![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#376
|
|||
|
|||
![]()
Tiivisteitä odotellessa, toivottavasti ens viikolla tulisivat...
__________________
-MMC- |
#377
|
||||
|
||||
![]()
Mikähän mahtaa olla semmoinen maastokelpoinen "tarvikeminivaimennin" Jeeppiin, josta joskus oli jossain tapahtumassa puhetta? Saattoi myös olla FJDC:n Jukka, joka asiasta mainitsi...
![]() ![]() Jokatapauksessa kyse siis heti katin perään tulevasta pienestä (lyhyt ja matala) vaimentimesta, jossa loppu putki poistettu ja päässä lyhyt käyrä alaspäin. Eli onko tietoa mikä ja mistä?
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 01.03.2013 12:08 |
#378
|
||||
|
||||
![]()
Ohjaussimpukan korjausurakka jatkui, kun vihdoin sai tiiviste- ja laakerisarjan.
Tuossa tiivisteet ja laakerit mitkä pitäisi tunkea aparaattiin sisälle: ![]() ..ja tuollainen siitä tuli kun ne kaikki tavarat oli 6h urakoinnin jälkeen onnellisesti paikallaan: ![]() ..ja tältä taasen näytti 2min. sen jälkeen kun aloin lisätä ohjaustehostimeen öljyjä ja ilmata järjestelmää ![]() ![]() Syyllinenkin löytyi äkkiä sektorivarren juuresta, tosin syytä ko. asiaan en oikein ymmärrä koska kaikki osat tuolla on paikallaan, täsmälleen oikeassa järjestyksessä ja oikean kokoista tavaraa ja ihan uudet osat. En edes lukkorengasta unohtanut. Myös tuon sektoriakselin välys oli tiukattu oikeaan arvoonsa. Pitää huomenna tutkia.. ![]() ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#379
|
||||
|
||||
![]()
Toisella yrittämällä homma pelitti kuten pitääkin, nyt pysyi liemet sisällä ja sain ilmatkin pois. Täytyy sanoa että aika järjetön ero ohjauksen tehossa, mihin lie on vanha kulunut simpukka paineet hukannut kun kuitenkin sama tehostimen pumppu ja hihnapyörä on käytössä. Vanhalla ei tahtonut tyhjäkäynnillä kääntää renkaita kuivalla asvaltilla, nyt meni parilla sormella
![]() XJ:n sektorivarrella ohjauskulmat parani entisestään (nyt on panhardi ja välivarsi ihan samassa kulmassa), ja isoissakaan montuissa ei enää ota välivarsi raidetangon reunaan kiinni, joten turhat kolinat on poissa. Samoiten vanhan simpukan väljyyden aiheuttamat kolinat loistaa poissaolollaan. Pitää kyllä vielä vähän säätää ohjauksen tiukkuutta, nyt on turhankin "löysä" ohjaustunto, kun yhdellä sormella voi ajaa kuten wanhoilla jenkkilotjilla... ts. tahtoo seilata kaistalla kuin valtamerilaiva. Onneksi säätö on helppo homma ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#380
|
||||
|
||||
![]()
Miten sitä meinasit säätää?
|
#381
|
|||
|
|||
![]()
Keksitkö mitään syytä, mikä olis menny ekalla yrittämällä ketuiksi, kun öljyt tuli ulos?
__________________
-MMC- |
#382
|
||||
|
||||
![]()
Simpukan päällä on 6-kolo kantainen pultti ja lukkomutteri, sillä kuuskoloavaimella säädetään. Ei kannata vetää ihan ääripäihin sitä säätöä, voi hajota simpukka.
Lainaus:
Korjaus oli että irrotin simpukan autosta ja sektorivarsi sekä -akseli irti, stefat ja prikat pois, tutkailin hetken ja kasasin uudestaan yhden prikan lisäämällä (näytti että jäi turhaa välystä tiivistesarjan ja lukkorenkaan väliin), eikä ainakaan vielä oireillut mitään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#383
|
||||
|
||||
![]()
Ethän sä herkkyyttä tolla voi säätää, tai jos säädät yhtään jäykemmäks/tahmeemmaks niin eihän se sitten palauta ainakaan ääriasennosta. Ja tiellä saat olla ohjaamassa koko ajan ku auto ei pysty enää itse keskittämään kunnolla ohjausta. Tolla tarkoitus ottaa vaan välykset pois välityksestä, jos yhtään ahdistaa niin kulutat vaan sisuskaluja simpukasta.
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 29.03.2013 11:02 |
#384
|
||||
|
||||
![]()
Onko sulla ohjauskulmat säädöissään? Mulla on Dodge käytökseltään samalainen, vaeltaa laidasta laitaan välillä, ja yksi syy siihen on vähäinen caster (muistaakseni oli luokkaa 1.5-2 astetta kun mittasin sen, 3.5 ois tehtaan maksimi suositus) johtuen 65mm korotuksesta. Säädöt on umpiruosteessa, mutta ei niillä siltikään saa ihan sitä arvoa säädettyä että ois hyvä, säädettävät tukivarret pitäisi saada.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#385
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Kaikki muut ohjauksen ja alustan säätöarvot pysyivät samoina just eikä melkein, ja vanhalla boksilla ohjaus oli hemmetin hyvä. Tietääkseni tuo XJ:n boksi pitäisi olla samalla välityssuhteella kuin ZJ:n boksi eli senkään takia ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Tai sit täytyy tilata toinen sarja tiivisteitä ja korjata toi ZJ:n boksikin ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#386
|
||||
|
||||
![]()
Noniin, täytyy varmaan sitten korjata se toinenkin
![]() ![]() ![]() No mutta uusi tiiviste- ja laakerisarja tilaukseen ja fiksataan nyt sitten toi toinenkin, ei siellä ainakaan hammasrattaissa väljää ole, laakerit kyllä kuluneet ja stefoista vuotaa aineet ulos. Onpahan ainakin yhden kanssa harjoiteltu ja voi tämän hydroassistille rakennetun myydä jollekin sitä tarvitsevalle. Teen toki hydroassistille varauksen ZJ:n simpukkaankin ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 30.03.2013 21:42 |
#387
|
||||
|
||||
![]()
Näin pääsiäispyhien aikaan on hyvää aikaa aloittaa jakolaatiko(ide)n ehjäys. Eli siis metsäprojektista irrotin 242:n ja käyttekulkineesta 249 pois. Ideana parittaa nämä kaksi sopivasti keskenään.
249 on pitänyt aikamoista rahinaa, ja epäilin laakerivikaa kun etu- ja takapään ulostuloissakin vähän välystä tuntuu. Öljyt ulos valuttaessa sieltä tuli ulos kohtalaisen punaista mutta aivan totaalisen metallihileistä öljyä (vaihdettu ~6000km sitten ![]() ![]() 249:stä käytetään: * Jakolaatikon etupuolisko jossa planeetan kiinteä pyörä on kiinni * Sisääntuloakseli + alueen planeettapyörästö * Elektroninen nopeusanturi * Nelivedon moodikytkin (näyttää päällä olevan vetotavan ajotietokoneen näytöllä) * Satunnaisia muita osia sisältä. 242:sta: * Takakuori + häntäkappale + pääakseli * Jatkuvan nelivedon planeettapyörästö * Ketju + ketjupyörät Uudet sisään- ja ulostulojen laakerit laitan kasatessa ja varmaan ketjunkin. Tarkoitus oli ottaa 249:stä ketju ja rattaat (taino, uudella ketjulla), koska siinä käytetään 1.25" leveää ketjua ja järeämpiä rattaita. 242:ssa on vain 1" leveä (taisi oikeastaan olla jopa hieman alle), eli on aika lailla heikompi. Ongelmaksi kuitenkin tuli se, että tuo 249:n isompi ketjupyörä pääakselille ei oikein sovi ![]() ![]() ![]() 249 autosta irrotettuna: ![]() 242 (tuossa on SYE- kittikin asennettuna) ja taaempana 249: ![]() 242 takakuori irrotettuna, ja epämääräisiä osia sisältä: ![]() ![]() ..aikamoinen kokoero 249:n ja 242:n ketjupyörien välillä: ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#388
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs etua tolla laatikoiden yhdistelyllä saadaan? jotain jujua on selkeesti mielessä mutta mitä?
|
#389
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Eli ei tartte ostaa "uutta" sopivaa vähän uudemman Jeepin 242 jakoaskia kun naittaa nuo kaksi yhteen. 242 on vuosimallin '90 Cherokeesta, niin ei mene suoraan tuon uudemman 249:n tilalle kun laatikon ja jakoaskin spoorit ei täsmää. Planeetoissakin on uuden ja vanhan mallin välillä hampaissa leikkauskuviot erilaiset, joten pitää käyttää uudemman jakiksen etupuolisko + nelivedon planeetta. Toinen tärkeä juju alunperin oli että saisi hyödynnettyä tuon 249:n leveämmän ketjun, mutta sehän nyt sitten meni vituilleen..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#390
|
||||
|
||||
![]()
Eikö siitä vois silpasta sorvilla siivun pois että sais lukkorenkaan paikoilleen?
|
#391
|
||||
|
||||
![]()
Kävi mielessä että voisi viedä sorvarille. Pitäisi tosin ottaa ~10mm paksuudelta ja aika laajalta alalta rattaan keskeltä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 30.03.2013 23:35 |
#392
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105645 Jujuhan oli/on saada Grandin vakion 249:n tilalle V8:n takana alkuperäisenä tosi harvinainen 242, jossa: - nopea lukittu neliveto ja - pelkkä takaveto ja - ei herkästi hajoavaa viskoa Kyseistä askia ei ole Eurooppaan tuoduissa GC:ssä ollenkaan ja Jenkeissäkin sen sai vain optiona 3kk toimitusajalla, kun 249:n sai heti kaupan tiskiltä. Mahtaisiko muuten noiden 242/249 rattaiden ja ketjun kokoero miten johtua ison 360cid koneen perään asennetusta vahvistetusta jakolaatikosta? Se on jossain tietolähteissä mainittu. Toisaalta eikö sulla ollut akseleissa tiuhemmat välitykset, joten jakikselle tulee vähemmän rasitusta....
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#393
|
|||
|
|||
![]()
Mitenkäs Kemppiläinen liitos? Ei tarvitsis sorvata ja pysyis paikoillaan?
|
#394
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ja muutenkin, hiilletyskarkastuja osia... paljoko 242- 249 akselissa on muuten eroa, saisko sen lukkorengasuran tehtyä uuteen paikkaan siinä 242 akselilla niin että pyörä sopiii |
#395
|
||||
|
||||
![]()
Pääakselit on ihan täysin erilaiset, ja tuohon 242:n akseliin ei voi tehdä lukkorenkaalle uutta uraa koska se osuisi suoraan laakerin vastinpinnan kohdalle. Ainoa mahdollisuus olisi rataspyörän koneistus.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#396
|
||||
|
||||
![]()
menee varmaan vähä heikoksi se pyörä
|
#397
|
||||
|
||||
![]()
Ei ny sen heikommaks mitä NP242:n ratas.
|
#398
|
|||
|
|||
![]()
Sorvissa vaan tilaa lukkorenkaalle.
|
#399
|
||||
|
||||
![]()
Juu, se pyörä edelleen jäisi keskeltä samanpaksuiseksi kuin 242:n versio (=16mm paksu), en jaksa uskoa että se kohta on heikoin lenkki. Täytyy tutkailla vielä josko tuo koneistus jossain järkevästi onnistuisi.
Toisaalta nuo rattaat varmaan on karkaistua kamaa, en vain tiedä onko läpikarkaistu (tuskin) -> pinta pois niin heikkeneekö sitten sen takia liikaa?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#400
|
||||
|
||||
![]()
Seisooko tää käyttis aamuisin siinä kuuden jälkeen tossa hertsikan rannan entisen palolaitoksen talon takana? vai onko siellä enmpikin näitä.
|
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |