![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Sotketaas vähän ketjua kun en parempaakaan löytäny niin mille et:llä olevat 8" leveät vanteet ois sopivat WJ jeeppiin? Ei kai ET0 oo liian levittävä vielä ihan tie käyttöön?
|
|
#2
|
|||
|
|||
jarru ongelma
Veti ajossa muutaman kerran jarruttessa jarrupolkimen ihan kovaksi. Poljin täristi ikään kuin olisi ABS:t (ei ole otteessa merkintä ALB ja hyvin saa ainakin etupään lukkkoon) samalla joku rele rallattelee jossain rattiputken tuntumassa jalkatilassa. Välillä sai pumppaamalla jarrua vian pois välillä taas ei. Tokihan kun kotipihaan pääsi niin toimii ihan moitteetta ettei pääse tarkemmin hakemaan vikaa
Tämä siis maanantaina, tänään ei mitään ongelmaa Komemuksia, ehdotuksia, tietoja otetaan vastaan Äänilähde kuulostaa todellakin releelle eikä alipainepumpulle joka pörisee konepellin alla...
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Ei se oo alipainepumppu, vaan jarrunesteen paineistuspumppu!!
__________________
Killing time is not murder |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Mistä tietää mitkä danan akselit on jeepin alla.. Kyseessä XJ 2.5 -95.. ??
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Katoppas tuolta Jamantin sivuilta siellä on perien tunnistukseen apuja,,
Tosin kohta sen joku kertoo kuin apteekin hyllyltä ![]() ![]() Vinkkejä peräongelmiin ja perien tunnistekuvia
__________________
--------------------------- Apupoika Hessu jeep grand cherokee-97 4.0 Finnish jeep drivers club,, Viimeksi muokannut apupoika : 27.02.2013 17:05 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kaksi vaihtoehtoo, joko Dana 35C tai Chryslerin 8-1/4", jos veikata pitää, niin ensinmainittu...
__________________
Killing time is not murder |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
'95 tai uudemmasta XJ:stä tai sitten ZJ:stä kaksikalvoinen jarrutehostin, uudemman mallin pääsylinteri missä on muovinen jarrunestesäiliö, uudet putket sekä absittoman XJ:n jarrupaineensäädin, asennus paikalleen ja kovaa ajoa. Saatat joutua vähän modaamaan jarrupoljinta (uusi reikä) että tehostimen tanko osuu oikeaan kohtaan pedaalia. Vuosikatsastuksen yhteydessä pyydät merkinnän otteeseen todistuslappujen kanssa abs:n poistosta, tosin jos ei sulla ole lukkiutumattomia mainittuna otteessa (jarrutyypin merkintänä on NAP kuten monissa tuon ikäisisssä Suomi- XJ:ssä jostain syystä virheellisesti on), niin eipä siihenkään prosessiin tartte tuhlata aikaa ja energiaa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Nonniin, Jeeppi hakusessa ja kaksi vaihtoehtoa: Cherokee XJ vm.98-00 2.5-4.0 tai Grand Cherokee ZJ 4.0L-5.2L.
Sellainen on kysymys/pulma: - Ajatus korottaa 2-4", kumpaan saa edullisemmin tarvittavat osat? - Katselin korotussarjoja 4x4 partsista, mutta noitakin on niin monenlaisia ja eri sisällöllä. Mikä setti on järkevä (eri autoihin toki eri sarjat)? Setin pitäisi olla hyväksytty, ettei leimalla tule sanomista. -Mikä olisi sellanen "budjetti" versio? -4" korotuksella ei vielä tule ongelmia? |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jos XJ:hin päädyt, niin osta suosiolla 4.0 - kulutusero 2.5 litran neloseen on lopulta aika pieni, mutta kulkupuolessa eroa onkin jo sitten ihan selvästi. Kuutosella on oikeasti kiva ajaa, se nelari on vähän nuhainen. Itse ajoin joskus inttiaikana parisen tuhatta kilsaa ihan uudella vuokraamon keppivaihteisella 2.5 litraisella, ei se oikeen tuntunut kulkevan.. Lainaus:
Suuresti kyllä suosittelen parin XJ:n ja yhden ZJ:n kokemuksella, että säädettävillä ala- ja ylätukivarsilla säästyt kohtuullisella sijoituksella monelta ajettavuus- ja kestävyysongelmalta. Lainaus:
![]() Lainaus:
Jos haluat kohtuu halvalla selvitä ja saada toimivan auton, niin korotat edessä blokeilla 2" tai sitten OME:n tjsp. ~2" korottavat heavy- duty etujouset, hommaat taakse OME:n jousipakat (jos XJ), tai ZJ:ssä laitat joko uudet vieterit eteen & taakse tai sitten blokeilla. Uudet säädettävät alatukivarret flex- jointeilla, (ylävarret voi vaihtaa myöhemmin), kunnon iskarit, ja panssaroit pohjasta herkät paikat. Leikkaat kaarista peltiä/ muovia niin paljon että saat riittävän isot kumit alle (=31"-33" saat soviteltua, XJ:ssä menee helpommin kun kaarissa on paremmin tilaa). Pikkukorotuksella säästyy moneltakin probleemalta, eikä kuitenkaan menokyvyssä ole kamalaa eroa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lisäkysymyksiä pukkaa...
Eikös kannattaisi tilata jenkeistä tollanen: http://viewitem.eim.ebay.fi/45-XFlex...621630452/item Vähän eri hinta ku Suomessa... Onko tossa kaikki tarpeellinen, vai mitä tohon vielä tarvii? Viimeksi muokannut Hepsu : 07.03.2013 21:04 |
|
#12
|
||||
|
||||
|
On siinä jokseenkin kaikki tarpeellinen (paitsi SYE- kitti), ja panhardi on tuo typerä alkuperäisen mallinen joka ei oikein pelitä. Muistat vaan että lehtijousien lähetys Suomeen tahtoo yleensä maksaa -> ovat pitkiä, painavia, ja muutenkin tilaa vieviä -> kallista lentorahtia.
Kandee ainakin tarkkaan kysellä paljonko on lähetyskulut; kokonaishinta määräytyy kuitenkin sen mukaan paljonko on tuote + lähetyskulut, siihen sitten tullimaksu (~5%) ja siihen koko summaan vielä 24% alv. Painavissa tai lähetyskuluiltaan kalliissa tuotteissa käy helposti niin että kannattaa ostaa täältä (tai jostain Europpan maasta), jos vain tavaraa on saatavissa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
- Lisäksi jos löytys joku joka toimittas suomeen, olis rahtihinta varmaa jotain +300e tolla paketilla, eli sitte maksat vielä tullin +alv kokonaishinnasta Kauheen innostuneena minäkin joskus selasin noita US ebayn sivuja. Saksasta kyllä löytyy jonkin verran, toimittavat paremmin suomeen ja tietenkään EU alueelta ei tulleja/alveja tarvi maksella. Ite laitoin Rancon 3" satsin jossa iskarit, jouset e+t ja alatukivarret, hintaa oli pikkasen alle tonttu, samassa tuli jarrujen osaa ym. melkein 100kg nii rahti suomeen oli n100e.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
|
#14
|
|||
|
|||
huono käynti
Osaisiko kukaan sanoa mistä voisi johtua kun ei jaksa oikeen käydä millään. tyhjäkäynnillä käy suht hyvin muttakun kaasua antaa niin meinaa tukehtua , mutta korkeilla kierroksilla kone hyrrää ihan normaalisti. Tankki , bensapumppu ja suodatin on uusittu , mutta en usko että siellä ilmaa luulisi olevan joka haittaisi käyntiin koska severran kuitenkin oli käynnissä ja ei auttanut. jossakin ilma määrä anturissa tai jossakin likaa ? kyseessähän siis on -93 cherokee ja siis ennen remonttiahan auto toimi kuin unelma.
|
|
#15
|
||||
|
||||
|
Ei taida varsinaista ilmamäärn mittaria olla, mutta TPS, eli kaasuläpän asentotunnistin vois aiheuttaa em. vaivaa. Bensanpaineetkin vois mitata, ilmeisesti vain kaasua lisätessä nousee kiekat huonosti?
Mistäs muuta remonttia teitte kun noita em juttuja? Olihan b-pumppu oikeenlainen? Muistaakseni jossain vm muuttuu jotenkin painetta säätäväksi. Tuossahan on paineensäätö siinä kiskon päässä, alipaineella. Tuon kun pistää googeliin ni löytyy juttua: cherokee poor throttle response
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
|
#16
|
|||
|
|||
|
ongelma ratkaistu!. purkasin tuon kaasutinläppä paketin ja putsasin hyvin. ja nyt kiertää ku unelma
. mutta on kyllä jännä että likaantunut tuossa huollon aikana vaikka sinnepäinkään koskenut. valvoline carburettor cleaner , kyllä on hyvää tavaraa !
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
| Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
| Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
| Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
| Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |