![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Autothan on yleensä ajoon tarkotettu ![]() ei oikeen nuo isolohko jenkit passaa meikäläisen ajoon. Yli 60tkm vuodessa kun höylää suomea edes takaisin niin alakaa tuo kulutuskin vaikuttaan auton valintaan. epäilen että 9.5 keskikulutuksella ei mene ne vehkeet.
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!! Viimeksi muokannut mielipuoli : 05.04.2013 16:50 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
no toiset ku ei kattele kulutusta... makso mitä makso.
tai ottaa pari autoa, matka ajoon 5L dieseliä ja muihin sitten vapaammin 5L---> ylöspäin.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin kaverin Rami 5,9cumpparilla,5v-manuaalilla ja 35" renkailla menee alta 9l/100 aika kevyestikkin matka-ajossa,olikohan jotain 8,5l/100 aikalailla keskimäärin. Ei ne mitään helvetillisiä syöppöjä ole ja kun sitä vääntöä on suhteessa paljon enemmän kuin pikku pickupeissa niin ei tarvitse vedättää joka ylämäkeen. Ja ylläpito(verot+vakuutukset) on halvemmat kuin esim. omassa pajerossa,ainut että vaatii C-kortin mutta sehän ei enää haittaa.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vähän siis sama ilmiö kuin HJ61:sen kerrotaan olevan taloudellisempi kuin uudempienja haastaa suoraruiskutteisena pienemmät koneet taloudellisuudessa. Rameissa muutes manuaali on harvinainen. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja kyseessä siis 2500RAM neliveto,renkaina 37x12,5 AT:t, koria nostettu 3" ja alustaa 2" ja voimanpaskaahan moisessa on 350/1300 Mutten siltikään pidä tuota kulutusta vielä edes pahana.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa kuitenkin muistaa että kaikki ei tartte niitä 37" renkaita ja tuumakaupalla korotuksia siihen matkan tekoon. Vaikka saattavat sen lavan tarvitakin tavaran kuljetukseen ja sen verran maavaraa että ei tarvi jokaista poikittain tiellä olevaa käpyä väistää. Jokainen valitsee sen auton oman tarpeensa mukaan.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itse olen tuuminut, että isomoottorisissa autoissa kulutus pompsahtanee lyhyessä kyläpyörimisessä kylmällä mosalla. Toisaalta isompi moottori pitää lämmöt pitempää jos sen lämmittää lämpöiseksi. Oma käsitys on, että sellaisissa autoissa jotka ei ole todella kevytkulkuisia ja virtaviivaisia taloudellisuusautoja, DIESEL moottorin pienentäminen ei saa aikaan niin hyvin kulutussäästöä kuin voisi toivoa. Autolehdistä on voinut lukea kun VW on pienentänyt dieseleitä 1,6 litraisiksi kun ne ennen oli jotain 1,9 tai 2 litraisia, ei polttoainetta oleellisesti säästykään. Mä veikkaisin jos 5,9 litranen Cumminssi laitettas vaikka Hiluxiin ja vaihteistoksi 6 vaihde manuaali, edessä olis vaikka ulkoapäin käytettävät napalukot ja takaveto päällä ajelis, kulutus olisi kilpailukykyinen ![]() Ehkä realistisempi olisi HDJ Lancdruiser 6 dieselillä oleva pickup. Kyllä muakin Dodge Cumminssilla kiinnostas, joudun vain oottelee vähän aikaa hintojen laskua, ehkä se voi tulla mahdolliseks jos joskus löydän tarpeeks ruosteisen! Viittaan tällä siihen jos käytetty auto maksaa vaikka 10 000 egeä, pitää sen tuottaa muutakin positiivista vaikutusta kuin toimimista pihan koristeena. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Setä ukolla on tuomonen dodge ram (2500 joku harlikka editinon) ei tullu kysyttyä mikä vuosimalli ja millä koneella (riiseli kuitenkin). Ei ainakaan sen ajolla kuulemma alle 11l mene millään vaikka pitkää matkaa ajelee.
Hyvä puolihan noissa on se että vero on pieni. Meidän hommissa ei vaan oikeen käytännöllisiä. Korttiin tarttis lisää kirjaimia että vois vaunua vetää. ja monella kun ei nykyään ole edes kuorkki korttia. mites nuo ammattipätevyys hommat kun firman ajoja ajetaan? Miettiny monesti tuota iso moottori pienempi kulutus hommaa. Kaverilla on semmonen Lexus 470:nen ja sillä paukuttelee kulutus 20l hujakoilla (bensa kone) niin paljonkohan nuo pikku moottoriset lexukset syö 25-30?? ![]() oli miten oli niin tyytväinen olen tuohon autoon ollut. 37" en ole suunnitellut edes tähän autoon näillä ajoilla. Tuo 9.5l on keskikulutus 2kk ajalta (n.12000km)Minun ajossa jossa painoa on yleensä päällä 500kg (löpöpytty) ja useasti on asuntovaunu/kärry perässä. renkaina 20". Pitänee mittailla joskus kulutus kunhan ei ole painoa tai vaunua vedettävänä. epäilen että lähelle tuota päästään mitä lupailevat (8L)
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!! Viimeksi muokannut mielipuoli : 07.04.2013 16:56 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kumpi, LX470 (4.7 V8) vai GX470 (4.0 V6)? Kyllä tolla kutosella pääsee alle 15 l/100 km helposti, jopa lähemmäs 10 l/100 km jos nätisti liruttelee, kasilla oleva isompi ja vanhempi (100-sarjan Cruiserin kanssa sama kori) oleva naukkailee varmasti litratolkulla enemmän ja tuo 20 l/100 km varmastikin seka-ajossa arkipäivää. Auton ikä eli moottorin kehittyneisyys vaikuttaa myös paljon.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Serkku meni viime syksynä ostamaan Lexuksen RX 300 itselleen. Oikein automaatilla vielä. Ei se sillä ole koskaan alle 14l/100km päässyt. Melkoinen syöppö. Ja on muuten todella pieni takakontti tuollaisessa. Valtava nostokorkeus konttiin ja kontti on kuin jossain Micrassa.
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
no se on oma häpeä jos ei usko.
oma kokemus voidaan lisätä tähän pajerosta, syötöt kaakkoon sekä ahdot mitä sai + 33"x12,5" mt renkaat + jonku verran rojua lisää, niin kulutus pysyi aivan samassa mitä vei vakio kunnossa eli n. 10L sataselle volvo seitenneliskanttinen 2.4td koneella, syötöt ja ahdot mitä sai ni talvirenkailla kulutus pääasiassa n. 7-8l sataselle ja sitten -96 2.8iA bemu nappaa kaupungilla 12-15 ja maantiellä jopa alle 7
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta jos kulkuvastusta tulee jostain syystä lisää, silloin ainetta palaa enemmän. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
noo kyllä ne syötöt ja ahdot vaikuttaa jos ajotyyli on mikä on.
ja sitten, kuinka moni väittää että ei kulutukseen vaikuta syöttöjen/ahtojen nostaminen?
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Muuttuvageometristen ahdinten kanssa homma voi olla vähän erilailla, mutta ainakaan mun omassa autossa ei ahdin rupea mitenkään mielettömästi pyörimään vaikka ottaa hukkaportin pois käytöstä kun se tarvii myös soppaa. Pitää olla ylämäki, että tulee ahtopaineeseen selvä ero. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
apua tarvitaan hilux:ista! | johannes23 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 01.03.2008 15:26 |
Quadratec.com ista tilaaminen | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 21.01.2008 11:44 | |
Ensikokemuksia uudesta Formula 1 -kanavasta | rami20 | Chit-Chat | 22 | 15.05.2007 18:53 |
? Blower:ista | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 18.01.2006 23:54 |
Huhuja uudesta offroad-kilpailulajista | imported_offroadjouni | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 19.01.2003 10:40 |