![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Pääsääntöisesti ei oikein onnistu....Siis jos on oikeaa terästä, oikeat kierteentekovehkeet ja mahdollisuus lämpökäsitellä, niin voi tulla yhtä lujat, kuin alunperinkin. Mutta alkuperäiset taitaa olla mankeloidut, ja lämpökäsitelty. Kerran sorvasin pulttia pienemmäksi, siis 10,9 M12x1,5 kierteen M11x1,5 kierteeksi, niin kierteet korkkasi huomattavan helposti, jos sorvatessa huomasi, että lastu irtoaa syvemmältä helpommin. -> vaatii tietoa, taitoa ja ehkä jopa tuuria, että saa (edes?) yhtä hyvät, kuin nuo tarvikevalmistajien U-pultit, esim. dobisonin alaustasarjan matkassa tuli huomattavan pitkät U-pultit.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kun vaihdoin proto-sisun leylandiin kannentiivistettä, niim yksi kannenvaarna meni poikki. Vaarnan koko 1/2" Whitworth hieno, ja toinen pää harva. Löysin siihen hätään kovan M20 pultin, jonka sorvasin kantaa myöten puoleen tuumaan. Alkoi mietityttämään tuo ytimen kovuus, ja kysyin sitä töistä. Väittivät, että pultti tulee olla kova myös keskeltä. Tein pultista vaarnan, ja hyvin kesti kiristää momenttiin. Sorvatessa en huomannut että olisi ollut pehmeämpää keskeltä. Voi toki olla tapauskohtaista tämä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Voiskos u-pultit laittaa tukevasta (SIIS TUKEVASTA) latanpätkästä jossa reiät ja kahdesta pultista?
Tiedustelee tyhmä espoosta
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
väännäks... öö piirätkös tyhmälle rautalangasta?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
aikanaa tuli portto volvoihi tehtyä iha tavan rassista u lenkkejä. iha vi#usta..
helppoha se ol kirteyttää yms mut en mie niit ois uskaltanu tie käyttöö laittaa. nyt tilalla 8.8 M16 zn pultteja ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Ja tuo muutos oli käytössä muutaman kuukauden, kun kierteet petti, ja niin vaikeaa kuin se on uskoa, nimenomaan pultista! pyörän olka-akselimalja säilyi ehjänä... No, HJ-60 olka-akselimalja, rälläkällä jarrusatulan kiinnikkeet pois, ja puslat nivelien kartioihin (siis raidetangon ja apusimpukan tankgon-), niin löytyi kovat pultit tarviketorilta... siis pulttijakoon lisää etäisyyttä("iso" jako), milliä paksummat pultit....Niin alkoi kestämään... toki nyt (vuosien kuluttua-) levyjarruilla. p.s Tuosta noususta en ole täysin varma ![]() Siis Tuo minun bj:n soa+swampperit muutoskatsastus ajo tehtiin alkuperäisellä ohjauslaitteilla, mutta kun ei meinannut pysyä jarrutuksessa tiellä, niin Modasin tuon olkatapin toisen selkään nurinpäin.... Ja tuli leima! Mutta aikaa on yli 20v... Silloin moni asia oli toisin... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
En tiiä asiasta juuri muuta kuin että kylän jenkkieemelit on teettäny U pultteja kyläsorvarilla vedetystä akselista. Eli jos epäilyttää niin sitten vaan tilaa jotkut kinuski pultit niin ne on taatusti vahvemmat kuin mitkään täällä tehdyt...
![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Taidan etsiä jostain jousipajalta sopivia. kiitos!
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=2cypc9P6ztw |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Aikoinaan tein Tohatsuun itse nuo u-pultit.
Kierteet tehtiin sorvissa, tosin käsipakalla mutta helpomiin sai lähtemään suoraan. Akselin kokoiseen putkeen heppasin latikan missä kolo johon tanko sopi ja kylmänä väänsin toisella putkellla sopivat lenkit. En lämpökäsitellyt ettei materiaali pehmene ja hyvin nuo ainakin kestivät. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Pajakulmasta saa mittojen mukaan. Omaan W150:seen teetin siellä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Tee se itse hiekkapuhalluslaite | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 03.11.2013 00:02 | |
Tee-se-itse henkilöiden tohtorointeja? | vmt | Chit-Chat | 6 | 05.04.2011 08:01 |
tee-se-itse Lamborghini! | j1s | Chit-Chat | 7 | 30.06.2010 08:54 |
tee se itse ajonesto ! | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 21.09.2004 07:33 |
tee-se- itse snorkkeli | -juhani- | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.05.2004 01:07 |