Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #376  
Vanha 21.02.2013, 19:13
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Tiivisteitä odotellessa, toivottavasti ens viikolla tulisivat...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #377  
Vanha 01.03.2013, 12:02
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ihan kuten vakionakin, siellä on yksi vaimennin.
Mikähän mahtaa olla semmoinen maastokelpoinen "tarvikeminivaimennin" Jeeppiin, josta joskus oli jossain tapahtumassa puhetta? Saattoi myös olla FJDC:n Jukka, joka asiasta mainitsi...

Jokatapauksessa kyse siis heti katin perään tulevasta pienestä (lyhyt ja matala) vaimentimesta, jossa loppu putki poistettu ja päässä lyhyt käyrä alaspäin. Eli onko tietoa mikä ja mistä?
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 01.03.2013 12:08
Vastaa lainaten
  #378  
Vanha 27.03.2013, 23:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Ohjaussimpukan korjausurakka jatkui, kun vihdoin sai tiiviste- ja laakerisarjan.

Tuossa tiivisteet ja laakerit mitkä pitäisi tunkea aparaattiin sisälle:



..ja tuollainen siitä tuli kun ne kaikki tavarat oli 6h urakoinnin jälkeen onnellisesti paikallaan:



..ja tältä taasen näytti 2min. sen jälkeen kun aloin lisätä ohjaustehostimeen öljyjä ja ilmata järjestelmää




Syyllinenkin löytyi äkkiä sektorivarren juuresta, tosin syytä ko. asiaan en oikein ymmärrä koska kaikki osat tuolla on paikallaan, täsmälleen oikeassa järjestyksessä ja oikean kokoista tavaraa ja ihan uudet osat. En edes lukkorengasta unohtanut. Myös tuon sektoriakselin välys oli tiukattu oikeaan arvoonsa. Pitää huomenna tutkia..

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #379  
Vanha 28.03.2013, 20:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Toisella yrittämällä homma pelitti kuten pitääkin, nyt pysyi liemet sisällä ja sain ilmatkin pois. Täytyy sanoa että aika järjetön ero ohjauksen tehossa, mihin lie on vanha kulunut simpukka paineet hukannut kun kuitenkin sama tehostimen pumppu ja hihnapyörä on käytössä. Vanhalla ei tahtonut tyhjäkäynnillä kääntää renkaita kuivalla asvaltilla, nyt meni parilla sormella

XJ:n sektorivarrella ohjauskulmat parani entisestään (nyt on panhardi ja välivarsi ihan samassa kulmassa), ja isoissakaan montuissa ei enää ota välivarsi raidetangon reunaan kiinni, joten turhat kolinat on poissa. Samoiten vanhan simpukan väljyyden aiheuttamat kolinat loistaa poissaolollaan.

Pitää kyllä vielä vähän säätää ohjauksen tiukkuutta, nyt on turhankin "löysä" ohjaustunto, kun yhdellä sormella voi ajaa kuten wanhoilla jenkkilotjilla... ts. tahtoo seilata kaistalla kuin valtamerilaiva. Onneksi säätö on helppo homma
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #380  
Vanha 28.03.2013, 21:44
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.491
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Pitää kyllä vielä vähän säätää ohjauksen tiukkuutta, nyt on turhankin "löysä" ohjaustunto, kun yhdellä sormella voi ajaa kuten wanhoilla jenkkilotjilla... ts. tahtoo seilata kaistalla kuin valtamerilaiva. Onneksi säätö on helppo homma
Miten sitä meinasit säätää?
Vastaa lainaten
  #381  
Vanha 28.03.2013, 23:12
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Toisella yrittämällä homma pelitti kuten pitääkin, nyt pysyi liemet sisällä ja sain ilmatkin pois.
Keksitkö mitään syytä, mikä olis menny ekalla yrittämällä ketuiksi, kun öljyt tuli ulos?
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #382  
Vanha 29.03.2013, 00:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Miten sitä meinasit säätää?
Simpukan päällä on 6-kolo kantainen pultti ja lukkomutteri, sillä kuuskoloavaimella säädetään. Ei kannata vetää ihan ääripäihin sitä säätöä, voi hajota simpukka.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Keksitkö mitään syytä, mikä olis menny ekalla yrittämällä ketuiksi, kun öljyt tuli ulos?
Ainakin sektoriakselin tiivisteiden lukkorengas oli antautunut ihan reilunlaisesti, tosin en tiedä oliko se syy vai seuraus.

Korjaus oli että irrotin simpukan autosta ja sektorivarsi sekä -akseli irti, stefat ja prikat pois, tutkailin hetken ja kasasin uudestaan yhden prikan lisäämällä (näytti että jäi turhaa välystä tiivistesarjan ja lukkorenkaan väliin), eikä ainakaan vielä oireillut mitään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #383  
Vanha 29.03.2013, 10:59
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Simpukan päällä on 6-kolo kantainen pultti ja lukkomutteri, sillä kuuskoloavaimella säädetään. Ei kannata vetää ihan ääripäihin sitä säätöä, voi hajota simpukka.
Ethän sä herkkyyttä tolla voi säätää, tai jos säädät yhtään jäykemmäks/tahmeemmaks niin eihän se sitten palauta ainakaan ääriasennosta. Ja tiellä saat olla ohjaamassa koko ajan ku auto ei pysty enää itse keskittämään kunnolla ohjausta. Tolla tarkoitus ottaa vaan välykset pois välityksestä, jos yhtään ahdistaa niin kulutat vaan sisuskaluja simpukasta.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 29.03.2013 11:02
Vastaa lainaten
  #384  
Vanha 29.03.2013, 11:33
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Onko sulla ohjauskulmat säädöissään? Mulla on Dodge käytökseltään samalainen, vaeltaa laidasta laitaan välillä, ja yksi syy siihen on vähäinen caster (muistaakseni oli luokkaa 1.5-2 astetta kun mittasin sen, 3.5 ois tehtaan maksimi suositus) johtuen 65mm korotuksesta. Säädöt on umpiruosteessa, mutta ei niillä siltikään saa ihan sitä arvoa säädettyä että ois hyvä, säädettävät tukivarret pitäisi saada.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #385  
Vanha 29.03.2013, 13:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ethän sä herkkyyttä tolla voi säätää, tai jos säädät yhtään jäykemmäks/tahmeemmaks niin eihän se sitten palauta ainakaan ääriasennosta. Ja tiellä saat olla ohjaamassa koko ajan ku auto ei pysty enää itse keskittämään kunnolla ohjausta. Tolla tarkoitus ottaa vaan välykset pois välityksestä, jos yhtään ahdistaa niin kulutat vaan sisuskaluja simpukasta.
Pääasiallisesti noin se onkin, mutta kyllä tuolla pystyy vähän hienosäätämään. Ei toki saa laittaa liian tiukkaan tai löysään kuten tuossa yllä mainitsinkin Luulen, että korjatussa simpukassa on vielä pieni välys väärästä säädöstä johtuen mikä poistamalla homma muuttuu kunnolliseksi.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Onko sulla ohjauskulmat säädöissään? Mulla on Dodge käytökseltään samalainen, vaeltaa laidasta laitaan välillä, ja yksi syy siihen on vähäinen caster (muistaakseni oli luokkaa 1.5-2 astetta kun mittasin sen, 3.5 ois tehtaan maksimi suositus) johtuen 65mm korotuksesta. Säädöt on umpiruosteessa, mutta ei niillä siltikään saa ihan sitä arvoa säädettyä että ois hyvä, säädettävät tukivarret pitäisi saada.
Ei mulla muuttunut tässä simpukan vaihdossa mikään muu kuin välivarren kulma suhteessa panhardiin, eli vähensi ne pienetkin bumpsteerin tyngät pois mitä oli.

Kaikki muut ohjauksen ja alustan säätöarvot pysyivät samoina just eikä melkein, ja vanhalla boksilla ohjaus oli hemmetin hyvä. Tietääkseni tuo XJ:n boksi pitäisi olla samalla välityssuhteella kuin ZJ:n boksi eli senkään takia ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Tai sit täytyy tilata toinen sarja tiivisteitä ja korjata toi ZJ:n boksikin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #386  
Vanha 29.03.2013, 16:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Noniin, täytyy varmaan sitten korjata se toinenkin Nyt kun ei ole klappia simpukassa, niin on kuitenkin liian herkkä ohjaus.. koitin tuon säädön kanssa, sai keskialueen välyksen aikalailla pois ja vähän tuohon "jäykkyyteen" vaikutettua, mutta ei kuitenkaan riittämiin. Piti vielä omakohtaisesti huvikseen koittaa millainen ohjaus tulee säätöjen äärilaidoissa - en voi suositella En oikein käsitä miten voi herkkyydessä olla noin paljon silti eroa vanhaan, koska sama määrä on ratin kierroksia laidasta laitaan nykyisessä XJ:n simpukassa ja ZJ:n simpukassa. Ehkä sitten tuossa ZJ:n simpukassa on vain niin pahoja sisäsiä vuotoja tjsp. että tehostimen paineet häviää johonkin

No mutta uusi tiiviste- ja laakerisarja tilaukseen ja fiksataan nyt sitten toi toinenkin, ei siellä ainakaan hammasrattaissa väljää ole, laakerit kyllä kuluneet ja stefoista vuotaa aineet ulos. Onpahan ainakin yhden kanssa harjoiteltu ja voi tämän hydroassistille rakennetun myydä jollekin sitä tarvitsevalle. Teen toki hydroassistille varauksen ZJ:n simpukkaankin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 30.03.2013 21:42
Vastaa lainaten
  #387  
Vanha 30.03.2013, 22:29
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Näin pääsiäispyhien aikaan on hyvää aikaa aloittaa jakolaatiko(ide)n ehjäys. Eli siis metsäprojektista irrotin 242:n ja käyttekulkineesta 249 pois. Ideana parittaa nämä kaksi sopivasti keskenään.

249 on pitänyt aikamoista rahinaa, ja epäilin laakerivikaa kun etu- ja takapään ulostuloissakin vähän välystä tuntuu. Öljyt ulos valuttaessa sieltä tuli ulos kohtalaisen punaista mutta aivan totaalisen metallihileistä öljyä (vaihdettu ~6000km sitten ). Outoa oli, että kun purin 249:n niin ei sieltä mitään selvää kulumaa löytynyt mistään ja laakeritkin vaikutti ehjiltä. Ketju oli ainaoa mikä herätti huomiota löysyydellään, mutta toisaalta kuoren sisäpuolella ei näkynyt mitään kulumajälkiä eli ei ole onneksi kuoreen ottanut ketju kiinni. Mistä lie kaikki metalli tullut

249:stä käytetään:
* Jakolaatikon etupuolisko jossa planeetan kiinteä pyörä on kiinni
* Sisääntuloakseli + alueen planeettapyörästö
* Elektroninen nopeusanturi
* Nelivedon moodikytkin (näyttää päällä olevan vetotavan ajotietokoneen näytöllä)
* Satunnaisia muita osia sisältä.

242:sta:
* Takakuori + häntäkappale + pääakseli
* Jatkuvan nelivedon planeettapyörästö
* Ketju + ketjupyörät

Uudet sisään- ja ulostulojen laakerit laitan kasatessa ja varmaan ketjunkin.

Tarkoitus oli ottaa 249:stä ketju ja rattaat (taino, uudella ketjulla), koska siinä käytetään 1.25" leveää ketjua ja järeämpiä rattaita. 242:ssa on vain 1" leveä (taisi oikeastaan olla jopa hieman alle), eli on aika lailla heikompi. Ongelmaksi kuitenkin tuli se, että tuo 249:n isompi ketjupyörä pääakselille ei oikein sovi Spoorijako on kyllä sama eli lonksahtaa paikalleen ja on ihan oikeassa linjassakin, mutta lukkorengasta ei saa paikalleen koska sen ura jää leveämmän ketjupyörän alle Mennään nyt sitten kapealla ketjulla ja katsotaan kauanko se kestää V8:n kannsa

249 autosta irrotettuna:



242 (tuossa on SYE- kittikin asennettuna) ja taaempana 249:




242 takakuori irrotettuna, ja epämääräisiä osia sisältä:






..aikamoinen kokoero 249:n ja 242:n ketjupyörien välillä:

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #388  
Vanha 30.03.2013, 22:38
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.540
Perusasetus

Mitäs etua tolla laatikoiden yhdistelyllä saadaan? jotain jujua on selkeesti mielessä mutta mitä?
Vastaa lainaten
  #389  
Vanha 30.03.2013, 22:46
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Mitäs etua tolla laatikoiden yhdistelyllä saadaan? jotain jujua on selkeesti mielessä mutta mitä?
Rahan säästö

Eli ei tartte ostaa "uutta" sopivaa vähän uudemman Jeepin 242 jakoaskia kun naittaa nuo kaksi yhteen. 242 on vuosimallin '90 Cherokeesta, niin ei mene suoraan tuon uudemman 249:n tilalle kun laatikon ja jakoaskin spoorit ei täsmää. Planeetoissakin on uuden ja vanhan mallin välillä hampaissa leikkauskuviot erilaiset, joten pitää käyttää uudemman jakiksen etupuolisko + nelivedon planeetta.

Toinen tärkeä juju alunperin oli että saisi hyödynnettyä tuon 249:n leveämmän ketjun, mutta sehän nyt sitten meni vituilleen..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #390  
Vanha 30.03.2013, 23:19
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ongelmaksi kuitenkin tuli se, että tuo 249:n isompi ketjupyörä pääakselille ei oikein sovi Spoorijako on kyllä sama eli lonksahtaa paikalleen ja on ihan oikeassa linjassakin, mutta lukkorengasta ei saa paikalleen koska sen ura jää leveämmän ketjupyörän alle
Eikö siitä vois silpasta sorvilla siivun pois että sais lukkorenkaan paikoilleen?
Vastaa lainaten
  #391  
Vanha 30.03.2013, 23:32
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Eikö siitä vois silpasta sorvilla siivun pois että sais lukkorenkaan paikoilleen?
Kävi mielessä että voisi viedä sorvarille. Pitäisi tosin ottaa ~10mm paksuudelta ja aika laajalta alalta rattaan keskeltä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 30.03.2013 23:35
Vastaa lainaten
  #392  
Vanha 30.03.2013, 23:37
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso
Mitäs etua tolla laatikoiden yhdistelyllä saadaan? jotain jujua on selkeesti mielessä mutta mitä?
Tein saman swapin omaani syksyllä:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105645

Jujuhan oli/on saada Grandin vakion 249:n tilalle V8:n takana alkuperäisenä tosi harvinainen 242, jossa:
- nopea lukittu neliveto ja
- pelkkä takaveto ja
- ei herkästi hajoavaa viskoa

Kyseistä askia ei ole Eurooppaan tuoduissa GC:ssä ollenkaan ja Jenkeissäkin sen sai vain optiona 3kk toimitusajalla, kun 249:n sai heti kaupan tiskiltä.

Mahtaisiko muuten noiden 242/249 rattaiden ja ketjun kokoero miten johtua ison 360cid koneen perään asennetusta vahvistetusta jakolaatikosta? Se on jossain tietolähteissä mainittu. Toisaalta eikö sulla ollut akseleissa tiuhemmat välitykset, joten jakikselle tulee vähemmän rasitusta....
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #393  
Vanha 31.03.2013, 08:46
iroc iroc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.05
Sijainti: H:ki, .
Viestit: 492
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kävi mielessä että voisi viedä sorvarille. Pitäisi tosin ottaa ~10mm paksuudelta ja aika laajalta alalta rattaan keskeltä.
Mitenkäs Kemppiläinen liitos? Ei tarvitsis sorvata ja pysyis paikoillaan?
Vastaa lainaten
  #394  
Vanha 31.03.2013, 10:14
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja iroc Näytä viesti
Mitenkäs Kemppiläinen liitos? Ei tarvitsis sorvata ja pysyis paikoillaan?
taas oikein kuningasidea, ne onki ihan ilmasia jakiksia että voi samalla vaikka tasauspyötästön lukon siihen ja lopiksi vielä kuoretki toisiinsa nii ei sitten vuoda öljyäkään.

ja muutenkin, hiilletyskarkastuja osia...

paljoko 242- 249 akselissa on muuten eroa, saisko sen lukkorengasuran tehtyä uuteen paikkaan siinä 242 akselilla niin että pyörä sopiii
Vastaa lainaten
  #395  
Vanha 31.03.2013, 12:23
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
paljoko 242- 249 akselissa on muuten eroa, saisko sen lukkorengasuran tehtyä uuteen paikkaan siinä 242 akselilla niin että pyörä sopiii
Pääakselit on ihan täysin erilaiset, ja tuohon 242:n akseliin ei voi tehdä lukkorenkaalle uutta uraa koska se osuisi suoraan laakerin vastinpinnan kohdalle. Ainoa mahdollisuus olisi rataspyörän koneistus.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #396  
Vanha 31.03.2013, 19:40
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Pääakselit on ihan täysin erilaiset, ja tuohon 242:n akseliin ei voi tehdä lukkorenkaalle uutta uraa koska se osuisi suoraan laakerin vastinpinnan kohdalle. Ainoa mahdollisuus olisi rataspyörän koneistus.
menee varmaan vähä heikoksi se pyörä
Vastaa lainaten
  #397  
Vanha 31.03.2013, 19:45
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.077
Red face

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
menee varmaan vähä heikoksi se pyörä
Ei ny sen heikommaks mitä NP242:n ratas.
Vastaa lainaten
  #398  
Vanha 31.03.2013, 20:12
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Sorvissa vaan tilaa lukkorenkaalle.
Vastaa lainaten
  #399  
Vanha 31.03.2013, 21:28
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
menee varmaan vähä heikoksi se pyörä
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ei ny sen heikommaks mitä NP242:n ratas.
Juu, se pyörä edelleen jäisi keskeltä samanpaksuiseksi kuin 242:n versio (=16mm paksu), en jaksa uskoa että se kohta on heikoin lenkki. Täytyy tutkailla vielä josko tuo koneistus jossain järkevästi onnistuisi.

Toisaalta nuo rattaat varmaan on karkaistua kamaa, en vain tiedä onko läpikarkaistu (tuskin) -> pinta pois niin heikkeneekö sitten sen takia liikaa?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #400  
Vanha 31.03.2013, 21:34
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Seisooko tää käyttis aamuisin siinä kuuden jälkeen tossa hertsikan rannan entisen palolaitoksen talon takana? vai onko siellä enmpikin näitä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 01:19 (GMT +2).