![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jarruja on tullut rakenneltua, mutta kuvia ei ole hirveesti tullu otettua. Hj:n jäähdytetyt levyt tuli hommattua joka nurkkaan ja satulat samoin. Levyt reijitin ja satulan kiinnikkeet pitäisi saada seuraavaksi sorviin. Piirtelin ruutupaperi kuvan plasma leikkeestä ja eräs tuttu insinööri piirteli minulle leikkaus kuvat ja eräs Kuopiolainen metalli firma leikkasi plasmalla satulan kiinnikkeet. Nuita Aihioita tuli tilattua 6kpl mistä yhden jo sorvasin vituiksi kun olin onnistunut tekemään jonkin mitta virheen. Penkkien alla olevat laatikot on nyt valmiit ja ulko reunalle tein tuollaisen huoltoluukun. Luukkusta pääsee käsiksi esim polttoaineen siirtopumppuun yms. sälään. Tankkeja tulee 2kpl noin 20L säiliöitä ja ne tulee penkkien alle. Olen yrittänyt pähkäillä mahdollisia ongelma kohtia mitä 2 erillistä säiliötä aiheuttaa niin arvelin että laitan siirtopumput ja muutaman venttiilin polttoainelinjoihin niin järjestelmä ilmaa itse itsensä jo ennen syöttöpumppua ja pumppujen imut tulee tankeista siten että aina vähintään toinen pumppu saa imettyä polttoainetta vaikka autoa kallistelisi.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
takajarruissa suunnittelu virhe. Satula ottaa vanteeseen kiinni ja spaceria en tuonne halua laittaa koska vanteet levittää jo muutenkin reilusti ulos päin. Pitää mallata saisko gr patrollin etulevyillä siirrettyä satulaa sopivasti sisemmäs. satulan kiinnikkeet ja levyt kerkesin jo tehdä noille hj:n levyille
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
mulla oli luxissa takana ekan takalevyjarrullisen pajeron levyt ja satulat, ne ainakin mahtui hyvin vastaavien vanteiden sisään ilman kiukuttelua. ja jopa minä osasin tehdä korvakkeet satuloille....on mulla varmaan jossakin koneen syövereissä valokuvatuksia aiheesta. näissä riitti massat jopa virallisesti leimalle asti. ja oli mulla joskus patrolin etusatulatkin mutta ne oli rakenteellisesti mun mielestä jotenkin omituiset ja sit tuli nuo pajeron osat.
ja sit oli toinen hahmotelma luxin/läjän jäähdyttämättömillä levyillä ja samaran satuloilla tulossa siihen hyvin aloitettuun putkihärveliin, samaran satulat kävi suoraan mittojen puolesta 12mm levylle ja muutenkin oikein järkevän oloiset. ja nämä siis hiluxin 8" perään. mutta eikös läjän rakene ole ihan vastaava? ja sit oli joku kolmas kombo joka meni pikkuLassille mutta en enää muista että millä osilla se oli kasattu, toimiva sekin oli...muistaakseni...vai olikohan tämä bertan semiakseliin niin, ja mulla on jemmassa joku koivusen jarruosakirja josta löytyy hämmentävä määrä erilaisia mittoja joista voi olla hyötyä..... Viimeksi muokannut lepoantti : 07.03.2013 12:35 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mitä nyt motonetin myyjän kanssa aikani juttelin niin ihan hyvälle vaikuttas noi gr:n levyt.
20mm paksut 294mm halkaisia levyn takapuolella sanoi keskiön sisähalkaisian olevan noin 175mm ja mitä eilen mittassin nin keskiön ulkopinnan poikkeama levyn pintaan oli noin 65mm pikaisesti hämärässä rullamitalla mitattuna motorpsycon patrollin taka akselista ![]() hj:n levy on hieman suurempi halkaisialtaan(302mm kokonais halaisia) mutta en näe tuota ongelmaksi. Pitää käydä motonetistä levyt matkaan ja mallata. Hj:n levy myös 20mm paksu |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei löytynyt näillä tiedoilla oikean näköistä levyä
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hetken kun malttoi googletella niin löyty ainakin jotain siihen suuntaan
![]() Nissan Patrol GR I 08.1987 -> 02.1998 Takajarrulevy. Tuskin tuo halkaisiakaan on ongelma vaikka ovatkin hieman isommat kuin HJ:n kiekot??? Pitää viekä kokeilla googletella niitä pajeron jarrulevyjä mistä Lepoantti mainitsi Edit: Pajeron levyjen mitat: Disc Type Solid Mountings 6 Disc Diameter 315.0 Disc Thickness 18.0 Overall Height 84.2 Hub Hole (Diameter) 108.0 4mm ero etäisyydessä katsoo nyt kummatko olisi käypäisemmät. Viimeksi muokannut revu : 07.03.2013 20:03 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
4Runnerissa ja Hiluxissa olis 288/20mm levy samalla keskireiällä, mutta tulis 16 mm sisemmäksi. Satulan korvia pitäis tosin saada vähän sisäänpäin...
![]() Eiks toi keskireikä olis aika tärkeetä olla just jämpti? Tossa vielä nuo HJ:n laikan mitat: Edit: tollasista Pajeron takalevyistä varmaan saisit sorvattua sopivat: ![]() Viimeksi muokannut -MaTTi- : 07.03.2013 20:37 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suikka projekti ”taasen” *Toinen projekti tuli taloon* | jonetzu | Maasturiprojektit | 61 | 22.07.2011 20:51 |
Myyty ct-20 projekti tbo | tonnisata | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 16.07.2011 11:17 |
Myydään BJ 42 -81 Projekti | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 07.07.2009 16:42 |
LR:stä RR:ksi Projekti | RR82 | Maasturiprojektit | 38 | 25.06.2009 12:30 |
M/V LR -56 107" projekti | LRV8 | O/M/V Muut | 4 | 27.06.2005 09:31 |