![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Matille kiitoksia tiedoista,näin mää vähän epäilinkin.Ja tuo valo vois olla ihan ok. Ja sitten taas pari kuvaa ku on niin kivoja. Eli tänään sain ittestäni taas vähän irti ja kävin verstaalla kääntymässä. Aattelin et jos vaik tutkis vähän tuota taka-akselia ja tekis sen pinjonin käännön. Akseli pois auton alta,vielä kaikki hyvin. Ensimmäinen huono uutinen,ei lukkoa.No sitä mä vähän epäilinkin,näköjään muuten vaan sutis pihalla molemmilla ku on liukas ja kevyt auto,no ei se mitään. Sit huomasin pienen viivan,no voihan vee eli halki.Oikeestaan ei vituta yhtään tän rojektin kohdalla lähinnä naurattaa. Mikäs dana tää ny sit on,eli minkä akselin osia rupeen taas metsästämään?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Dana 35
__________________
Jeep ISORY |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä tuo kitkalukolliselta minusta näyttää. Vaikkei sillä ehkä enää mitään väliä olekaan.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Olette oikeassa,aamulla kävin verstaalla ja kas oli yön aikana muuttunu kitkalukolliseks.
Tais tulla ehtoolla vähän huonosti katottua. Purkasin siin samalla murikan ja niinku arvata saatto ja yllä vihjastiin niin ei lukko osat oikeen hyvältä näytä. Eli noi paksut kuperat levyt molemmin puolin paskana. Meinasin ens et hitsaan ton halkeeman umpeen mut taitaa olla näköjään parempi ettiä kokonaan uus murikka. Jos jousitusta on korotettu noinkin vähän ja tuota kulmaa pikkusen parantaa niin rupeeko muka heti vaatimaan noi yllä mainitut lisäpalikat? Luulis et tulis kuitenkin parempi mitä oli alkujaan normikorkeudessa,ei ne kulmat sillonkaan kovin hyviltä näyttäny. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Normikardaanilla pinioni ja laatikon ulostulo täytyy olla samassa kulmassa, jottei kardaani ala täristää. Lyhkäsellä kardaanilla voi aika helpostikin tehdä sen. Eli normikardaanilla samassa kulmassa (toki eri korkeudella voi olla), tuplaristikolla taas pinioni osoittamaan suoraan kohti laatikon ulostuloa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tuo oli hyvä tieto,sovittelin juur paikalle mut onneks en ehtiny vetää kii,eli ei näin.
Vaan lasketaan hieman alemmas et kulma on sama molemmissa päissä. Kiitos tiedoista, Murikkaan tein tuollaisen hätäkorjauksen,kunnes löydän jonkun ehjän akselin. Normi rauhallisessa ajossa voi vaikka toimia,kunhan muistaa ettei nosta kytkintä liian äkkiä.Myös lukon osat hitsasin ja hiosin,mut se tuskin tulee toimimaan,mut ompahan rojut sisällä. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Noi tracklokit perästä riippumatta hajoaa yleensä aika lailla tuolleen aina - kitkat kuluu enemmän tai vähemmän loppuun, ja noista esijännityksen aikaansaavista prikoista murtuu korva/ korvat irti. Jos lähtee molemmat, niin silloinhan lukko ei sitten oikeastaan pidä minkään vertaa. Sopivan pitävällä pinnalla (vaikka kuivalla kalliolla) vähän isommilla renkailla ja kasikoneella niin riittää kertapolkaisu että on kitkat entiset
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
No niin,pientä virtaa on jostain tähänkin rojektiin löytyny ja loppunäpräys suoritettu
ja auto on taas seitsemän vuoden jälkeen liikenteessä. Jotain pientä näpräystä oli ennen ku leimalla vois mennä,tässä muutamia. Alumiinista hitsuuttelin tollasen varapyörä telineen Paikalleen sovittelua,juur näkyy viel kilpi. Myös varapyörä ehostettu. Vanhan poljettavan käsijarrumekanismin heitin mäkeen ja laitoin uuden normaalin kahvan tunnelin päälle. Vaijeri systeemit altapäin. Sitten aloin hahmottelemaan putkiovia. Ovet hitsattu ja paikalle sovitettu,vain lukot puuttuu viel. Tämän jälkeen kävin konttorilla normi ovilla ja hylky tuli toisen puolen ylä ja ala pallonivelistä.Omaa tyhmyyttään oli jääny huomaamatta. Eli nivel remonttia oli tiedossa. No nivelet tuli vaihdettua ja tänään kävin näyttämässä ja nyt kelpas. Eli vielä pari kuvaa ku on niin kivoja,ensin takaa. Ja vielä toisesta suunnasta. Ehtoolla piti viel oikee käydä terassilla koeajo lenkillä ja leima malja juomassa,hyvin toimi toistaiseksi. Katto tarvis viel pientä ehostusta,ja ovet uudet tiivisteet ym.pikkujuttuja mut voiton puolella ollaan ja nyt ajellaan muutama päivä ja nautitaan kesästä. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
On Se vaan hieno. Tule jonakin päivänä tänne meille jeepin kanssa. Olis kiva nähdä ihan livenä noin hieno laite
![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#11
|
||||
|
||||
![]()
kesäoviin tiivisteet
![]() hieno on !!!
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Upee rojekti ja huippu toteutus
__________________
Mihin vain... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Jeeppi | golffari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 24.03.2011 21:36 |
Myydään jeeppi | maDDi^^ | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 16.01.2011 22:28 |
M: Jeeppi | jukkavaara | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 30.09.2007 20:43 |
Jeeppi | Tekniikka & Jutustelu | 41 | 07.04.2007 08:37 | |
M:JEEPPI | tapsa4x4 | Chit-Chat | 7 | 07.06.2005 21:12 |