijainti: viitasaari
Viestit: 127
Perusasetus

Toista tikkua muistaakseni piti lyhentää vähäse
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.04.2013, 18:37
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

jos joku muistais että kumpaa niin helpottais kummastimun tuurilla puran kuitenkin väärän pois ensin
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.04.2013, 20:07
pete84 pete84 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.12.10
Sijainti: viitasaari
Viestit: 127
Perusasetus

No muistaakseni lyhyttä en kyllä varma mutta löysää vähän muttereita jonka alla ne kartio laakerit nii pitäs löystyä jos oikea puoli
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.04.2013, 20:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

voisko selvittää napalukon kansi irti?


Siis jos vetotikku niin pitkä, että ottaa tuohon kitkan jousiasetelmaan, niin ainut, mikä ehkäisee vetoakselin/nivelen ulospäin työntymisen, on tuo Fa*** pronssi pusla pyörän navavassa; siis jos vetonivel liikkuu millin/pari siitä vetonivelen päästä olevasta kierteestä heilutettuna, niin se vetoakseli on OK?

ja jos ei liiku edestakaisin, niin siitä vetotikusta paksummasta päästä muutama milli pois.

(kitkalukko etuperässä; ei kuulosta minun makuun sopivalta)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.04.2013, 20:55
AUH:n Avatar
AUH AUH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.08
Sijainti: Oulu
Viestit: 92
Perusasetus

Mikäs tuossa kitkan käytössä eessä ahistaa? Ite oon miettiny et jos hilun taka kitkan laittas eteen ja sit taakse vaikka kemppikymppi. Toki en kyllä ikinä ajele nelikko päällä tie ajoa, jos sillä vaikutusta on?
__________________
Hiluksi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.04.2013, 21:19
rocky86:n Avatar
rocky86 rocky86 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: tornio
Viestit: 605
Perusasetus

on kyllä aika hupaa ajella talvella kitka edessä on kokeiltu välillä mentiin minne sattuu ja yhtään parempi ei kyllä ollu se kemppi persiisäkään sitäki on tullu kokeiltua, toki auto oli sillon daihatsu mutta olipahan hirveä ajettava.

nykyään hilux johon laitoin suoraa arbit: ei viittiny enää ruveta budjetti räpellyksiin kun siinä menne se oman turhan työn osuus hukkaan.
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.04.2013, 21:26
AUH:n Avatar
AUH AUH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.08
Sijainti: Oulu
Viestit: 92
Perusasetus

No tossa voi olla toki järkeäkin? Mut saako siitä etu kitkasta mimmosta apua etenemiseen? Toisaalta on ollu mielessä et jos taka kitkan kiris ja eteen ostas vaikka arbin?
__________________
Hiluksi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.04.2013, 21:39
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

taakse tulee lockright ja sitä kun ei kitkamurikkaan saa niin päätin kitkan siirtää eteen mielessä oli kyllä eteen laittaa arb jossain vaiheessa kun varat antaa myöten. Jos takana ois ollu avoin murikka niin oisin etuperän antanu viel olla ennallaan. Ja säästypä pari murrosta kun ei etupäässä ole lukkoja

ja mitä,tulee budjetti räpeltämiseen niin Se vaan on ikävää ettei rahat riittä aina kaikkeen mitä mieli halajais laitellaan pikkuhiljaa mitä pystyy. Johan tuo räikkälukko ja turvatankki nielasi 800e.

mutta pitää huomenna alkaa tutkiin tosiaan noita tikkuja niin eiköhän Se vikakin sieltä löydy
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.04.2013, 21:48
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Se on makuasia, mistä tykkää!


Siis otsikon vitsi menee kokonaisuudessa: Se on makuasia, sanoi koira, kun kaluaan nuoli.

Siis bj-40 tuli ajettua monella kokoonpanolla, ja tuo kitka etuperässä oli kauhein ajettava; siis kitka ottaa pitää/luistaa/pitää ""täysin oman tahtonsa mukaan"", siis neliveto päällä kun tulin liukkaalla mutkaan, niin etukitkalukko toimi siedettävästi, jos mitään ei tapahtunut, siis perä ei irronnut, et kiihdyttänyt ja pahimpana säikähtänyt, siis nostanut kaasua.....

Hiluxi on yleensä niin kevytperäinen, että tuo kiristetty kitkalukko, ja vapaa/kytkettävä lukko edessä lienee toimiva.

Itse ajan hdj-80:llä, ja yleensä aina takavetoisena (etunavoissa napalukot), kun tuo AWD tuntui "liian hyvältä" siis keliä ei tuntenut "perseen lipsumisena".... siis Minusta ajamiseen tuo varmuutta tuo muutaman vuosikymmenen oppiminen takavetoisen varoittelemisesta
Toki tuota 4x4x4 moodia on tullut reenattua..... (siis kaikki renkaat pyörii samaa tahtia, lukot kiinni)
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.04.2013, 21:54
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Noista budjetti ratkaisuista oma mielipide on, ettei köyhällä ole varaa ostaa halpaa. Siis ensin ostaa jonku halvan ja välttävän tuotteen ja sit säästää hyvään ja kalliiseen, eli joutuu kahteen kertaan säästämään, eli ei mitään järkeä.
Ensin joku pala lukko 300-500 ja sit säästellään 800-1100e kytkettävään ja käytetty palalukko jää talliin pyörimään, ku ei sitä kannata myydä kun ei siitä uuden hintaakaan enää luonnollisesti saa.
Eli jos vaikka 200e saa säästettyä kuukaudessa ni ensi säästää 2kk ja asentaa halppiksen ja sit säästää uudestaan 5-6kk ja taas perän vaihto rojekti edessä. Eli kerralla säästää siihen minkä haluaa ni pääsee helpommalla ja halvemmalla.
Tää toki mun mielipide ja kukin tekee niinku ite haluaa
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.04.2013, 22:02
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Tossa on totuuden siemen mitä SOS kirjoittaa mut ajatuksena nyt oiskin laittaa automaattilukko taakse ja säästellä rahat etupään kytkettävään lukkoon. mun pointti oli se että kun molempiin ei ole kerralla varaa niin en viitti tota etuputkea tyhjänäkään pyöritellä niinpä se kitka sinne on laitettava jos sillä meinaa ajaa.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.04.2013, 22:12
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Eli tuo palalukko jää käyttöön, eli ei turha ostos ainut, että vittumainen ajella tosin kesä tulossa ja toivottavasti ennen talvea saat kitkan tilalle kytkettävän, ni säästyy peltien oikomiselta. Mikset muute ostanu 61sen lukkoja yhden arpin hinnalla olis saanu kytkettävät eteen ja taakse? Tai jälkiviisaana olisit ostanu arpin ensin ja myöhemmin taakse.
Mites tommone kitka käyttäytyy, jos napalukot kiinni, mutta kepistä/napista takaveto päällä, eli vetääkö silti lukkoa mutkassa päälle?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 05.04.2013, 22:22
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

autolla ajetaan onneksi 80 prosenttia offroad ja 20 onroad ja tiellä pääsääntösesti taka vedolla. Kyllä taakse on tarkotus jättää toi lukko mikä sinne nyt menee ja eteen laittaa sitten kytkettävä. Viime kesänä oisin killer-wolta saanu halvalla 61 perän jonka olin ostamassa kunnes leivesi juhannuksena lämminvesi varaaja mihin meni mun lukkorahat ja vähän ylikkin. niinpä päätin tänäkesänä alottaa uudestaan ton akseleiden tönkittämisen. eteen vois tosiaan olla vaihtoehtona toi 61 murikka tai sitten arb. ja nyt kun asiaa miettii pitemmälle niin ois ehkä kannattanutkin se etuperä tehä ensin.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 06.04.2013, 10:02
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

noniin nyt on tehty aamujumppa sieltä Se vikakin löyty mitä,jo illalla uumoilin pitempi vetari oli muutaman millin liian pitkä. Kiitos Petelle kun tiesi sanoa varmemmin että toista tikkua pitää lyhentää nyt perä pyörii keveesti
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 06.04.2013, 10:26
hojo85:n Avatar
hojo85 hojo85 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 23.02.10
Sijainti: KAJAANI
Viestit: 937
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 Näytä viesti
noniin nyt on tehty aamujumppa sieltä Se vikakin löyty mitä,jo illalla uumoilin pitempi vetari oli muutaman millin liian pitkä. Kiitos Petelle kun tiesi sanoa varmemmin että toista tikkua pitää lyhentää nyt perä pyörii keveesti
kumman puoeln vetaria piti lyhentää..itsellä sama homma tulee eteen kun tarkoitus on laittaa uudet välitykset ja ja kitka eteen..
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 06.04.2013, 10:32
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hojo85 Näytä viesti
kumman puoeln vetaria piti lyhentää..itsellä sama homma tulee eteen kun tarkoitus on laittaa uudet välitykset ja ja kitka eteen..
kuskin puoleista vetaria piti lyhentää muutama milli
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
apua vanteen kanssa. KingKong Tekniikka & Jutustelu 6 27.01.2009 22:57
apua kaivataan nivan kanssa Punanenä Tekniikka & Jutustelu 5 14.03.2008 19:07
Apua tietokoneen kanssa! Chit-Chat 5 09.11.2007 22:24
Apua tarvitaan hiluxin kanssa raihatsumies Tekniikka & Jutustelu 4 17.09.2007 08:32
Apua tarvitaan hiluxin kanssa raihatsumies Tekniikka & Jutustelu 1 16.09.2007 20:20


Sivu luotu: 16:55 (GMT +2).