![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Houston, we have a problem!
![]() ![]() Pyöritystesti toinen rengas ylhäällä paljasti, että tällainen riukukeppikin pystyy pyörittämään takapyörää- ei ihan helposti, mutta kuitenkin. Pyöritettäessä rengas otti muutamasta kohdin kitkalla kiinni ihan kunnolla, mutta sitten tuolla ympyrällä oli myös melko helposti pyöritettävä kohta, jossa kitkaa ei juurikaan ollut. Tää koti-LSD-tohtorin analyysi siis viittaa siihen, että Hilman takapäähän on iskenyt akuutti L-tauti, joka täsmäohjatusti L-osaan iskiessään on vienyt mennessään tuon Limited-osion ja jättänyt lähes pelkän Slip Discin jäljelle. Ai..ai.. ![]() No nyt joutuu kysymään sitten viisaammilta mitäs nyt tehdään, jotta tuo L-osio palaisi entistä ehompana tai muuttuisi Non Slip-tyyppiseksi? Vaihtoehtoja : A) Perä auki ja uudet levyt kitkan kasvattamiseksi B) Perä auki ja Torseni tilalle C) Laitetaan paaliin koko laite D) Laitetaan joku muu kytkettävä lukko taakse, mikä ? E) Annetaan olla ja laitetaan eteen joku kytkettävä lukko F) Ajellaan vaan tällaisena ja toivotaan, ettei jäädä koskaan jumiin G) Joku muu?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 05.03.2013 19:34 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vaihtoehto G: Arbit molempiin päihin
Onko siellä oikea öljy? Kokeile pistää tota purkillinen http://www.roadmachine.fi/redline/LSD.html Oikeesti aika pitkälle pärjää vajaavetoisellakkin. Kunnon renkaat ja oikea ajotapa. Lukot sitten kun haasteet kasvaa ja auto on jotain muuta kuin retkukeulainen maantiekulkine. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo kun siun ajot vissiin pääasiassa tiellä ja sit satunnaista metsurointia nii olisko kunnon ketjut taakse? Auttaa melko paljon.
Sit jos tuon aineen hulauttaa takaperän öljyn sekaan tai koittaa simmata kitkaan lisää pitoo. Vois päästä helpoimmalla. Voihan sinne ne lukotkin asentaa mut hintoohan sille kertyy mukavasti. Ei näistä vastauksista taija selevee saaha, no kun savolainen puhuu niin vastuu siirtyy kuulijalle...
__________________
Emmie tiiä |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Kyllä kait tuo perä pitää avata ja koettaa korjata se mikä ei toimi. Toki ei tuo addictio-litkukaan paljoa maksa, mutta tokkopa se korjaa tilannetta sellaiseksi kuin mie tahon. Miulla kaiken pittää toimia ja jos ei toimi, niin korjataan niin kauan että tulee kuntoon tai jos ei tule kuntoon, niin paalataan. Mie en paskoja laitteita kattele. ![]() Tuossa ARB -vaihtoehdossa on kyllä ilmeisen järkevää vaihtaa koko kulkine ja asentaa ne ARB:t sellaiseen, josta saa oikean Offi-kulkineen eikä tällaista puolivillaista metsurointiapuhärpäkettä ![]() ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Njoo mut onko käyttöö sellaselle kulkineelle? Jos sinne kerta oikeet, kunnolla lukittavat lukot haluu ja availee murikat nii sama kai se on sijottaa niihin sit? Kitkalukko ei tuu koskaan olemaan hyvä, torsenilla pääsee kans nätisti ristiin roikkumaan.
Pala pitää mut pitää sit muistaa maantiellä et siellä on sellaset. Hommaa sisu tuohon puuhaan? ![]() ![]()
__________________
Emmie tiiä |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Ja sitten kun tarttee joskus laitteen oikeata metsurointia varten, niin sit lähdetään 4-vetotraktorilinjalle vetävän hydraulikäännöllä olevan metsäkärryn kanssa. Onneksi mulla ei ole koskaan noin paljon rahhoo... ![]() ![]() ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lukon kiristysohje
Tuollaisen löysin, liekö oikea ohje ?
http://www.tvracing.net/?download=Hi...20kiristys.ppt Ja lisää kuvia tuolla: http://www.kotinet.com/hilux.td/Kuva...20lukkoper%E4/ Nyt pitäisi enää tietää uusiako noita kitkalevyjä, vaiko laittaa vaan jousen alle lisää painetta shimmin avulla. Ja minkä paksuisen shimmin ? Taidan käydä paikallisessa alkuasukasliikkeessä kysymässä neuvoa. Sieltä on aina saanut apuja ja kalliita osia ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 06.03.2013 07:29 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
tiukattu hiukan. mutta suosittelen silti levyjen uusintaa jos meinaa tehdä hyvän. Meinaan tuollakin oli joskus ajettu väärillä öljyillä niin levyt aika hassun näköisiä. Kattelin kitkalevyjen hintaa toyodiysta niin relu 20€ kappale ![]()
__________________
[O]=TOYOTA=[O] Viimeksi muokannut BryGgi : 06.03.2013 07:29 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |