Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.03.2013, 09:15
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

XJ-Cherokeessa vm. -99 on 4,5" alustakorotuksella otteessa on ihan viralliset mitat 22,0"/560mm takana, 23,25"/590mm edessä (mahdollista vinssin painoa varten on edessä siis vähän enemmän). Vakiona XJ/ZJ:n mitat navan keskeltä orkkislevikkeen alareunaan edessä ja takana 18", ja tuuman enemmän Up-Country-paketilla.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.03.2013, 09:46
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Vakiona XJ/ZJ:n mitat navan keskeltä orkkislevikkeen alareunaan edessä ja takana 18", ja tuuman enemmän Up-Country-paketilla.
Tuo vain ei pidä paikkansa, mikäli jenkkilähteitä on uskominen. 17" takana/ 17,5" edessä ja up-country versiot 1" enemmän, lukee lähes joka paikassa mistä kattonut. Muistaakseni nuo luvut löytyy ihan tehtaan korjauskirjastakin.

Upcountryn mitoista voi korottaa 77mm, käytännössä siis normiversiosta 102mm = 4". Nämä sitten todellisia korotuksia, monet 3.5" sarjatkin korottaa yli 4" vakiokorkeudesta - ja tietysti väsähtäneestä alustasta voi nousua tulla esim. 150mm kuten itsellä aikanaan
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.03.2013, 11:06
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Kiitokset jälleen vaivannäöstä....ja mitoista!

Ja nuo minun mitat oli tosiaan alkujaankin aikaansaannosta todellisista tilanteista, eikä mutu-tuntumalla pähkäiltyjä...eli auto ristikkäisiin ja siitä mittoja kun lati alkaa olemaan tasan suorana, mutta ei yhtään väärinpäin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.03.2013, 21:20
timpson timpson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Seinäjoki, Suomi
Viestit: 61
Perusasetus

Auttakkee, auttakkee, en mie ossoo...

Mun diesel-jeeppi heittäyty nikottelemaan neljän ruuhkassa: ikäänkuin olisi kaasuvaijeri katkennu. Paitti ettei tässä oo vaijeria vaan sähköpiuhalla yhteys aivolaatikkoon, josta käskytetään ruiskupumppua. Kai.
Kone käy noin 1100 kierrosta eikä tottele kaasupoljinta ollenkaan. Aika kiva oli yrittää töistä kotiin. Kulkee muuten vitosella noin viittäkymppiä

Epäilisin että aivolaatikko ei saa yhteyttä johonkin ja heittää onnu korjaamolle-moodin päälle. Kaasupoljinanturia jo mittailin ja kokeilin vaihtaakin, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Toimii jonkun aikaa kun sammuttaa ja starttaa uudelleen.

Mietin että onko se ruiskupumppu rikki, joku anturi vai jotain muuta ?

Olisko teillä paremmin jeepin sieluelämää tuntevilla hyviä vinkkejä mistäpäin alkaisin etsiä vikaa?

-Timppa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.03.2013, 19:00
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Np 242 sähköt


Pitempään aikaan (auto ollut yli kaks vuotta) ei ole toiminut PART TIME -merkkivalo. Polttimo on ehjä ja mitä taas tänään ihmettelin asiaa niin ilmeisesti jakiksen päässä oleva katkaisija toimii. Oisko kellään heittää suomiautolle passelia kytkistä ko. merkkivalon toiminnasta? Samassa rytäkässä tuota ihmetellessä lakkasi PART TIME -merkkivalokin toimimasta... Ilmeisesti ja luultavasti tuo jakiksen anturin liitin löytyy NSS:än liittimen vierestä. Tosin jakiksen anturille näytti tulevan kaksi piuhaa ja liittimelle seitsemän... Taas olis sormisuussa ja vitutus huipussaan...

Eihän näitä kannata korjata jossei rikki ole, mutta kyllä tuo mun mielestä vähän niinkuin rikki oli...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.03.2013, 14:40
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja timpson Näytä viesti
Auttakkee, auttakkee, en mie ossoo...

Mun diesel-jeeppi heittäyty nikottelemaan neljän ruuhkassa: ikäänkuin olisi kaasuvaijeri katkennu. Paitti ettei tässä oo vaijeria vaan sähköpiuhalla yhteys aivolaatikkoon, josta käskytetään ruiskupumppua. Kai.
Kone käy noin 1100 kierrosta eikä tottele kaasupoljinta ollenkaan. Aika kiva oli yrittää töistä kotiin. Kulkee muuten vitosella noin viittäkymppiä

Epäilisin että aivolaatikko ei saa yhteyttä johonkin ja heittää onnu korjaamolle-moodin päälle. Kaasupoljinanturia jo mittailin ja kokeilin vaihtaakin, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Toimii jonkun aikaa kun sammuttaa ja starttaa uudelleen.

Mietin että onko se ruiskupumppu rikki, joku anturi vai jotain muuta ?

Olisko teillä paremmin jeepin sieluelämää tuntevilla hyviä vinkkejä mistäpäin alkaisin etsiä vikaa?

-Timppa
Kampuran asennontunnisti?? Ainakin jossain 3.1:sessä kone kävi 3000 koko ajan, kun oli sopivasti rikki....
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.04.2013, 21:18
Hege_ Hege_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.04.13
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 92
Perusasetus

Tulipas sitten hankittu itelleen tällänen Jeeppi. vm90 cherokee 4l koneella.
Korottaahan se pitää että mahtu isommat kumit alle. Viisaammat kertokaa.
Joku 3" lift kit sinne varmaan pitäs hankkia.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.04.2013, 09:10
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Mitä viisaampien pitäisi kertoa, kun nää asiat on käyty moneen monituiseen kertaan tälläkin palstalla läpi.. haku on mukava ja viisas kaveri
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.04.2013, 10:30
timpson timpson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Seinäjoki, Suomi
Viestit: 61
Perusasetus

2,5 td kaasupoljin


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja timpson Näytä viesti
Auttakkee, auttakkee, en mie ossoo...

Mun diesel-jeeppi heittäyty nikottelemaan neljän ruuhkassa: ikäänkuin olisi kaasuvaijeri katkennu. Paitti ettei tässä oo vaijeria vaan sähköpiuhalla yhteys aivolaatikkoon, josta käskytetään ruiskupumppua. Kai.
Kone käy noin 1100 kierrosta eikä tottele kaasupoljinta ollenkaan. Aika kiva oli yrittää töistä kotiin. Kulkee muuten vitosella noin viittäkymppiä

Epäilisin että aivolaatikko ei saa yhteyttä johonkin ja heittää onnu korjaamolle-moodin päälle. Kaasupoljinanturia jo mittailin ja kokeilin vaihtaakin, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Toimii jonkun aikaa kun sammuttaa ja starttaa uudelleen.

Mietin että onko se ruiskupumppu rikki, joku anturi vai jotain muuta ?

Olisko teillä paremmin jeepin sieluelämää tuntevilla hyviä vinkkejä mistäpäin alkaisin etsiä vikaa?

-Timppa
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Kampuran asennontunnisti?? Ainakin jossain 3.1:sessä kone kävi 3000 koko ajan, kun oli sopivasti rikki....

Tällä kaasupolkimen hieronnalla oli onnellinen loppu. Erinäisten tutkimusten jälkeen osoittautui moottorinohjausyksikön liitin syylliseksi. Se iso liitin ei ollut kunnolla paikoilleen lukittuna vaan pääsi tärinästä löystymään.

No, taas oppi uutta - niitä onnu korjaamolle -vikatiloja on erilaisia.

Jos käy vain ja ainoastaan 1100 kierrosta eikä tottele kaasupoljinta, niin kannattanee ainakin tarkistaa kaasupoljinanturin toiminta. Ja se iso liitin moottorin älylaatikkoon.
Voiman puute noin 2500 kierroksen kohdalla taas puolestaan viittaa MAF-anturin vikaan.

Sen ykköspytyn suuttimen anturin toimintakunnon voi karkeesti tarkistaa yleismittarilla: liitin irti ja mittaa vastuksen - noin 100 ohmia on ok.

Tässä vielä kuva jos joku muukin haluaa varmistella kaasupoljinanturin kuntoa.


Jos joku tarvii niin mulla on ylimääräinen ehjäksi todettu kaasupoljin

-Timppa
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.04.2013, 11:07
Jan Stick:n Avatar
Jan Stick Jan Stick ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.07.08
Sijainti: Mustio
Viestit: 79
Perusasetus

Elikkä semmone ongelma ilmeni jeepis..
XJ -95 2.5 ajettu 160 000 ja vähä aikaa sit laitettu 3¨ alusta ja 33x13.5..
kun vedättää 1:llä takavedol tai pikkupuolella 1:llä tai 2:lla ni kuuluu aika ikävää ¨rutinaa¨ ¨pauketta¨ jostain käsijarrun allapuolelta. normi ajossa tai möyrimisessä ei mitään ainoastaan sillo ku vähä rupee antaa happee pienil vaihteil.... ??
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.04.2013, 12:49
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tuo vain ei pidä paikkansa, mikäli jenkkilähteitä on uskominen. 17" takana/ 17,5" edessä ja up-country versiot 1" enemmän, lukee lähes joka paikassa mistä kattonut. Muistaakseni nuo luvut löytyy ihan tehtaan korjauskirjastakin.

Upcountryn mitoista voi korottaa 77mm, käytännössä siis normiversiosta 102mm = 4". Nämä sitten todellisia korotuksia, monet 3.5" sarjatkin korottaa yli 4" vakiokorkeudesta - ja tietysti väsähtäneestä alustasta voi nousua tulla esim. 150mm kuten itsellä aikanaan
Jos orkkiskorkeus on edessä 17,5", niin silloin 590mm/ 23,25" -mitalla todellista korotusta on 146mm/5,75", joka ei mene mitenkään edes up-country-paketin kanssa maksimikorotuksen sisään. Olisko siis niin, että nämä meidän Suomi-vekottimet on kaikki Up-Country -paketilla varustettuja...? Toisaalta onhan Nettiautossa joskus näkynyt sellaisiakin kummallisuuksia kuin madallettuja ZJ:tä!
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.04.2013, 13:48
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Ei pitäisi olla suomiversiot automaattisesti upcountryjä. Tehtaan mitoista nuo kyllä on, ja käsittääkseni samat täsmää myös facelift malleihin. Korkealta se sun xj näyttikin, ihme että meni leimasta läpi

Yleensähän noi korotussarjat tunkkaa autoa enemmän kuin mainostavat, esim. ittellä aikanaan 3.5" vieterit korotti n. 4.5" alkuperäisestä, ja n.6" verrattuna lässähtäneisiin jousiin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.04.2013, 14:49
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ei pitäisi olla suomiversiot automaattisesti upcountryjä. Tehtaan mitoista nuo kyllä on, ja käsittääkseni samat täsmää myös facelift malleihin. Korkealta se sun xj näyttikin, ihme että meni leimasta läpi

Yleensähän noi korotussarjat tunkkaa autoa enemmän kuin mainostavat, esim. ittellä aikanaan 3.5" vieterit korotti n. 4.5" alkuperäisestä, ja n.6" verrattuna lässähtäneisiin jousiin..
Noo tota mulla nyt oli takana ne erikoispitkät riiput ja pudotussatsi ehkä turhan korkealla, joten ei se nyt ihan mitoissaan ollut, vaikka pientä lässähtämissä tapahtui jousissa ennen joustonrajoitusta... Leimalle aina tankki ja kontti täynnä.

Jos mitat kerran pitää paikkansa, niin sitten "Grand ZJapassa" on hyvinkin up-country-paketti. Kun/jos sen alustaa lähtee korottamaan, niin tarttee laittaa TJ:n levikkeet varmuudeksi "sopivalle" korkeudelle samaan muutoskatsastukseen.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 10.04.2013, 16:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Niin siis XJ:ssä on normiversiossa tuo 17.5" edessä ja 17" takana. ZJ:stä kun puhutaan niin mitat pitäisi olla 18" edessä ja takana, up-countryt tuuman korkeampia.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 10.04.2013, 20:02
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Niin siis XJ:ssä on normiversiossa tuo 17.5" edessä ja 17" takana. ZJ:stä kun puhutaan niin mitat pitäisi olla 18" edessä ja takana, up-countryt tuuman korkeampia.
"Grand ZJapassa" oli mitta ilman palkkihelmoja, puskureita ja roinalaatikkoa kontissa luokkaa 19". Nyt vähän riippuu, mistä nurkasta mittaa, mutta vähän päälle 18". Jos merkit siis pitää paikkansa, niin 4,5" satsilla ja 33" Kaimaneilla "GZJ":stä tulee melkoisen korkea!
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 10.04.2013, 20:06
petpi petpi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 251
Perusasetus

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen mielipiteitänne, että jos haluaisi rakentaa Jeepin eteen varmasti kestävän akselin isommille renkaille, niin vaihtoehtoja on varmasti monia. Monet ovat jopa sitä mieltä, että on parempi vaihtaa muun merkkistä aksulaa alle, kuten tämänkin foorumin projekteista voi lukea.
http://www.jpmagazine.com/projectbui...s/viewall.html (vanhoja hintoja)
Jos nyt kuitenkin haluaisi pitää Dana 30 perän. Tiedän, että 27 booriset chromoly vetarit kestää jo aika paljon, mutta raja tulee aika äkkiä vastaan. Onkos kellään kokemusta 30 boorisista CrMo Alloy vetoakseleista? Onhan noilla paketeilla hintaa, mutta onko mielestänne hintansa väärtti? Jenkkipalstat ovat sitä mieltä, että ihan kestäviä pitäisi olla 37" renkaille asti ja Dana 44 ei toisi juurikaan parempaa kestävyyttä lisää.

Superiorin "Super 30 kit"
http://www.bluetorchfab.com/Product/...s-and-WJs.aspx
ARBin lukon kanssa http://www.quadratec.com/products/16120_450.ht

Onhan noita 30 boorisia akseleita olemassa muillakin. (paketissa ei ole laakereita ja stefoja)
http://www.rustysoffroad.com/jeep-dr...-yj-87-96.html

G2
http://www.offroadadventures.com/articles/view/id/553
http://www.quadratec.com/products/52465_7521_07.htm
http://www.quadratec.com/products/52465_0507_07.htm
__________________
________________

-98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 04:08 (GMT +2).