![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() tämmöinen nostin siitä tuli. talja turhan suuri mut saa kelvata ku ei muuta tähän hätään ollu.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Paljonko noi pyörät kestää painoa?
Jotenkin näyttää siltä et paljoa ei saa tökkiä vastaan jos tolla siirtelee taakkaa pisin tallia tai voi keikata nurin koko keksintö. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kyllä tuon luultavasti saa keikkaamaan jos ei oo mittää tolkkua hommissa mut normi käytöllä ei oo pelkoo. tehdas mallissa ei ollu ku metriset nuo tassut renkaitten päällä, tuossa sentään 1500mm. muutenkin on huomattavasti järeämpi. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
kestää ne. tuolla on 30mm akselille luvattu ihan kohtuullisesti.
http://www.hjulex.se/index.php?id=16&type_ref_id=52&L=3 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ja jos kuskataan, niin onko lattiassa laskuja tms. korkeuseroja? Toki tuolla 500kg:lla (600kg:lla) varmaan kestää kohtuudella, mutta silloin kun etemeninen tyssää, niin ei kannata alkaa kiikuttamaan sitä 500kg taakkaa, että saa nitkuteltua eteenpäin. (siis tuommoinen heijaaminen ja toispuoleinen tökkääminen kuormittaa SIKANA, siis paljon enemmän kuin nostaa tuplat paikaltaan tasaisella. ja sitten kun kerran, edes pistemäisesti, rasittuu myötörajan yli, niin on "vetelä" p.s Näyttää asialliselta! varmaan fiksuin toteutus 500kg luokassa, mitä olen nähnyt livenä. (no nyt ei livenä...) Itselläni kuormalavahylly, mitä käytän silloin kun tarvii irroittaa/kiinnittää jotain paikassa missä ei ole nostopaikkaa. (tuommoinen perus kuormalavahylly yhdellä aisaparilla, jonka keskipisteessä on 25% hyllyn maksimikuormassa, on muuten aika rimpula, jos hylly on yli 3m korkeudessa ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
ei oo tarkoitus liikuttaa ku ilman kuormaa.
jotain kevyttä voi siirtääkkii mut ei mitään 500kg ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Täällä noita laskutaitoisia on niin kysytään että minkäkokoinen INP/IPE palkki pitäisi olla 3Ton nostolle 4 metrin jännevälillä?
Palkki hitsataan pystyjen päälle kiinni kummastakin päästä. Nostin tulee siirtovaunuun ja suora nosto, sivuttaisvoimia ei tule.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
IPE 160: Tuossa sitten IPE 160 sama kuorma 100 mm päässä toisesta tuesta: IPE180: IPE200: Sitten vertailun vuoksi, jos korkeuden kanssa olisi tiukkaa, IPB (HE-B)160: "per" -arvot ovat suurimpia sallittuja rakentamisen varmuuskertoimilla ja "max" arvot ovat suurimpia tuossa tilanteessa toteutuvia. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kiitän, lähden etsimään 200mmIPE palkkia "rautakaupasta"... HE-Bpi olis muuten mutta ah hinta...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään traileri 2100kg kantavuus | härtsveli | O/M/V Muut | 7 | 28.05.2011 19:20 |
Perävaunun renkaiden kantavuus | Kokku | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 06.05.2008 16:38 |
Rangen kantavuus ( Paavon ) | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 24.05.2005 21:22 |
XJ sai puskurit ja laatikon palkin | Saku T. | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.05.2005 06:59 |
M: Traileri, kantavuus 2000kg | imported_offroadjouni | O/M/V Muut | 0 | 17.01.2003 11:37 |