Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.03.2013, 07:10
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Etujouset alkoi murjottamaan, joten elvytin niitä hieman motonetin peräkärrypakan latilla.


Pienin pois ja uus vähän pitempi tilalle. Keula nousi joku nelisen senttiä ja meno on pehmeää.
Samalla vaihdoin uretaanipuslat eteen ja lähes kaikkialle taakse.

Renkaiden halkaisijan vaihdellessa aina välillä, heittää myös nopeusmittari, joten päätin hommata tälläsen alkuperäisen tilalle. http://www.polo-motorrad.de/en/digit...lleuchten.html
Check Engine ja Jarrunesteen -valot puuttuvat, mutta ilmankin pärjää. N tarkoittaa tietenki nelivetoa
Taustavalo on kamala, mutta muuten pätevä vehje. Polttoaineanturin skaalausta varten tuli jo hommattua elektroniikat, mutta toteutus on vielä vaiheessa.

Nopeusanturissa on paljon säätövaihtoehtoja. Magneetteja voi olla 1-6kpl ja renkaan halkaisijaakin voi kasvattaa metriin asti. Näillä luulis saavan jakolaatikon lähdöstä sopivian nopeustiedon säädettyä kohdalle.


Lähdöstä otin yhden pultin pois ja porastin reiän magneettia varten


Anturin kiinnitys jakolaatikon päässä.

Mittari odottaa vielä laatikossa asennusta ja loppujen sähköjen valmistumista.


Viimeksi muokannut GaryRock : 27.03.2013 07:13
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.03.2013, 11:21
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Kötöstelin kattotelineestä, verkosta ja kulmaraudasta katolle telineen tms.



Samalla sai valot kiinni vähän paremmin ja tuohon on helpompi köyttää supikoirat ja muun haisevan kuorman mustekaloilla

Aineet makso muutaman kympin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.03.2013, 19:19
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus


Eilen hain imusarjan ja ruiskun rungon soodapuhalluksesta ja tänään tuli kasattua koko himmeli. Jäi vain muutama ylimääräinen osa .
Enää pitää keksiä joka letkulle oikea paikka.

Viimeksi muokannut GaryRock : 29.03.2013 21:33
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.03.2013, 07:00
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Renkaiden halkaisijan vaihdellessa aina välillä, heittää myös nopeusmittari, joten päätin hommata tälläsen alkuperäisen tilalle. http://www.polo-motorrad.de/en/digit...lleuchten.html
Check Engine ja Jarrunesteen -valot puuttuvat, mutta ilmankin pärjää. N tarkoittaa tietenki nelivetoa
Taustavalo on kamala, mutta muuten pätevä vehje. Polttoaineanturin skaalausta varten tuli jo hommattua elektroniikat, mutta toteutus on vielä vaiheessa.

Nopeusanturissa on paljon säätövaihtoehtoja. Magneetteja voi olla 1-6kpl ja renkaan halkaisijaakin voi kasvattaa metriin asti. Näillä luulis saavan jakolaatikon lähdöstä sopivian nopeustiedon säädettyä kohdalle.


Lähdöstä otin yhden pultin pois ja porastin reiän magneettia varten


Anturin kiinnitys jakolaatikon päässä.

Mittari odottaa vielä laatikossa asennusta ja loppujen sähköjen valmistumista.[/QUOTE]








Mitä enemmän laitat magneetteja sitä tarkemman saat siitä mittarista,eli jokaiseen pulttiin,voi olla että ei ala yhellä toimimaan..
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!

Viimeksi muokannut cybress : 30.03.2013 07:03
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.03.2013, 07:45
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
Mitä enemmän laitat magneetteja sitä tarkemman saat siitä mittarista,eli jokaiseen pulttiin,voi olla että ei ala yhellä toimimaan..
Kyllä sen pitäs toimia. Muuten voi loppua säätövara, koska toi on tarkoitettu suoraan eturenkaaseen (prätkän jarrulevyn pultteihin) ja renkaan säätövara on metriin asti ja magneettien määrä yhdestä kuuteen.

Nyt kun pistän yhden magneetin ja kerron mittarille niitä olevan neljä, niin ~3.75 perävälitys huomioiden ollaan aika lähellä sitä tilannetta, että magneetit olis suoraan renkaassa tai vanteessa. Mittarille kerron renkaan halkaisijan olevan ~680, enkä todellista 725mm, niin nopeuden pitäs olla oikein.

Muita vaihtoehtoja on kaks magneettia ja mittarille sanon niitä oleva kuus ja sillon mittarille pitäs kertoa halkaisijan olevan noin 900mm. Nämä taitaa olla ainoat vaihtoehdot näillä välityksillä ja renkailla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.04.2013, 11:28
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus


Hyvin se mittari toimii.

Viimeksi muokannut GaryRock : 03.04.2013 06:05
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.04.2013, 11:29
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

. .

Viimeksi muokannut GaryRock : 03.04.2013 06:06
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.04.2013, 20:22
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Dippatyötä vältellessä tein kattokonsolin vanhan ja ruman tilalle.



Ei tämäkään mikään prinsessa ole, mutta hienompi ku edellinen.
Poppivehkeiden lisäksi löytyy kytkimet työvaloille, pari pistoketta tupakinsytyttimelle, kummallekki akulle volttimittarit, käyttötuntimittari, kahdet led-sisävalot kytkimineen ja sulakerasia.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.04.2013, 08:43
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Vihdoin sain laitettua Biltemasta ostetun 80A bosch kopion kiinni.


Vanha pikkunen.


Uusi aavistuksen isompi, jäi vielä tilaakin.

Alkuperäinen kiinnike kävi hyvin ku poras uudet reiät ja leikkas päätypalan pois.

Vielä pitäisi ottaa vanhat sähköt pois, uudet tilalle ja viimeistellä laturin asennus.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, suzuki, äijämaasturi


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Ostetaan 64-66 valiant/dart Subtara O/M/V Ajoneuvot 0 21.10.2012 16:47
Ostetaan 64-66 vuoden dart/valiant/letukka Subtara O/M/V Ajoneuvot 0 23.09.2012 10:37
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 COWBOY O/M/V Ajoneuvot 4 19.10.2007 06:48
Plymouth Valiant Brougham -75 Vaihto maasturiin Savis O/M/V Ajoneuvot 3 01.08.2006 15:53
M: Suzuki Samurai O/M/V Muut 0 31.05.2004 19:13


Sivu luotu: 06:25 (GMT +2).