![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mistäs hommasit ton öljysilmän?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Keravan Hydromarketista hain, sieltä olen kaikki muutkin hydrauliikkaosat hakenut ja kunhan koneen saa paikoilleen niin sitten täytyy vielä pumppua ja venttiiliryhmää alkaa tutkailemaan - eiköhän nekin Hydromarketin valikoimista löydy.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... |
#3
|
||||
|
||||
![]() MutantRhino - korin kasausta
Viikon kestäneen flunssan jälkeen pääsi vihdoin taas projektin kimppuun. Sisätilat ovat nyt valmiit - viimeiseksi tuli viritettyä hieman mittaria ja radiopaikan kohdalle valojen katkaisijat. Penkkien väliin tuli vielä penkinlämmittimien katkaisijat...
Lavasivuihin piti vielä rakentaa sivujen turkkilevyt ja kotelo tankin täyttöputken päälle... Sen jälkeen pääsin tänään vihdoin hieman availemaan litrasta myllyä... Kansi on nyt irti ja enään alakerta avaamatta - toistaiseksi ei mitään vaurioita näkynyt. Aikaisempi puristuspainemittaus antoi aiheen epäillä mäntien/sylintereiden kuntoa ja kyllä sylinterissä pieni pykälä tuntuu ylälaidassa. Mitään muita jälkiä ei sylintereissä näkynyt mutta männissä on jonkun verran sivuväljyyttä. Katsotaan mitä koneistamossa sanotaan. Venttiileistä ja nokka-akselin kunnosta ei vielä havaintoa kun kansi on vielä purkamatta. Oiottavaksihan se nyt ainakin menee. Kun kone nyt on ihan atomeina niin uusiksi menee myös, - kytkin, asetelma ja painelaakeri - vesipumppu - öljypumppu - jakohihna ja kiristysrulla Minkälaisia kokemuksia on Motonetin osien laadusta näiden osalta?
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
No se nyt on oikeestaan ihan tuurissaan. Välillä sieltä saa ihan laatukamaa. Vesipumppu on todennäköisesti GMB:n tuote joita myy lähes kaikki tarvikeliikkeet, hihnan kiristimen otat SKF tai jonkun muun tunnetun, ja jakohihna Contitechia tms. Itsellä ei noissa motonetin kytkimissä oo ollu ongelmia, mutta kannattaa kuitenkin katsoa että saa jonkun tunnetun merkin. Jos ei saa, niin käy jossain muussa varaosaliikkeessä.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() MutantRhino - moottorin kunnostus
Nyt tulee sitten kuvien kera kysymyksiä kun kyselyikäiseltä lapselta... Edelliset moottorirempat tein lähes 40 vuotta sitten, joten avustavia kommentteja otan kiitollisuudella vastaan.
1. Kansi on irti eikä näytä mielestäni että mitään vuotoja olisi ollut... 2. Venttiileistä ei vielä ole havaintoa - pitää huomenna hakea sellainen venttiilijousien puristin. Kuinka paljon pitää vielä kannesta purkaa jos venttiiliseetit pitää työstää ja kansi oikoa? Venttiilit tietysti, mutta sen lisäksi? Nokka ei tule ulos vielä tässä vaiheessa ja nuo pienet kuusiokoloruuvit, jotka ilmeisesti pitää nostajien akselia paikallaan ovat tosi kireällä. Koputellessani nokka-akselin päästä irti hammashihnapyörää en huomannut että siinä on kaksi kiilauraa merkin 83 ja 84 kohdalla - kumpi on kasattaessa oikea kolo? 3. En tiedä paljonko koneella on ajettu mutta ihmeen puhdas on esimerkiksi mäntä, tässä pyhittynä vain kangasrätillä. Onko männissä missään merkintää mahdollisesta ylikoosta? Mikähän tuo G on - Goetze?... 4. Ei näytä tästäkään kohtaa kovin paljon käytetyltä... 5. Tällainen merkintä on männäntapin vieressä... 6. Kiertokangen laakerit ovat tämän näköisiä ja niissä on merkintä 3A28A. Kertooko se jollekkin jotain?... 7. Runkolaakereiden kunto on tämä ja niissä on merkintä STD eli ovat vakiokokoa... 8. Kiertokankien kaulat... 9. ... ja runkolaakerikaulat... 10. Sylintereissä ei ole naarmuja ja yläkohdassa tuntuu pieni pykälä tuon ruskean alueen rajassa... Minkälaisia käsityksiä koneistustarpeista syntyy näistä kuvista? Muutama lisäkysymys. Vaihdelaatikon tuloakselin neulalaakeri kampiakselin päässä olisi varmaan hyvä ottaa ulos ja puhdistaa mutta saako sen ulos vain murusina. Mikähän mahtaa olla laakerin tyyppi? Lohkolämmitin on kiinni lohkossa ja lienee tiellä? koneistuksessa. Miten tuollainen lähtee irti ja lähteekö ehjänä? Kiitos jo etukäteen kaikille, jotka jaksavat lukea nämä sepustukset ja neuvojaan jakaa!
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... Viimeksi muokannut ruxu : 17.03.2013 18:21 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kylä on komeeta jälkeä, kun vaan viittis ittekin
![]() Mielenkiinnolla seuraan koneen remontointia, kun tohon omaan tein 5000km sitten kansirempan ja nyt on alkanut kuluttaa älyttömästi öljyä. Ainakin mun mielestä 1L/200km on aikas paljon, mutta kun puristuspaineetkin on 12 kilossa oliskohan joku ohjurinkumi rikki tms..
__________________
-- Hyvää yötä sano mummo, kun silmä puhkes ! -- Viimeksi muokannut Suikkajäbä : 17.03.2013 18:26 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Hyvältähän tuo näyttää. Ainut mikä pisti silmään oli tuon kampuran yksi kaula, vääristääkö kuva vai onko se oikeasti noin naarmuinen? Sormella jos kokeilet niin pitäisi olla ihan sileä, eli jos tunnet epätasaisuutta niin pilalla on, muussa tapauksessa vaan kaulojen kiillotus ja pyttyihin kevyt hooni. Hoonaus kannattaa teettää ihan koneistamolla, eli elä tee sellaisella jousikuormitteisella hoonilla. Se ei osaa huomioida jos sylinterit on soikeat. Kaivele myös jostain sylinterin ja männän maksimivälys (sanoit aikaisemmin että vaikutti väljältä) Jos se on kunnossa niin rengastat männät ja laittelet joka paikkaan uudet laakerit ja tiivisteet sekä puhdistat kaikki öljykanavat huolella niin avot. Lohkon tasopintakin kannattaa tarkistaa nyt kun sulla on kone tuossa vaiheessa. Helppo koneistuttaa suoraksi jos on heittoa. Venttiilit näet sitten irroittaessa onko painuneet kanteen. Jos ovat kunnossa niin kevyt läppäys ja uudet venavarren kumit ja taso suoraksi niin avot.
Nokka akseli irtoaa kun otat nuo nokkapukit irti. Merkkaa tussilla kaikkien osien paikat jotta saat samat osat omille paikoilleen. Oikean kiilauran paikan saat kun käännät nokan siten että ykkösen venttiilit on kiinni ja testaat kummalla uralla sattuu merkit kohilleen. Viimeksi muokannut Tomppaa_ : 17.03.2013 18:40 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Suska 410 | Ripe24 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 02.11.2009 22:09 |
Pieni Pajero projekti, hitaasti mutta epävarmasti. | maraX | Maasturiprojektit | 2 | 03.02.2007 08:32 |
hitaasti hyvä tulee? | hpotteri | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.05.2006 14:55 |
M suska | O/M/V Muut | 7 | 04.03.2005 22:17 | |
O SUSKA 410 TAI 413 | O/M/V Muut | 0 | 11.11.2004 21:33 |