![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Nyt vasta välähti, että mullahan on sulle sopivat vanteet. Kaikki 3 kpl. ![]() ZIL 131: jako 8x275 mm keskireikä 213 mm vanne 9x20 ET 87 Lainaus:
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nythän nuo kolme ei enää tartte kuin saada lisääntymään viideksi.
![]() Sellainenkin selvityksessä, että saisikohan noista minulla nyt olevista puretuista vanteista tehtyä sopivat. Keskiöön täytettä, että keskireikä olisi oikean kokoinen ja vanhojen pultinreikien täyttö ja sitten uusien poraus. Omat työkalut ei tuohon riitä, niin kaverilta kysyin jos sen työpaikalla konepajalla ois innokkaita sorvareita ja hitsareita... Vaan kätevämpää ois, jos pienemmällä työllä sopivat löytyisi ja pääsisi noista alkuperäisistä lukkovanteista sillä. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Koitin tossa miten isommat vanteet mahtuu mun sorviin. Hyvin jää tilaa ja terä yltää ulkokautta vanteeseen. Ei tullut kokeiltua miten tuo kolmileukanen pakka yltää kehään kiinni, mutta nelileukanen yltää ainakin.
![]() ![]() Kuvien vanne on kokoa 10x20. Keskirei'än muutos suuremmaksi ei tuottane ongelmia, mutta keskirei'än pienennystä hitsaamalla en pidä ihan katukelpoisena. Uudet pultinrei'ät voisi porata toisten viereen, mikään ei mielestäni kiellä kaksoisjakoa vanteessa. Ja oishan tuossa kuvioleikkurikin, jolla saisi ainakin hyvät 20mm leveät alku-urat tuohon täytteen poistoon. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
14.5-20 (365/80R20) renkaan mittavanne on 11 ja 12".
14.00-20 puolestaan 9 ja 10". Laitoin joskus 14.00-20 pyörän 8" vanteelle, istuu siinäkin hienosti. Kärrymiehet käyttää 7", vähän alkaa olemaan kapea. Vaaksan korkea kylki antaa anteeksi vanteen leveyttä. Noissa tykin/sisun vanteissa on 10x335 mm jako, ja keskireikä luultavasti 281 mm. MANnissa on käsittääkseni 8x275mm jako, joten menis uudet pultinreiät siihen keskireiän "supistuslaipan" sauman kohdalle. ![]() Jos nuo tykin vanteet ovat samoilla mitoilla kuin Masin/pasin/rasin, niin ET on 92. Tuota puuttuva venttiilin uraa, ja sen tilalla olevaa kierretulppaa lukuun ottamatta näyttävät kuitenkin samalta.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! Viimeksi muokannut sisua45 : 05.03.2013 20:44 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Siinä pari kuvaa, kuinka Hummeriin saa hitsaamalla kuorma-auton renkaat alle. ![]() Sauma on toki vähän parempi kuin normaali sunnuntai-hitsareilla.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Niinhän se on, että se pienennysrenkaan hitsisauma tulisi just pultinreikien kohdalle. Mutta mutta... Eikös se voisi olla hyvä asia? Nuo alkuperäiset vanteet ovat keskireiästä keskittävät, eli pultinreijissä ei ole kartioita. Jos samalla tavalla tekisi, niin silloinhan pultit tukisivat alkuperäistä ja lisättyä osaa kumpaakin samaan aikaan. Ja kun vanne on kuitenkin pulteilla puristettuna pyörän napaa vasten, niin ei oikein vääntökään pitäisi sitä hajottaa. Pystykuormathan tuossa kuitenkin siirtyy suoraan keskireijän reunan kautta pyörän napaan pääosin. Tuommoisia tullut pohdittua.
Sen mahdollisesti hitsattavan osan sovituksen takia ja varsinkin sen hitsauksen laadun takia kyselinkin tuota hommaa, jos konepajalla tekisivät... ![]() Vaan helpoitenhan tämä homma kävisi silleen, että sisua45 löytää vielä pari kpl noita ZILin vanteita jostain kätköstään ja vaihdetaan sitten vanteita viisi viiteen. Ja kivisen sorvissahan keskireijän saisi näköjään hyvin sorvattua sopivaksi ja mielellään jos sorvin omistaja vielä sorvaisikin, niin vähemmän voisi tulla sutta... ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Arvasin, että joku kaivaa nuo hummerin vanteen kuvat.
![]() Mites, jos niihin vanteisiin vaihtaisi keskiön vanhoista vanteista, vai onko aivan eri mitoissa? Tai, jostakin sopivan paksua levyä ja siitä tehden kokonaan uusi keskiö. Niin meinaan noillle 10x20 tehdä... |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Yksikköpyörä maastokuorma-autoissa on yleensä levystä tehdyt suorat keskiöt. Kyllähän sellaiset on suht helppo tehdä, tai teettää. Sorvissa hitsaa kiinni heittokellon kanssa. Ja hitsauksen jälkeen voi vetää vielä pieni lastu pois tarvittaessa.
Minkä vehkeen vanteet nuo Kivisen valssit on?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! Viimeksi muokannut sisua45 : 06.03.2013 20:23 |
![]() |
Luokat |
8.136, fae, maastokuorma-auto, man |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Spider man 4 | SL | Chit-Chat | 1 | 08.08.2007 13:39 |
Brave man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 14.11.2002 17:48 |
Spider-Man | mikk0 | Movies | 0 | 02.09.2002 22:37 |
Business man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 22.08.2002 14:14 |
Man with a problem | SamppaFIN | Jokes | 0 | 19.08.2002 17:13 |