Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.03.2013, 16:43
metsämies75:n Avatar
metsämies75 metsämies75 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.12.10
Sijainti: vuokatti
Viestit: 258
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ROCKY Näytä viesti
Tevehys

No niin hirveä inspiraatio puuska iski ja aattelin laittaa mogin U2010 -52 ajokuntoon. Moottorin vaihto oli ekana kun alkuperäinen kone ollut käynnissä viimeksi kolkytvuotta sitten.
Vaihtomoottori (venemoottori) löytyi paikkakunnalta ja piti olla käyntikuntoinen, kahdessa jakopään rattaassa oli pienehkö hammasvaurio joten vahdoin ehjät tilalle.
Nyt sitten yritetty saaha kone käyntiin mutta huonoin tuloksin, lopulta meni hermot ja ostin starttipilottia. Lähtihän se käyntiin (yllättävän sievästi ilman turhia kolinoita) kone käy sievästi, mutta ilman pilottia normi hehkutuksen jälkeen ei muutako savuttaa ilman kunnon lupauksiakaa käynnistymisestä.

Puristukset mitattu 2 ja 3 sylinteri n,20 kg/cm2
1 ja 4 sylinteri n,16-17 kg/cm2 mittarin viisari käy 20 hujakoilla mutta ei lukitu sinne ?

Ajoitus tarkistettu (joutsenkaula) pitäis olla oikein

YKK tarkistettu

Venttiilien ajoitus tarkistettu myös välykset

Siirtopumppu vaihettu

Kansipahvi ei vuoda ainakaan vesitilaan

Huohotus on normaali

Ilmattu monta kertaa -> ei kerää ilmaa polttoaine linjaan tai en ainakaan ole löytänyt

Hehkut toimii

Nyt saa tietää/arvailla missä vika, oma veikkaus menee väljään pumppuun -> pehmeä käynti myöhästynyt suihkutus.
käytitkö hehkun pois ja tarkistit että lämpiää..? auton hehkut ei tahdo kestää oikeata pilottia..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.03.2013, 16:57
ROCKY:n Avatar
ROCKY ROCKY ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: tornio, Finland.
Viestit: 249
Perusasetus

En käyttänyt hehkuja pilotin kanssa, sarjassa olevissa hehkuissa yksi palanut hehku katkaisee virtapiirin ja silloinhan hehku ei toimisi ollenkaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.03.2013, 17:12
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

toimiiks se pippuripurkki ? ilman sitäkäänhän ne ei kai wörki ?

ja jotta menis jankutukseks, niin siinehän vois ruuvata hiukan uudemman polven hehkutkin, ja releen... omaan aikoinaan laittelin siten, ja jopa alkoi hehkua ja käynnistyä ...

käynnistyyks se lämpimänä kään ilman pilottia ?
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 21.03.2013 17:15
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.03.2013, 17:57
ROCKY:n Avatar
ROCKY ROCKY ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: tornio, Finland.
Viestit: 249
Perusasetus

Pippuripurkki toimii joten hehkutkin luulis toimivan ja nappaavat virtaakin mukavasti.
En ole pystynyt käyttämään moottoria kovinkaan lämpimäksi kun syyläri vaatii kunnostusta joten ei ole ollut paikallaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.03.2013, 18:05
mokkero:n Avatar
mokkero mokkero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 196
Perusasetus

Vasta pariviikkoa sitten taistelin kun ei lähtenyt käyntiin millään, pilottia jos anto niin sen poltti ja sit jatku sahaaminen. Polttoaineletkussa, tankin ja siirtopumpun välissä oli pienenpieni halkeema joka ei vuotanut ulospäin. Senku korjas niin jopas läks tulille. Eli voisko ottaa ilmaa jostain niin että ei jaksa käynnistyä, onko eroa kaasupohjassa tai ilman kaasua?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.03.2013, 18:28
ROCKY:n Avatar
ROCKY ROCKY ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: tornio, Finland.
Viestit: 249
Perusasetus

Polttoainetankin virkaa hoitaa kanisteri, letkuja vaihettu ja suodattimen läpi huilaa polttoaine.
Startatessa kaasupolkimen asennolla ei ole mitään havaittavaa merkitystä. Mootori ollessa käynnissä ottaa kierroksia normaalisti tai sen mitä tonnin painoinen vauhtipyörä sallii
Kyllä ilma vikakin on mahollista, kun starttauksen venyessä yritys huononee ja savuttaa vähemmän mutta toisaalta kun laittaa pilotilla käyntiin niin käy sen jälkeen ihan hyvin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.03.2013, 21:31
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

katto(kaa)pa noita hehkutusaikoja, etenkin pakkasessa !!!!!!!!!!!

http://www.170v.de/yabbfiles/Attachments/Preheating.pdf
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ongelma risukärsä Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 6 10.04.2010 05:28
Vinssi ongelma ugly_hj Tekniikka & Jutustelu 6 29.06.2005 11:53
Ongelma? SukiSuki Chit-Chat 2 06.06.2005 21:21
Ongelma Lars Rakas Päiväkirja 0 06.09.2002 05:26


Sivu luotu: 10:15 (GMT +2).