Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.02.2013, 15:48
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Mistäs hommasit ton öljysilmän?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.02.2013, 20:00
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Mistäs hommasit ton öljysilmän?
Keravan Hydromarketista hain, sieltä olen kaikki muutkin hydrauliikkaosat hakenut ja kunhan koneen saa paikoilleen niin sitten täytyy vielä pumppua ja venttiiliryhmää alkaa tutkailemaan - eiköhän nekin Hydromarketin valikoimista löydy.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.03.2013, 20:25
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino - korin kasausta


Viikon kestäneen flunssan jälkeen pääsi vihdoin taas projektin kimppuun. Sisätilat ovat nyt valmiit - viimeiseksi tuli viritettyä hieman mittaria ja radiopaikan kohdalle valojen katkaisijat. Penkkien väliin tuli vielä penkinlämmittimien katkaisijat...



Lavasivuihin piti vielä rakentaa sivujen turkkilevyt ja kotelo tankin täyttöputken päälle...



Sen jälkeen pääsin tänään vihdoin hieman availemaan litrasta myllyä...



Kansi on nyt irti ja enään alakerta avaamatta - toistaiseksi ei mitään vaurioita näkynyt. Aikaisempi puristuspainemittaus antoi aiheen epäillä mäntien/sylintereiden kuntoa ja kyllä sylinterissä pieni pykälä tuntuu ylälaidassa. Mitään muita jälkiä ei sylintereissä näkynyt mutta männissä on jonkun verran sivuväljyyttä. Katsotaan mitä koneistamossa sanotaan.

Venttiileistä ja nokka-akselin kunnosta ei vielä havaintoa kun kansi on vielä purkamatta. Oiottavaksihan se nyt ainakin menee.

Kun kone nyt on ihan atomeina niin uusiksi menee myös,
- kytkin, asetelma ja painelaakeri
- vesipumppu
- öljypumppu
- jakohihna ja kiristysrulla

Minkälaisia kokemuksia on Motonetin osien laadusta näiden osalta?
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.03.2013, 23:36
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

No se nyt on oikeestaan ihan tuurissaan. Välillä sieltä saa ihan laatukamaa. Vesipumppu on todennäköisesti GMB:n tuote joita myy lähes kaikki tarvikeliikkeet, hihnan kiristimen otat SKF tai jonkun muun tunnetun, ja jakohihna Contitechia tms. Itsellä ei noissa motonetin kytkimissä oo ollu ongelmia, mutta kannattaa kuitenkin katsoa että saa jonkun tunnetun merkin. Jos ei saa, niin käy jossain muussa varaosaliikkeessä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.03.2013, 17:53
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino - moottorin kunnostus


Nyt tulee sitten kuvien kera kysymyksiä kun kyselyikäiseltä lapselta... Edelliset moottorirempat tein lähes 40 vuotta sitten, joten avustavia kommentteja otan kiitollisuudella vastaan.

1. Kansi on irti eikä näytä mielestäni että mitään vuotoja olisi ollut...



2. Venttiileistä ei vielä ole havaintoa - pitää huomenna hakea sellainen venttiilijousien puristin. Kuinka paljon pitää vielä kannesta purkaa jos venttiiliseetit pitää työstää ja kansi oikoa? Venttiilit tietysti, mutta sen lisäksi? Nokka ei tule ulos vielä tässä vaiheessa ja nuo pienet kuusiokoloruuvit, jotka ilmeisesti pitää nostajien akselia paikallaan ovat tosi kireällä. Koputellessani nokka-akselin päästä irti hammashihnapyörää en huomannut että siinä on kaksi kiilauraa merkin 83 ja 84 kohdalla - kumpi on kasattaessa oikea kolo?



3. En tiedä paljonko koneella on ajettu mutta ihmeen puhdas on esimerkiksi mäntä, tässä pyhittynä vain kangasrätillä. Onko männissä missään merkintää mahdollisesta ylikoosta? Mikähän tuo G on - Goetze?...



4. Ei näytä tästäkään kohtaa kovin paljon käytetyltä...



5. Tällainen merkintä on männäntapin vieressä...



6. Kiertokangen laakerit ovat tämän näköisiä ja niissä on merkintä 3A28A. Kertooko se jollekkin jotain?...



7. Runkolaakereiden kunto on tämä ja niissä on merkintä STD eli ovat vakiokokoa...



8. Kiertokankien kaulat...



9. ... ja runkolaakerikaulat...



10. Sylintereissä ei ole naarmuja ja yläkohdassa tuntuu pieni pykälä tuon ruskean alueen rajassa...




Minkälaisia käsityksiä koneistustarpeista syntyy näistä kuvista?

Muutama lisäkysymys. Vaihdelaatikon tuloakselin neulalaakeri kampiakselin päässä olisi varmaan hyvä ottaa ulos ja puhdistaa mutta saako sen ulos vain murusina. Mikähän mahtaa olla laakerin tyyppi?



Lohkolämmitin on kiinni lohkossa ja lienee tiellä? koneistuksessa. Miten tuollainen lähtee irti ja lähteekö ehjänä?



Kiitos jo etukäteen kaikille, jotka jaksavat lukea nämä sepustukset ja neuvojaan jakaa!
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...

Viimeksi muokannut ruxu : 17.03.2013 18:21
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.03.2013, 18:21
Suikkajäbä:n Avatar
Suikkajäbä Suikkajäbä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.07.07
Sijainti: Pori, Finland.
Viestit: 246
Perusasetus

Kylä on komeeta jälkeä, kun vaan viittis ittekin Mutta tota silmälaakeria varten hankin itte Etrasta tollasen siäkehltä vetävän ulosvetimen. Tuon tapasen http://tuotteet.etra.fi/fi/g15425409...n-e-ulosvetaja , mutta ei silläkään laakeri ehjänä ulos tullut. Tosta löytyy laakerin alkp. numero kohta 23, http://suzuki.ilcats.ru/part/market/...roup/5#ddtr_23 Eikä muuten ainakaan Porin yhdestäkään laakerifirmasta löytynyt tuon kokosta laakeria. Uus alkp. maksoi muistaakseni n.10€

Mielenkiinnolla seuraan koneen remontointia, kun tohon omaan tein 5000km sitten kansirempan ja nyt on alkanut kuluttaa älyttömästi öljyä. Ainakin mun mielestä 1L/200km on aikas paljon, mutta kun puristuspaineetkin on 12 kilossa oliskohan joku ohjurinkumi rikki tms..
__________________
-- Hyvää yötä sano mummo, kun silmä puhkes ! --

Viimeksi muokannut Suikkajäbä : 17.03.2013 18:26
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.03.2013, 18:34
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Hyvältähän tuo näyttää. Ainut mikä pisti silmään oli tuon kampuran yksi kaula, vääristääkö kuva vai onko se oikeasti noin naarmuinen? Sormella jos kokeilet niin pitäisi olla ihan sileä, eli jos tunnet epätasaisuutta niin pilalla on, muussa tapauksessa vaan kaulojen kiillotus ja pyttyihin kevyt hooni. Hoonaus kannattaa teettää ihan koneistamolla, eli elä tee sellaisella jousikuormitteisella hoonilla. Se ei osaa huomioida jos sylinterit on soikeat. Kaivele myös jostain sylinterin ja männän maksimivälys (sanoit aikaisemmin että vaikutti väljältä) Jos se on kunnossa niin rengastat männät ja laittelet joka paikkaan uudet laakerit ja tiivisteet sekä puhdistat kaikki öljykanavat huolella niin avot. Lohkon tasopintakin kannattaa tarkistaa nyt kun sulla on kone tuossa vaiheessa. Helppo koneistuttaa suoraksi jos on heittoa. Venttiilit näet sitten irroittaessa onko painuneet kanteen. Jos ovat kunnossa niin kevyt läppäys ja uudet venavarren kumit ja taso suoraksi niin avot.

Nokka akseli irtoaa kun otat nuo nokkapukit irti. Merkkaa tussilla kaikkien osien paikat jotta saat samat osat omille paikoilleen. Oikean kiilauran paikan saat kun käännät nokan siten että ykkösen venttiilit on kiinni ja testaat kummalla uralla sattuu merkit kohilleen.

Viimeksi muokannut Tomppaa_ : 17.03.2013 18:40
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Suska 410 Ripe24 O/M/V Ajoneuvot 3 02.11.2009 22:09
Pieni Pajero projekti, hitaasti mutta epävarmasti. maraX Maasturiprojektit 2 03.02.2007 08:32
hitaasti hyvä tulee? hpotteri Tekniikka & Jutustelu 6 13.05.2006 14:55
M suska O/M/V Muut 7 04.03.2005 22:17
O SUSKA 410 TAI 413 O/M/V Muut 0 11.11.2004 21:33


Sivu luotu: 00:53 (GMT +2).