![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Juu kytkimen pääsylinterin oot löytänyt ympyrän sisään Vuotaakos se nestettä karkuun, vois olla vika(a) myös työsylinterissä, siellä vaihdelaatikon etuosassa, kytkinkopan kohdalla, kuljettajan puolella. Hyvän näkönen FJ tuo "Lankku" !
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä se vuotaa nestettä... Onko tämä helposti löydettävissä,
"työsylinterissä, siellä vaihdelaatikon etuosassa, kytkinkopan kohdalla, kuljettajan puolella". Siis tarkoitan, ettei tarvii purkaa mitään vaihteistoja irti ![]() Kun lankun käynnistää, niin sillä voi ajaa hetken ( kytkin toimii hetken ok ), mutta pian alkaa pumppaus... En sen tarkemmin ole vielä tutkinut mistä vuotaa "kunnolla", ainakin tuo konehuoneessa oleva osa on räkinyt... Työsylinteriin vika viittaisi ? Kun funtsin, että ei mene enää vaihteet päälle vaikka kuin pumppaat ja pumppaat... Täytyy kömpiä illalla Tallille tuonkin tekniikkaan tutustumaan. Mutta lisää vaan vinkkejä. Tyhmä, kun oon, niin mieluummin kysyn, kuin hajotan jotain Viimeksi muokannut lankku68 : 23.02.2013 16:06 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
No ton voi aika yksinkertaisesti kyhätä jostain uudemman Toyotan nestepalikoista ton systeemin, eli otat pääsylkyn ja työsylkyn vaikka tommosesta -88 Corollasta ei pitäis paljoa vaivaa olla muutostöissä ja noihin saa vielä osiakin.
Itellä omassa jostain syystä toimii vaikka oli käyttämättömänä liki 30 vuotta olleet. Tossa kun on vielä sekin perversio, et jarru ja ilmeisesti kytkinputket ei oo millisiä eikä tuumasia vaan jotain japaninpojan ihan omia persekierteitä. Eli ei käy se vakio 10x1 kierre noihin palikoihin. Uudemmissa toikin on korjattu itse toteutettavaksi. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos vinkistä
![]() Viimeksi muokannut lankku68 : 27.02.2013 16:14 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Työsylinterin irroittamiseen meni about 5 - 10 min
![]() Aikas kämäsessä kunnossa ![]() ![]() ![]() ![]() KIITOS bj45lava Vinkistä ![]() Googlamalla "kuvahaku" Toyota työsylinteri kytkin. Taisi löytyä samanlainen ![]() Kiinnitysreikien etäisyys 45mm on sama tuossa uudessa ja vanhassa, eli pitäisi mennä "heittämällä" kiinne ? http://www.skruvat.fi/Tyosylinteri-kytkin-P33065.aspx Toyota land cruiser 4.0 Diesel J6 10.81 - 01.88 Näyttäs Mätänetissäkin olevan... Kytkintyösyl LandCruis-HJ6 85- HJ60/61 85->91 TYÖ [1985-1991] 44.90 € Mut tilasin jo tuolta Skruvareilta. Saan ens viikolla jo kasaan... Jos ei toimi sit Pääsylinterin kimppuun, mutta ei se oo räkiny, tuo musta mikä näkyy kuvassa on maalia ![]() Viimeksi muokannut lankku68 : 24.02.2013 20:32 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jostain syystä Ruottin OKE oli pistäny paketin Oitin R-Kioskille
![]() ![]() Oiskohan paketista päätellen jotain ryssä kamaa... ![]() Osat kuiteskin "lähes" identtiset ja tärkeintä, että nuo kiinnitys reiät aivan samoilla kohdilla ![]() tuossa uudessa hieman pienempi. Tönärillä mitaten vanha 10mm ja tuo uus 8mm reikä, sama kierre kuin ilmausruuvissa... ![]() ![]() ![]() ![]() Huomenna ETRAAN ja sieltä adapteri tohon väliin, luulisin sieltä löytyvän. Jos ei, niin sit tohon uuteen sylinteriin letkun mukaiset kierteet pitää vääntää. Jotain 10mm tiuhaa tuumasta, tai persreikä kierrettä ![]() Mutta ei ole ongelma, kyllä se sinne saadaan ![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Vaiha nyt samalla toi letkukin uuteen niin ei rupea sekään pullistelemaan.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux kytkin ongelma. Apuja kaivataan. | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 24.05.2016 06:05 |
Rangen kytkin ongelma | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 28.10.2011 18:33 |
HDJ80 kytkin ongelma | Marsal | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 22.05.2011 22:28 |
M: VW Kupla -68 | MakeO | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 15.04.2008 23:50 |
68 vette | Fisu | Vuosimallit 1968-1982 | 13 | 07.12.2004 12:13 |