Tästä ihan offtopikkina tuli mieleen, mulle ei ole ikinä auennut miksi ihmeessä Danan akseleissa ei ole poskilaakereille noita vastaavia ruuvattavia ja lukittavia säätöholkkeja mitä löytyy juuri vaikka Toyotasta, Moparin peristä, taitaa olla GM:n tuotteissa ainakin osassa myös.. Eihän sitä shimmausta toki usein tartte tehdä, mutta on se hammaskosketuksen säätö silti niin pirusti helpompaa noilla ruuvattavilla versioilla kuin shimmien kanssa pelaaminen. Tietysti shimmeillä saa ehkä paremman.
Sitten itse aiheeseen liittyen, kait nyt Toyotan perässäkin pinionin syvyys säädetään shimmeillä, ja ainoastaan pinionin laakereiden kireys vedetään oikeaan arvoonsa krympillä?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Viimeksi muokannut Timo_L : 28.02.2013 23:35
|