Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.02.2013, 15:50
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Juu kytkimen pääsylinterin oot löytänyt ympyrän sisään

Vuotaakos se nestettä karkuun, vois olla vika(a) myös työsylinterissä, siellä vaihdelaatikon etuosassa, kytkinkopan kohdalla, kuljettajan puolella.


Hyvän näkönen FJ tuo "Lankku" !

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.02.2013, 15:57
lankku68:n Avatar
lankku68 lankku68 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 23.02.13
Sijainti: Lahti
Viestit: 13
Perusasetus

Kyllä se vuotaa nestettä... Onko tämä helposti löydettävissä,

"työsylinterissä, siellä vaihdelaatikon etuosassa, kytkinkopan kohdalla, kuljettajan puolella".

Siis tarkoitan, ettei tarvii purkaa mitään vaihteistoja irti

Kun lankun käynnistää, niin sillä voi ajaa hetken ( kytkin toimii hetken ok ), mutta pian alkaa pumppaus...

En sen tarkemmin ole vielä tutkinut mistä vuotaa "kunnolla", ainakin tuo konehuoneessa oleva osa on räkinyt...

Työsylinteriin vika viittaisi ? Kun funtsin, että ei mene enää vaihteet päälle vaikka kuin pumppaat ja pumppaat...

Täytyy kömpiä illalla Tallille tuonkin tekniikkaan tutustumaan.

Mutta lisää vaan vinkkejä. Tyhmä, kun oon, niin mieluummin kysyn, kuin hajotan jotain

Viimeksi muokannut lankku68 : 23.02.2013 16:06
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.02.2013, 19:19
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

No ton voi aika yksinkertaisesti kyhätä jostain uudemman Toyotan nestepalikoista ton systeemin, eli otat pääsylkyn ja työsylkyn vaikka tommosesta -88 Corollasta ei pitäis paljoa vaivaa olla muutostöissä ja noihin saa vielä osiakin.

Itellä omassa jostain syystä toimii vaikka oli käyttämättömänä liki 30 vuotta olleet.

Tossa kun on vielä sekin perversio, et jarru ja ilmeisesti kytkinputket ei oo millisiä eikä tuumasia vaan jotain japaninpojan ihan omia persekierteitä.
Eli ei käy se vakio 10x1 kierre noihin palikoihin.
Uudemmissa toikin on korjattu itse toteutettavaksi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.02.2013, 19:31
lankku68:n Avatar
lankku68 lankku68 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 23.02.13
Sijainti: Lahti
Viestit: 13
Perusasetus

Kiitos vinkistä

Viimeksi muokannut lankku68 : 27.02.2013 16:14
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.02.2013, 20:26
lankku68:n Avatar
lankku68 lankku68 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 23.02.13
Sijainti: Lahti
Viestit: 13
Perusasetus

Työsylinterin irroittamiseen meni about 5 - 10 min
Aikas kämäsessä kunnossa





KIITOS bj45lava Vinkistä

Googlamalla "kuvahaku" Toyota työsylinteri kytkin. Taisi löytyä samanlainen
Kiinnitysreikien etäisyys 45mm on sama tuossa uudessa ja vanhassa, eli pitäisi mennä "heittämällä" kiinne ?

http://www.skruvat.fi/Tyosylinteri-kytkin-P33065.aspx

Toyota land cruiser 4.0 Diesel J6 10.81 - 01.88

Näyttäs Mätänetissäkin olevan... Kytkintyösyl LandCruis-HJ6 85-
HJ60/61 85->91 TYÖ [1985-1991] 44.90 €

Mut tilasin jo tuolta Skruvareilta. Saan ens viikolla jo kasaan...
Jos ei toimi sit Pääsylinterin kimppuun, mutta ei se oo räkiny, tuo musta mikä näkyy kuvassa on maalia

Viimeksi muokannut lankku68 : 24.02.2013 20:32
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.03.2013, 19:35
lankku68:n Avatar
lankku68 lankku68 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 23.02.13
Sijainti: Lahti
Viestit: 13
Perusasetus

Jostain syystä Ruottin OKE oli pistäny paketin Oitin R-Kioskille Pejantaina piti se sieltä hakea. No eihän Lahdesta sinne pitkä matka ollu ajella

Oiskohan paketista päätellen jotain ryssä kamaa...



Osat kuiteskin "lähes" identtiset ja tärkeintä, että nuo kiinnitys reiät aivan samoilla kohdilla Kytkin letkun kiinnitys tosiaan jotain persreikä kierrettä...
tuossa uudessa hieman pienempi. Tönärillä mitaten vanha 10mm ja tuo uus 8mm reikä, sama kierre kuin ilmausruuvissa...






Huomenna ETRAAN ja sieltä adapteri tohon väliin, luulisin sieltä löytyvän.
Jos ei, niin sit tohon uuteen sylinteriin letkun mukaiset kierteet pitää vääntää. Jotain 10mm tiuhaa tuumasta, tai persreikä kierrettä
Mutta ei ole ongelma, kyllä se sinne saadaan

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.03.2013, 20:23
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Vaiha nyt samalla toi letkukin uuteen niin ei rupea sekään pullistelemaan.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux kytkin ongelma. Apuja kaivataan. Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 19 24.05.2016 06:05
Rangen kytkin ongelma tapsa4x4 Tekniikka & Jutustelu 10 28.10.2011 18:33
HDJ80 kytkin ongelma Marsal Tekniikka & Jutustelu 3 22.05.2011 22:28
M: VW Kupla -68 MakeO O/M/V Ajoneuvot 1 15.04.2008 23:50
68 vette Fisu Vuosimallit 1968-1982 13 07.12.2004 12:13


Sivu luotu: 07:19 (GMT +2).